Codi |
|
A1 |
Anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
A2 |
Exploració física general i per sistemes, apropiada a l’edat del pacient, al sexe, a l’estat mental i físic, d’una manera completa i sistemàtica |
A3 |
Interpretar els resultats de l’anamnesi, de l’examen físic i de les exploracions complementàries |
A4 |
Fer una orientació diagnòstica |
A5 |
Establiment d’un pla d’actuació |
A6 |
Registre de les troballes |
A19 |
Diagnòstic per la imatge |
B9 |
Mostrar actituds professionals adequades |
B16 |
Raonament clínic |
B20 |
Capacitat de prioritzar |
Objectius |
Competències |
DEmostrar la capacitat per obtenir les dades semiològiques que permeten fer una correcta orientació diagnòstica i demostrar la capacitat per fer una correlació anatómico-clínica que conduiexi al diagnòstic topogràfic |
A1 A2 A3 A4 A6
|
|
|
Demostrar la capacitat per elaborar un pla diagnòstic posant en evidència el domini de les possibilitats que ofereixen les diferents proves diagnòstiques. |
A3 A4 A5 A6 A19
|
B16
|
|
Ser capaç d'orientar correctament l'estudi d'un pacient amb Cefalea, pèrdua de consciència, dèficit motor, dèficit sensitiu, desequilibri, alteració de la marxa, transtorn del llenguatge, pèrdua de memòria, diplòpia, síndrome rígid-acinètic i tremolor. |
A4 A5
|
B9 B16 B20
|
|
Ser c apaç de fer un diagnòstic etiològic |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B16
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Principios generales de localización en Neurología. Sindrome cortico-espinal y sindromes sensitivos de vias largas
Tema 2. Nervio periferico, sindrome plexular, sindrome radicular y sindrome miopático
Tema 3. Exploración de pares craneales
Tema 4. Sindromes del tronco cerebral y Sindrome cerebeloso
Tema 5. Sindrome de los ganglios basales
Tema 6. Sindromes hemisfericos cerebrales.
Estos primeros seis temas se tratarán en la parte correspondiente del programa de Patología general, en el tercer curso de la licenciatura. Deberan realizarse tres prácticas en el laboratorio de habilidades clínicas.
Neurobiología II ( Semiología y diágnostico anatomo-clínico en Neurología )
Tema 1. Exploración de las alteraciones del lenguaje. Afasia, disartria y desorientación.
Tema 2. Exploración de un paciente en coma.
Tema 3. Exploración de las funciones cognitivas.
Tema 4. Actitud ante un déficit de la musculatura facial.
Tema 5. Actitud ante un déficit motor de extremidades inferiores.
Tema 6. Sindromes medulares y del cono medular
Tema 7. Sindromes de hipertensión endocraneal.
Tema 8. Anatomía vascular del territorio carotideo.
Tema 9. Anatomia vascular del territorio vertebro basilar.
Tema 10. Actitud frente una perdida de conciencia transitoria.
Tema 11. Actitut frente una diplopia.
Tema 12. Actitut frente a un movimento anormal.
Tema 13. Actitud frente a un vertigo.
Tema 14. Actitud frente a una alteración de la marxa.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.2 |
0 |
0.2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
1 |
5 |
Pràcticum |
|
9 |
0 |
9 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.2 |
0 |
0.2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
explicació dels objectius de l'assignatura |
Sessió Magistral |
classe teòrica |
Pràctiques a laboratoris |
Discussió de casos clínics i pràctiques amb pacients simulats |
Pràcticum |
Pràctiques clíniques |
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Multitest de 50 preguntes amb una sola resposta correcta |
75% |
Proves pràctiques |
Avaluació al laboratori d'habilitats clíniques |
25% |
Altres |
A l'examen multitest hi constaran 5 preguntes que cal respondre correctament com a condició per a continuar amb l'avaluació. Aquestes preguntes les coneixerà l'alumne en el moment de l'examen. Per aprovar el multitest cal haver respost correctament 25 de les 50 preguntes |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els criteris d'avaluació actuals son extensibles als alumnes repetidors |
Bàsica |
Zarranz,  Neurologia, 2004, Elsevier Science
Brazis, Masdeu, Biller,  Localization in Clinical Neurology, 2007, Lippincott Williams& Wilkins
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|