Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE8 |
Analitzar diferents patologies des del punt de vista bioquímic, així com saber interpretar els resultats del laboratori clínic
Descriure les molècules més importants des del punt de diagnòstic clínic, origen, determinació i significat clínic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Temari |
1. Obtenció, transport i conservació de mostres de sang.
2. Líquids biològics extravasculars: formació i estudi dels seus components.
3. Hidrats de carboni: diagnòstic i seguiment de la diabetis mellitus.
4. Proteïnes plasmàtiques: proteïnes indicadores de malalties.
5. Fàrmacs: monitorització del tractament farmacològic.
6. Diagnòstic de la miocardiopatia isquèmica.
7. Avaluació de la Funció Hepàtica.
8. Malalties neurodegeneratives: Alzheimer
9. Malalties Autoimmunes
10. Utilitat i utilització de Marcadors Tumorals serològics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Seminaris |
|
18 |
25 |
43 |
Treballs |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Treballs |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret, prèvia presentació escrita. |
Atenció personalitzada |
Resoldre dubtes del alumnes. |
Descripció |
A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs i seminaris |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
2 exàmens parcials |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Per tal de ponderar tots els apartats, caldrà una nota mínima de 5/10 a cada examen parcial. En total els dos exàmens parcials tindran un pes d'un 60% de la nota final. La segona convocatòria constarà d'una prova mixta (tipus test i preguntes curtes) que tindrà un pes del 60 %. Es mantindrà la nota del treball. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades (mòbils, ....) durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Gonzalez de Buitrago, JM,, Bioquímica Clínica, , 1998, Editorial McGraw-Hill
González Sastre F, Bioquímica Clínica, Barcelona 1993, Barcanova,
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, 1998, Editorial Reverté
Kaplan LA, Pesce AJ, Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, St Louis 2009, The C.V. Mosby Company
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd, 2001, ed, W.B. Saunders Company
Fuentes X, Castiñeiras M J, Ferré Msferer M , Códex del laboratorio Clínico, 2003, Elseveier
Prieto Valtueña JM, Yuste Ara JR, La Clínica y el Laboratorio, 2010, Elseveier
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BIOQUÍMICA CLÍNICA ANALÍTICA/13214214 | GARANTIA I CONTROL DE LA QUALITAT EN EL LABORATORI CLÍNIC/13214213 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOQUÍMICA CLÍNICA I PATOLOGIA MOLECULAR/13214116 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|