Codi |
|
A1 |
Anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
A3 |
Interpretar els resultats de l’anamnesi, de l’examen físic i de les exploracions complementàries |
A4 |
Fer una orientació diagnòstica |
A9 |
Otorinolaringologia |
A19 |
Diagnòstic per la imatge |
A20 |
Investigació clínica |
A22 |
Fàrmacs |
A24 |
Cirurgia |
Objectius |
Competències |
Donar coneixements teòrics i pràctics sobre audiologia i otologia. |
A1 A3 A4 A9 A19 A20 A22 A24
|
|
|
Tema |
Subtema |
|
|
|
|
1.Estudi de l´audició .
2. Audiometria tona liminar
3. Audiometria supraliminar
4. Impedanciometria
5. Otoemissions acústiques
6. Potencials evocats auditius
7. Síndrome hipoacúsia. Hipoacúsia de transmissió
8. Hipoacúsia neurosensorial. Hipoacúsia brusca.
sindrome de Menière
9. Tumors de l'angle pontocerebel·lós
10.Audició, comunicació i llenguatge
11.Equilibrio, vértigo i nistagmus
12.Patología vestibular
|
1.El receptor auditiu: òrgan de Corti
1. b. Integració del senyal auditiu en el SNC. Anatomofisiologia de l'orella en els seus tres trams.
2.Examen de la capacitat auditiva.
probes del diapason i probes complementaries per l´analissi de l´orella.
Audiometro i audiograma
Perdua auditiva.
Informe audiométrico.
3.
Reclutement.
Proba SISI
Proba d´umbrals d´intensitat
4.Timpanometría
Reflex acústic estapedial
5.Definició
Classes de OAE.
Indicacions en el cribatge auditiu
6.Definició
Aparatatge
Indicacions
7.
Hipoacusia de transmissió
Classificació i clínica.otitis serosa
otosclerosis,colesteatoma
8.Hipoacusia neurosensorial.
hipoacusia brusca.
sindrome de Menière
9.Clasificació
Neurinoma del acústic
10.
Comunicació.
Tipus de desorders.Transtorns del llenguatge
11.
Investigació del equilibri.
Nistagmus.
Registre electronistagmografic.
Oculonistagmografía.
12.
vía vestibular
Topografía de las lesiones |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
20 |
10 |
30 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
20 |
10 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
revisió de temes anatomofisiologics |
Sessió Magistral |
sessió magistral de cada un dels temes |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
tutoria als alumnes cada setmana |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
comentar les activitats |
30% |
Sessió Magistral |
Classe impartida magistalment amb comentaris i preguntes |
70% |
Atenció personalitzada |
Comentar l´atenció de problemes |
30% |
Altres |
presentar treballs |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Rodriguez ,C, Neurootofisiología y audiología clínica, 2003, MCgraw-Hill,interamericana
Ferré,J; Morellló-Castro,G, Valoración de las otoemisiones acústicas en la presbiacusia, 2003, Acta OTORRINOLARINGOLÓGICA
FERRÉ,J;MORELLÓ-CASTRO, FACTORES DE RIESGO INVOLUCRADOS EN LA PRESBIACUSIA, 2002, Acta OTORRINOLARINGOLÓGICA
SAIZ,V, VALIDEZ DE LOS SISTEMAS PORTÁTILES DE OEA, 2001, Acta OTORRINOLARINGOLÓGICA
Morello-Castro,G, Communications disorders and the interactions and relation(s) to other disorders susceptibility, 1999, International Journal of Pediatric otorhinolaryngo
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELEMENTS PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT EN LA PRÀCTICA CLÍNICA/14013222 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CLÍNICA MÈDICA I QUIRÚRGICA/14012047 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|