Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisi de biomolècules
Conèixer els sistemes de mesura que més contribueixen al diagnòstic i tractament de les malalties
Identificar els avantatges i les limitacions dels procediments analítics propis del laboratori clínic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Metodologia analítica
Nivells d'investigació
Obtenció de mostres
Normes de seguretat
Material de laboratori |
Mètodes de mesura |
Diàlisi
Filtració
Centrifugació
Electroforesi
Cromatografia
Espectrofotometria d’absorció molecular
Espectrometria de masses
Turbidimetria, nefelometria
Enzimimmunoassaig
Radioimmunoassaig
Quimioluminescència
Potenciometria
Espectrometria de masses
Tècniques analítiques en biologia molecular
|
Aplicacions analítiques |
Bioelemets
Ions
Aminoàcids
Pèptids
Proteïnes
Enzims
Anticossos
Lípids
Carbohidrats
Àcids nucleics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
7 |
10.5 |
17.5 |
Seminaris |
|
8 |
12 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
El professor atendrà i resoldrà dubtes durant o després de les classes presencials o per correu electrònic.
gemma.pujol@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret (prèvia presentació escrita).
|
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
El contingut de les classes magistrals s'avaluarà a través d'una prova objectiva.
|
60% |
Altres |
|
Caldrà treure un mínim d'un 5 en la presentació i en l'examen per a fer la mitja i aprovar l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria constarà d'una prova objectiva que tindrà un pes del 50 %. Es mantindrà la nota de les Presentacions/exposicions. La nota mínima en cada avaluació serà 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Bàsica |
Gonzalez de Buitrago, JM, Bioquímica Clínica, Editorial McGraw-Hill , 1998
González Sastre F, Bioquímica Clínica, Barcanova, Barcelona 1993
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, Editorial Reverté, 1998
Kaplan LA, Pesce AJ , Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, The C.V. Mosby Company , St Louis 2009
Badia, E, Enfoque ISO 9000: Normalización, Homologación, Certificación, Acreditación, Aseguramiento (ISO ) 9000, Editorial Deusto, 1998
Fuentes Arderiu, X, Guia per al control intern de la qualitat de la mesura de magnituds biològiques utilitzant materials de control, Associació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic, Invitro veritas 2006
Todd Sanford Davidsohn, Henry’s Clinical Diagnosis and Management, Saunders, Philadelphia, 2001
, Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008) , AENOR, 2008
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd ed, W.B. Saunders Company , Philadelphia, 2001
Roca P, Oliver J, Rodriguez AM, Bioquimica Técnicas y métodos, Helice, 2003
|
http://www.acclc.cat/index.php http://www.aefa.es/ http://www.seqc.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ |
Complementària |
|
http://www.acclc.cat http://www.aefa.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ http://www.labtestsonline.es/
http://www.seqc.es/ |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BIOQUÍMICA CLÍNICA APLICADA/13214210 | GARANTIA I CONTROL DE LA QUALITAT EN EL LABORATORI CLÍNIC/13214213 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOQUÍMICA CLÍNICA I PATOLOGIA MOLECULAR/13214116 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|