Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics. |
| A25 |
Valorar l'estat funcional del pacient / usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials, per a això haurà de: a) rebre el pacient, recollir i valorar les dades subjectives manifestades per l'usuari i / o les persones significatives del seu entorn; b) aplicar els procediments adequats de valoració en fisioteràpia, la qual cosa inclou executar les proves elèctriques i manuals destinades a determinar el grau d'afectació de la innervación i de la força muscular, les proves per determinar les capacitats funcionals, l'amplitud del moviment articular i les mesures de la capacitat vital; c) identificar les dades i descriure les alteracions, limitacions funcionals i discapacitats trobades reals i potencials, d) registrar de forma sistemàtica les dades significatives de la informació recollida i expressar-de forma correcta en la història clínica de fisioteràpia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació i motivació per la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia
| | A25 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia
Aprendre a explorar, seleccionar una prova disgnòstica i interpretar una prova d'imatge
Interactuar amb els seus companys i amb els professors argumentant els seus raonaments i reorganitzant fins a construir un tractament
Definir el vocabulari específic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 .- Biomecànica de la Cintura Escapular i les seves patologies
Tema 2 .- Biomecànica del complex articular del colze i la pronosupinació
Tema 3 .- Biomecànica del canell i les seves patologies
Tema 4 .- Biomecànica de la ma i les seves patologies
Tema 5 .- Biomecànica de la Cintura pèlvica i les seves patologies
Tema 6 .- Biomecànica de la coxofemoral i les seves patologies
Tema 7 .- Biomecànica del genoll i les seves patologies
Tema 8 .- Biomecànica del turmell i del peu i les seves patologies
|
|
Pràctiques/seminaris: |
P1 .- Marxa en la infància
P2 .- Marxa patològica
P3 .- Biomecànica aplicada a la teràpia manual del raquis
P4 .- Biomecànica de l’Artrosi (I)
P5 .- Biomecànica de l’Artrosi (II)
P6 .- Biomecànica dels Sistemes amortidors
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
18 |
36 |
54 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
12 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Es desenvoluparan els continguts de l'assignatura corresponents al bloc I
|
Pràctiques a laboratoris |
L'alumne treballarà els continguts teòrics plantejats aplicant-los a casos clínics i desenvoluparà el bloc II del temari
|
Atenció personalitzada |
Es corregiran de forma personalitzada les activitats formatives plantejades |
Descripció |
L'atenció personalitzada de l'assignatura es farà a través de tutories presencials o virtuals, a través de moodle o correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
A l'examen: preguntes de resposta concisa i preguntes a desenvolupar.
Activitats formatives proposades durant el curs a través del Moodle. |
Té un pes tant a l'exàmen com a les activitats formatives |
Pràctiques a laboratoris |
|
A l'examen: preguntes de resposta concisa i preguntes a desenvolupar.
Activitats formatives proposades durant el curs a través del Moodle.
Assistència, valorada mitjançant les activitats realitzades a classe. |
Té un pes tant a l'exàmen com a les activitats formatives |
Proves de desenvolupament |
|
preguntes de resposta concisa i preguntes a desenvolupar sobre el temari elaborat en les sessions magistrals i les classes pràctiques |
Té un pes tant a l'exàmen com a les activitats formatives |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura Biomecànica Clínica es farà mitjançant l'avaluació continuada que consistirà en l'avaluació dels continguts pràctics i l'avaluació dels continguts teòrics. Avaluació dels continguts teòrics: s'avaluaran a través de les activitats formatives realitzades a classe i a moodle i amb un exàmen escrit. Tindrà un pes a la nota del 50% Aaluació dels continguts pràctics: s'avaluaran a través de les activitats formatives realitzades a classe i a moodle i amb un exàmen escrit. Tindrà un pes a la nota del 50% Si no es supera aquesta avaluació, l'alumne tindrà opció a presentar-se a un examen teòric a la segona convocatòria. En aquest examen s'avaluaran tots els coneixements, les metodologies i les habilitats adquirides durant el curs. |
Bàsica |
|
- Miralles RC, Miralles I. Biomecánica Clínica de los tejidos y articulaciones. Barcelona; Masson, 2005.
- Nordin M, Frankel VH. Biomecánica básica del sistema músculo-esquelético . Madrid; McGraw-hill Internacional, 2004. 3era edición.
- Miralles RC, Miralles I. Biomecánica clínica de las patologías del aparato locomotor. Barcelona: Masson-Elsevier, 2007.
- Kapandji IA. Cuadernos de Fisiología articular . Barcelona; Masson, 1991.
- Biomecánica de la marcha humana normal y patológica . Valencia : Instituto de Biomecánica, DL 2005.
- Dufour M, Pillu M. Biomecànica funcional : miembros, cabeza, tronco. Barcelona: Masson, cop. 2006.
- Levine D, Richards J, Whittle MW. Whittle’s Gait analysis. 5th edition. Edinburg: churchill livingstone elsevier, 2012
|
Complementària |
|
-
- Perry J. Gait
analysis. Normal and pathological function. New York: , 1992.
- Mow VC, Ratcliffe A, Woo SLY. Biomechanics of diarthrodial joints.
New York; Springer-Verlag, 1990.
- Gutiérrez Dávila, Marcos. Biomecánica deportiva : bases
para el anàlisis. Madrid
: Síntesis, DL 1999
- Núñez-Samper, Mariano. Biomecánica, medicina y cirugía del pie. Barcelona: Masson, 2007.
- Izquierdo, Mikel. Biomecánica y bases
neuromusculares de la actividad física y el deporte. Madrid : Editorial Médica Panamericana, cop.
2008.
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FISIOTERÀPIA EN ESPECIALITATS CLÍNIQUES I/14214108 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FÍSICA PER FISIOTERÀPIA I BIOMECÀNICA/14214003 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|