Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
| CE2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| CE3 |
Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació. |
| CE4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| CE7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| CE9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
| CE10 |
Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució. |
| CE11 |
Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica. |
| CE12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
| CE13 |
Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme. |
| CE14 |
Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE2 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE3 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE4 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE5 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE6 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE7 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE8 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE9 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE10 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE11 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE12 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE13 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
| | CE14 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Els estudiants, conjuntament
amb el seu tutor de la URV de TFG, definiran el tema del TFG. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
10 |
20 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
325 |
325 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
25 |
27 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria per a presentar el funcionament de l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
La selecció/assignació del treball es farà d'acord amb el tutor. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El coordinador i els tutors vetllaran pel correcte funcionament de l'assignatura. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació del treball davant d'un tribunal, i resposta a les preguntes formulades. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Cada alumne tindrà un tutor de la URV
del Treball de Fi de Grau que tutoritzarà el treball i supervisarà la memòria
final. El tutor serà un dels professors involucrats en l'assignatura. Un cop assignat el tutor, l'alumne haurà de contactar amb ell (de forma presencial, per correu electrònic o amb videoconferència) per anar explicant-li els progressos, dubtes, ... del seu TFG. El tutor valorarà la iniciativa de l'alumne en la definició i desenvolupament del treball, la constància, regularitat, planificació i temporització del treball i si l'alumne ha seguit les recomanacions del tutor. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant el seguiment i tutorització de l'estudiant. |
15% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Exposició del treball de Fi de Grau i defensa davant d'un tribunal de professors. Es valorarà també l'assistència i la participació activa a les sessions de presentació dels companys. |
45% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PRÀCTIQUES EXTERNES/13214401 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|