DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 13214302
Ensenyament
Grau de Bioquímica i Biologia Molecular (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits Per matricular el TFG cal tenir superats 168 ECTS, incloent tots els de primer i segon curs.
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
Adreça electrònica mariajosepa.salvado@urv.cat
juanbautista.fernandez@urv.cat
santi.garcia-vallve@urv.cat
antoni.romeu@urv.cat
mteresa.blay@urv.cat
anna.ardevol@urv.cat
anna.arola@urv.cat
Professors/es
SALVADÓ ROVIRA, MARIA JOSEPA
FERNÁNDEZ LARREA, JUAN BAUTISTA
GARCIA VALLVE, SANTIAGO
ROMEU FIGUEROLA, ANTONIO RAMÓN
BLAY OLIVÉ, MARIA TERESA
ARDÈVOL GRAU, ANA MARIA
AROLA ARNAL, ANNA
Web
Descripció general i informació rellevant El TFG és un treball tutoritzat que s’avalua individualment per a cada estudiant i que té com a finalitat l’acreditació per part de l’alumne de que ha adquirit les competències associades al títol, i la seva aplicació en un tema específic relacionat amb els continguts propis de la titulació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular.
 A2 Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius.
 A3 Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació.
 A4 Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic.
 A5 Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular.
 A6 Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat.
 A7 Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques.
 A8 Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar.
 A9 Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques.
 A10 Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució.
 A11 Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica.
 A12 Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats.
 A13 Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme.
 A14 Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A3 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A4 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A5 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A6 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A7 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A8 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A9 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A10 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A11 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A12 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A13 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
 A14 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
 B2 Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç d'elaborar conclusions a partir d'uns resultats
 B3 Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
 B4 Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
 B6 Ser capaç de defensar en públic els resultats obtinguts
 B8 Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç de plantejar una hipòtesi i objectius
Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Els estudiants, conjuntament amb el seu tutor de TFG, definiran el tema del TFG.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B1
B4
B8
10 10 20
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B2
B3
B6
B8
C1
C3
C4
C6
0 325 325
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
B6
2 25 27
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió introductòria per a presentar el funcionament de l'assignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster La selecció/assignació del treball es farà d'acord amb el tutor.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster El coordinador i els tutors vetllaran pel correcte funcionament de l'assignatura.
Elaboració del treball de fi de grau / màster Redacció d'una memòria amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol.
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster Presentació davant d'un tribunal de tres professors del treball i resposta a les preguntes formulades.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Cada alumne tindrà un tutor del Treball de Fi de Grau que tutoritzarà el treball i supervisarà la memòria final.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B1
B4
B8
El tutor avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant el seguiment i tutorització de l'estudiant. 15%
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
B2
B3
B6
B8
C1
C3
C4
C6
Redacció d'una memòria amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
B6
Exposició en anglès del treball de Fi de Grau i defensa davant d'un tribunal de professors. Es valorarà també l'assistència i la participació activa a les sessions de presentació dels companys. 45%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació.

Aquells alumnes que hagin d'acreditar la competència C1 hauran de fer l'exposició oral i la defensa de les preguntes del tribunal íntegrament en anglès.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
PRÀCTIQUES EXTERNES/13214401

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent