Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
CT1- Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic. |
|
BC3 |
CT3-Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC7 |
CT7-Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
|
AC1 AC3 AC6 AC8
|
BC1 BC3 BC7
|
|
Conèixer els aspectes instrumentals i les aplicacions avançades de l'espectrometria de masses. |
|
|
|
Conèixer els fonaments físics i els aspectes instrumentals de la ressonància magnètica nuclear de polsos i la seva aplicació en la resolució d'estructures complexes. |
|
|
|
Valorar i obtenir la informació que pot aportar lèspectometria de masses acoplada amb altres tècniques. |
|
|
|
Utilitzar l'espectrometria de masses en la determinació d'estructures o en la resolució de problemes químics. |
|
|
|
Descripció dels paràmetres espectrals a RMN. Efectes de la simetria molecular en els paràmetres espectrals. |
|
|
|
Aplicar els diferents experiments de RMN de polsos múltiples, ressonància bidimensional en la caracterització de compostos moleculars. |
|
|
|
Interpretar els resultats de caracterització de mostres amb diferents característiques. |
|
|
|
Escollir les tècniques de caracterització necessàries en funció de la informació desitjada. |
|
|
|
Avaluar críticament una informació i incorporar-la la pròpia base de coneixements. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
ESPECTOMETRIA DE MASSES |
|
1. Introducció. Definicions. Alta resolució i baixa resolució. |
|
2. Mètodes d'Ionització. |
2.1. Ionització per impacte electrònic.
Descripció. Fonaments. Mecanismes i tipus de fragmentacions.
2.2. Ionització Química.
Descripció. Fonaments. Exemples.
2.3. FAB, SIMS, MALDI.
Descripció. Fonaments. Exemples.
2.4. Fonts API. Tipus d'ionització APCI i ESI. Fonaments. Característiques. |
3. Instrumentació. |
3.1. - Tipus de Analitzadors: quadrupol, Sector Magnètic; Trampa d'ions; TOF, FT-ICR.
3.1.1. - Espectrometria de Masses en Tàndem: MS / MS, MSn.
3.2. - Detectors: Copa de Faraday, Multichannel plate... |
4. Acoblament LC-MS, GC-MS |
|
RESSONÀNCIA MAGNÈTICA NUCLEAR |
|
5. Presentació. Objectius. Bibliografia.
|
|
6. Base teòrica de la RMN. El nucli en un camp magnètic. Model vectorial. Polsos. Relaxació.
|
|
7. Experiments de polsos. Espectres en els dominis de temps i de freqüències. Operadors.
|
|
8. Aspectes instrumentals. Adquisició i processat d’espectres.
|
|
9. Paràmetres espectrals a RMN: Simetria i equivalència magnètica. Efectes de 2n ordre. Programes de simulació. Processos de bescanvi i sistemes dinàmics.
|
|
10. Modificacions de l’espectre: Reactius de desplaçament. Desacoblament de spin. Efecte nuclear Overhauser.
|
|
11. Experiments de polsos múltiples.
|
|
12. Experiments de ressonància bidimensionals.
|
|
13. Altres experiments de RMN.
|
|
14. Casos pràctics i resolució de problemes. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
41 |
71 |
Seminaris |
|
19 |
19 |
38 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
18 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Aplicació a casos pràctics. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o de casos pràctics (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Descripció |
Time that each professor has to speak to students and solve their doubts. Students can contact either by e-mail or in their offices. In the latter case, appointments have to be made. Dr. Cyril Godard: cyril.godard@urv.cat Dra. Noemí Cabello: ncabello@iciq.es |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves mixtes |
Sistema d'avaluació continua, dividida en:
-proves test: 55%
-Proves escrites: 45% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Sistema d'avaluació continua, dividida en: -proves test: 55% -Proves escrites: 45% Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
Hore, P. J., Nuclear Magnetic Resonance, Oxford Chemistry Primers 32., 1995
Friebolin, Horst, Basic One- and Two-Dimensional NMR Spectroscopy, Wiley-VCH, Weinheim., 2005
Claridge, Timothy D. W., High-Resolution NMR Techniques in Organic Chemistry, Pergamon Press, Oxford., 1999
Sanders, Jeremy K. M.; Constable, Edwin C.; Hunter, Brian K.; Pearce, Clive M., Modern NMR Spectroscopy. A Workbook of Chemical Problems., Oxford University Press, Oxford., 1993
Mitchell, Terence N.; Costisella, Burkhard, NMR – From Spectra to Structures., Springer-Verlag, Berlin., 2004
Bigler, P., NMR Spectroscopy: Processing Strategies, 2nd Ed., Wiley, 2000
Mitchell, T. N., Costisella, B., NMR – from Spectra to Structures an Experimental Approach, 2nd edition, Springer, 2007
Jacobsen, N. E., NMR Spectroscopy Explained, Wiley-Interscience, 2007
Simpson, J. H., Organic Structure Determination Using 2-D Nmr Spectroscopy - a Problem-Based Approach, Elsevier, 2008
McLafferty F.W. , Interpretation of Mass spectra, University Science Books, 1993
Sparkman David, Mass Spec Desk Reference, Global View Publishing, 2006
de Hoffmann Edmond , Stroobant Vincent ,, Mass Spectrometry: Principles and Applications, Wiley-Interscience, 2007
Watson,J. Throck ; Sparkman David , Introduction to Mass Spectrometry: Instrumentation, Applications, and Strategies for Data Interpretation, Wiley, 2007
Dass Chhabil, Fundamentals of Contemporary Mass Spectrometry, Wiley-Interscience, 2007
Desiderio, Dominic M.; Nibbering, Nico M., Mass Spectrometry: Instrumentation, Interpretation, and Applications, Wiley, 2008
Smith, Brian C., Infrared Spectral Interpretation: A Systematic Approach, CRC press, 1999
Stuart, Barbara H., Infrared Spectroscopy: Fundamentals and Applications, John Wiley and Sons, 2004
Brisdon, A. K., Inorganic Spectroscopic Methods, Oxford University Press, Oxford, 1998
Nakamoto, K., Infrared and Raman Spectra of Inorganic and Coordination Compounds, Wiley, New York, 4th Ed, 1986
Heaton, Brian, Mechanisms in Homogeneous Catalysis: A Spectroscopic Approach, Wiley-VCH, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|