Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
| A2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| A3 |
Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació. |
| A4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| A9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
| A10 |
Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució. |
| A11 |
Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica. |
| A12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
| A13 |
Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme. |
| A14 |
Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp bioquímic. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
| C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A2 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A3 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A4 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A5 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A6 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A7 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A8 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A9 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A10 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A11 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A12 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A13 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
| A14 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
|
| B2 |
Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç d'elaborar conclusions a partir d'uns resultats
|
| B3 |
Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
|
| B4 |
Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
|
| B6 |
Ser capaç de defensar en públic els resultats obtinguts
|
| B8 |
Ser capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Ser capaç de plantejar una hipòtesi i objectius
Ser capaç de plantejar un projecte de treball i haver-ho resolt satisfactòriament
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
|
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
| C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria per a presentar el funcionament de l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
La selecció/assignació del treball es farà d'acord amb el tutor. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
El coordinador i els tutors vetllaran pel correcte funcionament de l'assignatura. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació davant d'un tribunal de tres professors del treball i resposta a les preguntes formulades. |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor avaluarà el progrés i la implicació de l'estudiant durant el seguiment i tutorització de l'estudiant. |
15% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Redacció d'una memòria en anglès amb una estructura d'article científic (amb introducció, materials i mètodes -si s'escau-, resultats -si s'escau-, discussió i conclusions). El treball ha de ser individual i ha de servir per demostrar que l'alumne ha adquirit les competències associades al títol. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Exposició del treball de Fi de Grau i defensa davant d'un tribunal de professors. Es valorarà també l'assistència i la participació activa a les sessions de presentació dels companys. |
45% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació. Aquells alumnes que vulguin acreditar la competència C1 hauran de fer l'exposició oral i la defensa de les preguntes del tribunal íntegrament en anglès. Caldrà avisar amb 15 dies d'antelació al professor responsable de l'assignatura. |