Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics. |
| A37 |
Mantenir actualitzats els fonaments dels coneixements, les habilitats i les actituds de les competències professionals, mitjançant un procés de formació permanent (al llarg de tota la vida), analitzar críticament els mètodes, protocols i tractaments de l'atenció en fisioteràpia i vetllar perquè s'adeqüin a l'evolució del saber científic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
| | A37 |
Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia
Conèixer les causes primeres de les malalties, les principals manifestacions clíniques i els tractaments possibles
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mantenir una actitud d'aprenentatge dins del desenvolupament de l'assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.
GENERALITATS GINECOLOGIA |
1.1 ANATOMIA
1.2 FISIOLOGIA DE L'EMBARÀS
1.3 PELVIS MATERNA
1.4 PATOLOGIA MAMÀRIA
|
Tema 2.
FISIOTERÀPIA EN GINECOLOGIA |
2.1 GENERALITATS I ESPECIALITATS EN LA REEDUCACIÓ DEL SÒL PÈLVIC
2.2 PATOLOGÍA FUNCIONAL EN LA PELVIS
2.2.1 Patología estructural
2.2.2 Patología visceral.
2.3 EL DIAFRAGMA I EL TREBALL RESPIRATORI
2.4 LA IMPORTÀNCIA DE LA MUSCULATURA PROFUNDA I EL TRANSVERS ABDOMINAL
2.5 CINESITERÀPIA ABDOMINO PELVIANA
2.6 DONA I ESPORT |
Tema 3.
PEDIATRIA |
3.1 RETARD PSICOMOTOR
3.2 PARÀLISI CEREBRAL INFANTIL
3.3 PROBLEMES RESPIRATÒRIS MÉS FREQÜENTS EN L'EDAT NEONATAL
3.4 PROBLEMES RESPIRATÒRIS EN L'EDAT PEDIÀTRICA
3.5 ARTRIRIS REUMATOIDEA
3.6 PATOLOGIA INFECCIOSA OSTEOARTICULAR EN EL NEN P
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
1.5 |
7.5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. Insistint en l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Classe Magistral on es tractaran els diferents temes ja anomenats amb els continguts |
Resolució de problemes, exercicis |
Es realitzaràn sessions de treball de casos clínics i resolució de problemes |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les pràctiques en l'aula de lliteres per relacionar continguts teòrics amb aplicació pràctica. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Per tal de consultar dubtes referents a l'assignatura caldrà concertar cita prèvia amb el professor responsable de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Es treballaràn casos clínics en els seminàris.
Es realitzaràn 3 casos clínics:
- Ginecologia
- Fisioteràpia
- Pediatria |
45%
(15% cadascun dels casos) |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova objectiva tipus test amb 40 preguntes de 4 possibles respostes.
Caldrà contestar un mínim de 30 preguntes perquè l'exàmen sigui avaluat. Les respostes incorrectes restaràn 0,25. |
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es farà un sistema d'avaluació integrat. L'avaluació constarà de: Examen teòric de 40 preguntes tipus test, tindrà el valor d'un 55% de la nota final. Resolució de problemes, es faràn 3 casos clínics un de cadascún dels apartats (Ginecologia, Fisioteràpia i Pediatria) amb un pes de 15% cada cas. Els exàmens tipus test seran avaluats sempre que l'alumne hagi contestat 30 preguntes. Per sumar les notes caldrà tenir una nota mínima de 5 de cada avaluació. En cas de no tenir el mínim exigit 5 de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar-les, de forma independent, a la segona convocatòria. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en algun bloc, la qualificació global de la assignatura serà de suspès. L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat i faltes d'assitència no justificades a les pràctiques repercutirà negativament en un 10% en la qualificació final del'assignatura i en el cas de tres o més faltes injustificades es perdrà el dret a exàmen tan a la primera com a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Rebecca G. Stephenson, Linda J. O'Connor, Fisioterapia en Obstetricia y Gine, 2ª ed., Madrid [etc.] : McGraw-Hill, cop. 2003
Carolina Walker , Fisioterapia en obstetricia y uroginecología, 1ª ed, Barcelona [etc.] : Masson, cop. 2006
|
Nelson, Tratado de Pediatría, Eds.: Behrman,
Kliegman, Jenson. Edición 17ª, 2004.
Saunders ELSEVIER, 2004.
Nelson, Compendio de Pediatría, Eds.: Behrman, Kliegman. Edición 3ª, 1999 Mc
Graw-Hill Interamericana., 1999
Lissauer T, Clayden G, Texto Ilustrado de Pediatría, 3ª ed. Elsevier, 2008
M. Cruz. Tratado de Pediatría. Edición 10º.2011. Ergon 2011.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|