Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
L’alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una anamnesi del pacient i/o dels seus familiars |
| A2 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i realitzar una exploració física general i per sistemes, apropiada a l'edat del pacient, al sexe, a l'estat mental i físic, d'una manera completa i sistemàtica |
| A3 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i interpretar els resultats de l'anamnesi, de l'examen físic i de les exploracions complementàries |
| A4 |
L'alumne ha de ser capaç de conèixer i fer una orientació diagnòstica |
| A6 |
Registrar les troballes |
| A18 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic del laboratori |
| A19 |
Conèixer i saber interpretar proves de diagnòstic per la imatge |
| A21 |
Conèixer els principis generals per al tractament del pacient |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4-G |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6-G |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics
Utilitzar una bona tècnica de comunicació
Recollir les dades psicosocials significatives
Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors
Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants
Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat)
| | A2 |
Visualitzar la vagina i el coll uterí
Fer un tacte vaginal
Fer una exploració abdominal de la gestant
Fer una exploració mamària i adenopaties axil•lars
Fer una exploració prostàtica
Fer una exploració de penis i testicles
| | A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les
Definir els simptomes i signes guia
| | A4 |
Analitzar tota la informació disponible
Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques
| | A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada
Elaborar un informe clínic
| | A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes
Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació
Saber interpretar els resultats de les diferents proves
| | A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge
Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions
Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas
Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica
Saber interpretar les diferents proves
| | A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials)
Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans
Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4-G |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
| | CT6-G |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Nivell de coneixements: |
1. Temari de l’assignatura d’Obstetrícia i Ginecologia. |
Habilitat en la realització de la història clínica i la exploració física: |
2. Saber fer una anamnesi completa i interpretar-la tant de la pacient ginecològica com de l’obstètrica.
3. Saber fer una exploració ginecològica i de l’embarassada i interpretar-la.
4. Conèixer les proves complementàries habituals (ecografia ginecològica, ecografia obstètrica i prenatal, histeroscòpia, colposcòpia), valorant les indicacions, el risc i benefici i sabent interpretar els resultats d’aquestes.
5. Saber interpretar el llibre de registre del control de l’embaràs.
|
Habilitat en el diagnòstic diferencial. |
6. Adquirir els coneixements bàsics per poder fer el diagnòstic diferencial davant dels simptomatologia ginecològica més habitual.
7. Adquirir els coneixements per valorar la simptomatologia de la gestant.
|
Habilitats tècniques: |
8. Aprendre a fer i a interpretar un RCTG.
9. Adquirir el coneixements necessaris per l’atenció al part eutòcic.
10. Aprendre a utilitzar adequadament els fàrmacs més usats.
11. Adquirir coneixements sobre procediments quirúrgics específics, com sutura d’episiorràfia, conització cervical, histerectomia per via vaginal, cirurgia per via laparoscòpica.
|
Relació amb el pacient: |
12. Adquirir la capacitat d’interrogar la pacient, així com d’informar-la de les exploracions i conducta a seguir.
13. Cal respectar la voluntat de la pacient en cas de no autoritzar l’exploració ginecològica per part de l’alumne.
|
Integració a l’equip assistencial, participació en sessions i relació amb l’staff. |
14. Grau d’iniciativa per participar en l’activitat assistencial.
15. Assistència i participació a les sessions clíniques del servei d’Obstetrícia i ginecologia.
16. Capacitat per treballar amb companys, tutors, infermeria.
17. Grau d’iniciativa per adquirir nous coneixements (cerques bibliogràfiques, preguntes al tutor).
18. Grau de participació en la recerca de dades en la documentació dels pacients.
|
Conducta professional. |
19. Assistència a l’activitat i puntualitat.
20. Confidencialitat i secret professional.
21. Indumentària apropiada.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
130 |
10 |
140 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
La durada de la Pràctica Clínica Obstètrica Ginecològica és de tres setmanes completes (15 dies laborals). |
Atenció personalitzada |
UNITAT DOCENT HOSPITAL JOAN XXIII
1. Assistència del 100% en horari de 08:00 a 14:00h o per la tarda en horari establert amb la coordinadora.
2. S’ha d’assistir a totes les sessions del servei (comités, sessió clínica, sessió bibliográfica, tallers específics) durant el periode de pràctiques.
3. Avaluació es realitza entre els diferents professionals pels que rota i la coordinadora.
4. Sino es supera l'avaluació, l'alumne s'haurà de tornar a matricular el proper any.
5. La coordinadora de les pràctiques i responsable és la Dra. Ballesteros.
UNITAT DOCENT HUSJREUS
Per tal d’adquirir les competències especifiques, durant aquest període cal:
1. Assistència del 100% en horari de 08:00 a 14:00h.
2. Realizar un mínim de tres guardies de 12hores (1 per setmana) durant la rotació.
3. S’ha d’assistir a un mínim de 4 sessions del servei (comités, sessió clínica, sessió bibliográfica, tallers específics). El format de la sessió pot ser virtual.
4. S’ha d’elaborar l’anàlisi d’un cas clínic escollit durant la rotació, que será avaluada per un tribunal al final del período de practiques. Aquesta presentació s’ha de penjar en el Moodle.
5. REGISTRE DE L’ACTIVITAT (full de registre)
Tota l’activitat abans esmentada s’ha d’acreditar mitjançant signatura per part del metge responsable en el full de registre de l’activitat.
6. Al finalitzar la rotació s’ha de fer una memòria de la pràctica realitzada que s’ha de penjar al Moodle junt amb el full de registre d’activitat.
7. El full d’avaluació del tutor signat s’ha de penjar al Moodle. |
Descripció |
Unidad Docente Hospital Joan XXIIILos alumnos están tutorizados por la Dra. Ballesteros. Unidad Docente Hospital Sant Joan de Reus Cada estudiant tindrà assignat un professor que el tutoritzarà durant les tres setmanes de pràctiques i el guiarà en l'elaboració del treball sobre un cas clínic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Presentació del tutor i explicació de l'activitat a realizar. |
0% |
Atenció personalitzada |
|
UNITAT DOCENT HUSJREUS
Mètodes d’avaluació
a) Full d’avaluació de l’activitat per part del metge assignat responsable. Es puntuarà sobre habilitats específiques de la rotació, que detallarà el professor responsable en base a les competències que s’hagin d’assolir. (avaluació contínua)
b. Memòria de les pràctiques realitzades,
|
50% |
Altres |
|
UNITAT DOCENT HUSJREUS Presentació el cas clínic.Treball avaluat per un tribunal de professors. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
<p>El rotatori no té examen de recuperació, donat que es tracta d'una assignatura pràctica. En cas de suspendre, l'alumne se n'haurà de matricular de nou el curs següent. </p> |
Bàsica |
Eduardo González Bosquet y Jesus Gonzalez Bosquet, GONZALEZ MERLO. GINECOLOGIA, ELSEVIER, 2020
Jesús González Merlo & José María Lailla Vicens & Ernesto Fabre González & Eduardo Gonzá, GONZALEZ MERLO. OBSTETRICIA., ELSEVIER, 2018
Steven G. Gabbe & Jennifer R. Niebyl & Joe Leigh Simpson & Mark B Landon & Henry L G, OBSTETRICIA., ELSEVIER, 2019
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
OBSTETRÍCIA I GINECOLOGIA/14204133 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
OBSTETRÍCIA I GINECOLOGIA/14204133 |
|
|
Altres comentaris |
UNITAT DOCENT HUJOAN XXIII REGLAMENT EN RELACIÓ A LA VESTIMENTA DE LES PRÀCTIQUES.
És obligatori per l’assistència a les pràctiques de ginecologia i obstetrícia anar adequadament vestit. Així per l’assistència a planta i dispensaris s’ha d’anar equipat amb pijama blanc (pantalons i jaqueta). Per l’assistència a quiròfan Pijama verd i esclops de goma verds. Per l’assistència a Sala de parts i urgències de ginecologia: Pijama blanc o verd, preferiblement verd per si s'ha d'entrar a paritoris o a una cesària. El pijama verd serà adquirit per les màquines de dispensació de la segona planta amb l'emprenta digital.
UNITAT DOCENT HUSJREUS
REGLAMENT EN RELACIÓ A LA VESTIMENTA DE LES PRÀCTIQUES.
És obligatori per l’assistència a les pràctiques de ginecologia i obstetrícia anar adequadament vestit.
Així per l’assistència a planta i dispensaris s’ha d’anar equipat amb pijama blanc (pantalons i jaqueta) i esclops blancs.
Per l’assistència a quiròfan central i quiròfan de sala de parts: Pijama verd i esclops de goma verds.
Per l’assistència a Sala de parts i urgències de ginecologia: Pijama i esclops blancs.
El pijama verd serà subministrat per l’Hospital.
A quiròfan central s’agafarà a la màquina expenedora que funciona amb la tarja i a sala de parts els pijames verds es troben en el vestidor de personal (entrada de l’Àrea de parts) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|