DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PATOLOGIA QUIRÚRGICA Codi 14214102
Ensenyament
Grau de Fisioteràpia (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
MIRALLES MARRERO, RODRIGO
Adreça electrònica rodrigo.miralles@urv.cat
xavier.llaurado@urv.cat
eugenio.garcia@urv.cat
julio.altes@urv.cat
fortunato.perez@urv.cat
eva.planes@urv.cat
montserrat.granados@urv.cat
anabelen.perez@urv.cat
Professors/es
MIRALLES MARRERO, RODRIGO
LLAURADÓ BARENYS, XAVIER
GARCÍA ALMAGRO, EUGENIO
ALTÈS GIRONA, JULIO
PEREZ MORENO, FORTUNATO
PLANES VALL, EVA
GRANADOS SALVADÓ, MONTSERRAT
PEREZ ROMERA, ANA BELEN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics.
 A16 Discutir les teories en què es basen la capacitat de resolució de problemes i el raonament clínic.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la fisioteràpia. Mostrar la seva orientació al pacient / usuari, posant de manifest en la seva actuació que el ciutadà i les seves necessitats són l'eix al voltant del qual giren les seves decisions.
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació i motivació per la qualitat.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia
Aprendre a explorar, seleccionar una prova disgnòstica i interpretar una prova d'imatge
 A16 Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent