Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A5 |
Establir un pla d'actuació |
| A6 |
Registrar les troballes |
| A17 |
Conèixer els principis generals de la investigació del pacient |
| A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A19 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic per la imatge |
| A21 |
Conèixer els principis generals per al tractament del pacient |
| A22 |
Saber en relació als fàrmacs per al tractament del pacient |
| A23 |
Saber en relació als hemoderivats per al tractament del pacient |
| A31 |
Saber en relació a les cures i tractaments en situacions agudes per al tractament del pacient |
| A32 |
Saber en relació a les cures cròniques per al tractament del pacient |
| A40 |
Desenvolupar estratègies de salut i screening |
| A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura i de la funció de l’organisme |
| A46 |
Conèixer les causes de la malaltia i formes d'emmalaltir |
| A47 |
Saber sobre la terapèutica en la qual es basa la medicina per a resoldre problemes de salut |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les
Definir els simptomes i signes guia
| | A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
| | A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
| | A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
| | A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert
Valorar el risc i el benefici de cada exploració
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves
Conèixer el cost de l’exploració
Informar detalladament al pacient de les exploracions que es realitzaran
Obtenir el consentiment
| | A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
Saber interpretar els resultats de les diferents proves
| | A19 |
Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas
Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica
Saber interpretar les diferents proves
| | A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials)
Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans
Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut
| | A22 |
Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos
| | A23 |
Conèixer les indicacions de la transfusió de diversos hemoderivats, el procediment d’extracció, compatibilitat, riscos transfusionals i complicacions
| | A31 |
Reconèixer i orientar la terapèutica d'un pacient recuperat després d’un tractament d’urgència
| | A32 |
Pronosticar el tipus, l’evolució i les limitacions de les malalties cròniques
Valorar les diferents opcions terapèutiques
Prevenir les complicacions de la malaltia
Valorar les necessitats psicològiques, mèdiques, familiars i ambientals del pacient crònic
Valorar el grau d’incapacitat física
Conèixer les cures i els riscos de la immobilitat
Conèixer el paper de la rehabilitació
Conèixer i prescriure les modalitats de tractament domiciliari, sociosanitari i d’hospital de dia
Valorar el pronòstic i planificar el tractament segons l’evolució de la malaltia
Participar en els tractaments multimodals
Conèixer les pautes d’analgèsia
Valorar la invalidesa permanent
| | A40 |
Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives
| | A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció
Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia
Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn
| | A46 |
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
Conèixer els signes i símptomes de les principals malalties fins al final del creixemnt i desenvolupament
Conèixer la historia natural i com i quan intervenir en el seu pronòstic
| | A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics
Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups
Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a les malalties del sistema immunològic |
|
Artritis Reumatoidea i altres malalties reumàtiques principalment inflamatòries |
|
Malalties autoimmunes sistèmiques i Vasculitis |
|
Síndromes autoinflamatoris |
|
Tractament de les malalties del sistema immunològic |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Seminaris |
|
2 |
0.5 |
2.5 |
Pràctiques clíniques |
|
15 |
0.5 |
15.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.2 |
0 |
0.2 |
|
Proves objectives de tipus test |
A3 | A4 | A5 | A6 | A17 | A18 | A19 | A21 | A22 | A23 | A31 | A32 | A40 | A45 | A46 | A47 | |
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Conceptes generals de les malalties autiimmunes |
Sessió Magistral |
Sessió formativa de les característiques clíniques el diagnòstic i el tractament de cada malaltia |
Seminaris |
Sessions de discussió de casos |
Pràctiques clíniques |
Pràctiques generals d'assignatura clínica |
Atenció personalitzada |
Tutoria |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Prova multitest i/o pregunta curta |
10% |
Seminaris |
|
Prova tipus test |
20% |
Pràctiques clíniques |
|
Avaluació en el marc de l'assignatura clínica II. No aporta nota a l'assignatura sinó que és requisit sinequanon per avaluar-la |
0% |
Proves objectives de tipus test |
A3 | A4 | A5 | A6 | A17 | A18 | A19 | A21 | A22 | A23 | A31 | A32 | A40 | A45 | A46 | A47 |
|
Continguts de l'assignatura. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal anar a classe i seminaris i fer les pràctiques clíniques. L'avaluació es susceptible de ser modificada a criteri del professorat sempre i quan es comuniqui als alumnes a la sessió introductòria. Per l'avaluació es tindrà en compta l'assistència i participació a classe teòrica presencial. Pot incrementar la nota final i ser decisiva per a la matrícula d'honor. |
Bàsica |
, , ,
Loscalzo, Antony Fauci, Kasper, Hauser, Longo, Jameson, Harrison's Principles of internal medicine, 21, 2022
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|