Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE6 |
Know how to design and apply experimental laboratory protocols, especially in the ambits of biochemistry, microbiology and molecular biology, and to evaluate the risks and safety elements of these protocols. |
| CE8 |
Analyze and interpret data and experimental results in the scientific ambit. |
| CE12 |
Work in an appropriate manner in a biochemical laboratory. This includes safety, the handling and disposing of waste and the recording of activities. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE6 |
Conèixer els aspectes vinculats al cultiu de cèl·lules in vitro, a nivell pràctic, teòric i les seves aplicacions al camp de la biotecnologia
Conèixer i aplicar eines de l'enginyeria genètica, tant en sistemes procariotes com eucariotes.
Conèixer i aplicar les tècniques instrumentals que s'apliquen a biologia molecular
| | CE8 |
Adquirir experiència en elaborar una memòria escrita.
Conèixer els aspectes vinculats al cultiu de cèl·lules in vitro, a nivell pràctic, teòric i les seves aplicacions al camp de la biotecnologia
Conèixer i aplicar eines de l'enginyeria genètica, tant en sistemes procariotes com eucariotes.
Conèixer i aplicar les tècniques instrumentals que s'apliquen a biologia molecular
Utilitzar eines bioinformàtiques per a: a) analitzar seqüències d'àcids nucleics, i b) cercar informació en les principals bases de dades biològiques
| | CE12 |
Conèixer els aspectes vinculats al cultiu de cèl·lules in vitro, a nivell pràctic, teòric i les seves aplicacions al camp de la biotecnologia
Conèixer i aplicar eines de l'enginyeria genètica, tant en sistemes procariotes com eucariotes.
Conèixer i aplicar les tècniques instrumentals que s'apliquen a biologia molecular
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Identify the role they play in the group and understand the group’s objectives and tasks. (Context)
Communicate and act within the group in such a way that they facilitate cohesion and performance. (Communication)
Commit to the group’s tasks and agenda. (Commitment)
Participate in the group in a good working environment and help to solve problems. (Participation)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Cloning genes of Lambda phage DNA in E. coli |
1. Restriction of the Lambda phage DNA
2. Linking restriction fragments with the pUC19 vector
3. Transforming E. coli with the ligation mixture and selecting transformed bacteria
4. Identifying colonies of E. coli carriers of recombinant plasmid by color (white / blue)
5. Minipreparation of plasmid DNA from E. coli
6. Checking the fragments and genes of the Lambda beam cloned to pUC19 by restriction analysis
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Laboratory practicals |
|
30 |
0 |
30 |
Assignments |
|
1 |
0 |
1 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Assignments |
Informe de pràctiques: recopilació de resultats i conclusions de les pràctiques de laboratori. |
Personal attention |
Atenció individualitzada de l'alumnat sobre aspectes/ dubtes sorgits durant el curs |
Description |
L'alumne prodrá resoldre els seus dubtes o problemes preguntant al professor durant les pràctiques o en acabar les mateixes. També podrà sol·licitar al professor una data / hora via correu electrònic o un altre mitjà. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
L'aprenentatge de l' alumne serà de forma grupal, activa, inductiva i heurística mitjançant la realització de pràctiques de laboratori.
El professor explicarà breument com s'ha de fer la pràctica i l'alumne haurà de ser capaç d'interpretar el guió de pràctiques subministrat i de treballar de forma activa i coordinada amb els altres integrants del grup.
Els grups de pràctiques estaran formats per 2-3 alumnes segons els criteris del professor.
Durant el desenvolupament de les pràctiques , el professor anotarà i avaluarà el comportament de l'alumne pel que fa a cooperació amb els companys (competència B5, 10% nota ) i a temes de seguretat , neteja , manipulació i eliminació de residus (5% nota).
L'assistència a les pràctiques serà de caràcter obligatori. |
15% |
Assignments |
|
Informe de pràctiques realitzat en grup. El professor subministrarà a l'alumne un guió que inclourà preguntes relacionades amb les pràctiques i l'alumne haurà contestar-les de forma adequada. |
45% |
Mixed tests |
|
Examen individual de tipus mixt que podrà incloure preguntes tipus test (diferents modalitats) i preguntes de desenvolupament curt. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Normes 1ª convocatòria: L'alumne que falti algun dia a les pràctiques per causes injustificades suspendrà l'assignatura en la 1ª convocatòria. L'alumne que falti més d'1 dia a les pràctiques per causes justificades només podrà tenir com a màxim un 8/10 a la nota final de l'assignatura. L'alumne haurà de tenir almenys un 5/10 a l'examen i a l'informe de pràctiques per a què es puguin sumar les notes de les diferents parts de l'assignatura. L'assignatura s'aprovarà quan se superi la puntuació de 5/10 punts al sumar totes les parts. Normes 2ª convocatòria: Es guardaran les qualificacions de l'examen, informe de pràctiques i de treball en grup (competència B5) superades en la 1a convocatòria. L'alumne que no superi la qualificació de 5/10 en la 1a convocatòria a causa de no aprovar l'examen, haurà de realitzar un nou examen de tipus mixt similar al de 1a convocatòria. En el cas que l'alumne no hagi superat la qualificació de 5/10 en la 1ª convocatòria per l'informe de pràctiques, haurà de lliurar de nou l'informe de pràctiques amb les correccions oportunes per superar la qualificació mínima. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de l'abast de l'alumne. La realització demostrativement fraudulenta d'alguna de les proves avaluatives tant en suport material com virtual i electrònic comportarà el suspens per part de l'alumne en aquesta prova. |
Basic |
Joseph Sambrook, David W Russell, Molecular Cloning: A Laboratory Manual, 3rd edition, Cold Spring Harbour Laboratory Press, 2001
|
La bibliografia científica més rellevant pel projecte es trobarà disponible a l’espai Moodle de l’assignatura. Tanmateix es facilitarà informació dels catàlegs dels proveïdors de material biològic, enzims, reactius que s'utilitzaran als experiments. |
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MOLECULAR GENETICS AND GENETIC ENGINEERING/13214112 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GENETICS/13214007 | STRUCTURE AND FUNCTION OF BIOMOLECULES/13214107 | GENE EXPRESSION AND REPLICATION/13214102 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|