Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
| A2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| A3 |
Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació. |
| A4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| A9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
| A10 |
Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució. |
| A11 |
Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica. |
| A12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
| A13 |
Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme. |
| A14 |
Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A2 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A3 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A4 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A5 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A6 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A7 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A8 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A9 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A10 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A11 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A12 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A13 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
| | A14 |
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Per a la realització de les Pràctiques Externes l'alumne podrà:
A) escollir entre una sèrie de llocs de treball (empreses / institucions)
presentades pel Coordinador/a de l'assignatura, o
B) Cercar pel seu compte un centre que sigui del seu interès i que estigui fora
del llistat de centres ofertats a l'apartat A.
Quan s'opti pel procediment A, i existeixi un lloc de treball amb dos o més
sol·licitants, es procedirà al desempat emprant una o les dues
estratègies que es descriuen a continuació:
- mitjançant entrevista amb el tutor del centre extern o persona en qui delegui
- per comparació d'expedient acadèmic, emprant les qualificacions obtingudes
dels tres primers cursos.
Quan l'estudiant opti pel procediment B caldrà que ho comuniqui el més aviat
possible al Coordinador/a de l'assignatura o al Responsable d'Ensenyament. Serà
condició necessària que un dels dos responsables acadèmics donin el vist-i-plau
a la proposta de l'estudiant. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
26 |
0 |
26 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
4 |
5 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
240 |
240 |
Memòria |
|
0 |
24 |
24 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'organització de les Pràctiques Externes
Explicació dels diferents tipus de treballs a realitzar
Explicació sobre quins resultats esperem obtenir
Consideracions sobre actituds i comportaments en les pràctques externes. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Com es realitzarà la coordinació i el seguiment de l’alumnat a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució pública. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de duració d'un mínim de 300 hores en la posició de pràctiques o projecte de pràctiques corresponent, realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques. Exposició si s’escau, dels continguts que es treballaran en el pràcticum. |
Memòria |
Treball que realitzarà alumne |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
El/La coordinador/a de l'assignatura notificarà als alumnes quin serà el seu tutor de pràctiques de la universitat. El tutor de la universitat serà l'encarregat de gestionar les pràctiques amb l'empresa o institució col·laboradora. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
Informe del tutor de l'entitat col·laboradora segons la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química
Informe del tutor de la universitat |
70%
10% |
|
Memòria |
|
Un cop finalitzada l'estada de pràctiques l'alumne haurà de presentar una memòria final que ha d'incloure tots els aspectes que figuren a la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química 20% |
20% |
|
Altres |
|
|
Pre-requisit:
Tal i com s'explica a "Altres comentaris", la no presentació per part de l'alumnes dels següents documents donarà lloc a una qualificació de No Presentat:
-Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química).
-Valoració de les pràctiques realitzades. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació. Documents que s'utilitzaran: 1. Informe del tutor de l'entitat col.laboradora (segons Normativa de la Facultat de Química) 2. Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química) 3. Informe del tutor acadèmic (segons Normativa de la Facultat de Química) 4. Valoració de les pràctiques realitzades. Per a poder ser avaluat l'alumne haurà de presentar també un informe d'extensió lliure (entre unes línies i una pàgina) on l'estudiant valorarà les pràctiques realitzades i indicarà el grau de satisfacció Grau de satisfacció: MB=molt bé, B=be, A=acceptable, D=gens satisfactori Per a l'avaluació s'utilitzaran els documents 1, 2 i 3: Informe del tutor de l'entitat col.laboradora.......... 70% (A1, A5, B5, B6, C6) Memoria de pràctiques i informe del tutor acadèmic.... 20% i 10%, respectivament (A8, C6) La no presentació per part de l'alumnes del document 2 o 4 donarà lloc a una qualificació de No Presentat |
Bàsica |
|
En funció del treball a realitzar en cada una de les empreses/institucions on l'alumne farà les Pràctiques Externes |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|