DATOS IDENTIFICATIVOS 2021_22
Asignatura (*) EMPRESA ALIMENTÀRIA I MÀRQUETING Código 13675239
Titulación
Nutrició i Metabolisme (2012)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
BRAVO VÁZQUEZ, FRANCISCA ISABEL
Correo-e franciscaisabel.bravo@urv.cat
mariaeugenia.hernandez@urv.cat
joseantonio.morenom@urv.cat
Profesores/as
BRAVO VÁZQUEZ, FRANCISCA ISABEL
HERNANDEZ DE PABLO, MARIA EUGENIA
MORENO MUÑOZ, JOSÉ ANTONIO
Web
Descripción general e información relevante
(Assignatura impartida a la URV). Bases sobre organització empresarial, avaluació de la necessitat i consum, màrqueting, publicitat i èxit del producte.

La docència serà per videoconferència.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  Professionalitzador
  AP6 Especialitat "Aliments Saludables": Comprendre les bases de legislació i seguretat alimentària.
  Recerca
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
Tipo C Código Competencias Nucleares

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Aplicar la normativa i legislació dels aliments, tant europea com a espanyola. AP6
Conèixer els sistemes de traçabilitat i etiquetatge dels aliments. AP6
Valorar la protecció dels consumidors. AP6

Continguts
tema Subtema
1. Introducció. Sectores industrials más importants.
2. Indústria alimentària. Caracterísitiques principals i elements més significatius de las indústria alimentària a nivell nacional i europeu.
Competitivitat. Indústria espanyola en la UE. Principals subsectors alimentaris a nivell nacional. Producció, mercat interior i exportació. Àrees prioritàries per la indústria espanyola.
3. Comerç alimentari. - Mercat nacional: consum alimentari, anàlisis del mercat de la distribució.
- Comerç exterior: balança comercial, inversions en l'exterior, promoció exterior.
4. Competitivitat de les empreses alimentàries. - Importància I+D+I. Inversió.
- Marc regulatori. Novel foods. Aditius alimentaris. Aliments funcionals.
- Reptes actuals de la indústria alimentària.
5. Innovació en la indústria alimentària. -Innovació tecnològica. Nous processos de transformació i control. Pel·lícules i recobriments comestibles, noves tecnologies de conservació, Encapsulació.
-Innovació funcional: Criteris per definir el concepte de producte: consumidor, costos, aspectes científics.
6. Com conèixer i satisfer les expectatives del consumidor. Relació amb la innovació en las empreses alimentàries. Percepció del consumidor. Eines per entendre la resposta del consumidor: hàbits de compra i de consum, preferències, preocupacions. Tendències de consum i la seva relació amb la innovació a nivell industrial. Estudi de les característiques dels consumidors i dels seus hàbits de consum sobre l'acceptació dels nous productes llançats. Client com consumidor final o com client industrial. Empreses alimentàries consumidores: sector, tipologia, tamany, vendes, innovació.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 0 12
Seminaris
8 22 30
Treballs
3 26 29
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes. Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició del contingut de l’assignatura
Seminaris Exposició oral o escrita per part dels alumnes d‘un tema concret o d‘un treball.
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Atenció personalitzada Atenció individualitzada de l'alumnat sobre aspectes/ dubtes sorgits durant el curs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
L'alumne prodrá resoldre els seus dubtes o problemes preguntant al professor durant les classes o en acabar les mateixes. També podrà sol·licitar al professor una data / hora via correu electrònic o un altre mitjà. Dubtes per la coordinadora de l'assignatura: Francisca Isabel Bravo Vázquez Despatx 100: Departament de bioquímica i biotecnologia (Facultat enologia / química ) 977 55 88 37 franciscaisabel.bravo@urv.cat

Avaluació
  descripción Peso
Seminaris Resolució de casos plantejats a classe 30%
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional. 40%
Proves objectives de preguntes curtes Resolució de qüestionaris plantejats a classe 30%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir com a mínim 5/10 punts en el treball i en l'exercici de preguntes curtes presentats per l'alumne. La suma de les qualificacions de totes les activitats ha de ser almenys de 5/10 punts.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica Fundación Tomás Pascual y Pilar Gómez-Cuétara Universidad de Burgos, Los retos actuales de la industria alimentaria, Editorial IMC, 2010

Complementària
  • Confederation of the food and drink industries of the UE ( CIAA) benchmarking report 2006. The competitiveness of the EU food and drink industry. 2006.
  • Industria de alimentación y bebidas. Sector estratégico para España. Federación Española de Industrias de la alimentación y Bebidas (FIAB). 2010.
Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.