Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics. |
| A37 |
Mantenir actualitzats els fonaments dels coneixements, les habilitats i les actituds de les competències professionals, mitjançant un procés de formació permanent (al llarg de tota la vida), analitzar críticament els mètodes, protocols i tractaments de l'atenció en fisioteràpia i vetllar perquè s'adeqüin a l'evolució del saber científic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
| | A37 |
Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia
Conèixer les causes primeres de les malalties, les principals manifestacions clíniques i els tractaments possibles
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mantenir una actitud d'aprenentatge dins del desenvolupament de l'assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.
GENERALITATS GINECOLOGIA |
1.1 ANATOMIA
1.2 FISIOLOGIA DE L'EMBARÀS
1.3 PELVIS MATERNA
1.4 PATOLOGIA MAMÀRIA
|
Tema 3.
PEDIATRIA |
3.1 RETARD PSICOMOTOR
3.2 PARÀLISI CEREBRAL INFANTIL
3.3 PROBLEMES RESPIRATÒRIS MÉS FREQÜENTS EN L'EDAT NEONATAL
3.4 PROBLEMES RESPIRATÒRIS EN L'EDAT PEDIÀTRICA
3.5 ARTRIRIS REUMATOIDEA
3.6 PATOLOGIA INFECCIOSA OSTEOARTICULAR EN EL NEN P
|
Tema 2.
FISIOTERÀPIA EN GINECOLOGIA |
2.1. Anatomía del recinto abdominal-pélvico-perineal
2.1.1. Puntos de inserción ósea
2.1.2. Diafragma
2.1.3. Abdominales
2.1.4. Periné anterior
2.1.5. Periné posterior
2.1.6. Músculos pelvitrocantéreos
2.1.7. El suelo pélvico y sus relaciones musculares
2.2. Biomecánica del recinto abdominal-pélvico-perineal
2.3. Disfunciones de suelo pélvico
2.3.1. Incontinencia urinaria
2.3.2. Prolapsos viscerales, diafragma y postura
2.3.3. Dolor pélvico crónico y Disfunciones sexuales |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
1.5 |
7.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
25 |
26 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. Insistint en l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Classe Magistral on es tractaran els diferents temes ja anomenats amb els continguts |
Resolució de problemes, exercicis |
Es realitzaràn sessions de treball de casos clínics i resolució de problemes |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les pràctiques en l'aula de lliteres per relacionar continguts teòrics amb aplicació pràctica. |
Atenció personalitzada |
Hi haurà atenció personalitzada casa cop que l'estudiant ho demani en les hores previament convingudes de tutoria a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona els dilluns de 13h a 14h |
Descripció |
Les tutories es realitzaran presencials o virtualment, prèvia cita per correu electrònic, a la següent adreça:
eva hernando |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova objectiva tipus test amb 20 preguntes de 4 possibles respostes, però només una de certa
Caldrà contestar un mínim de 15 preguntes perquè l'exàmen sigui avaluat i aprovat |
55% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
10 preguntes curtes |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es farà un sistema d'avaluació integrat L'avaluació constarà de d'examen teòric amb 20 preguntes tipus test, tindrà el valor d'un 55% de la nota fina, i 10 preguntes curtes amb un pes del 45%. L'examen tipus test seran avaluats sempre que l'alumne hagi contestat 15 preguntes. Per sumar les notes caldrà tenir una nota mínima de 5 de cada avaluació (test i pregunta curta). En cas de no tenir el mínim exigit 5 de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar-les, de forma independent, a la segona convocatòria. L'exàmen de segona convocatòria tindrà les mateixes característiques. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en algun bloc, la qualificació global de la assignatura serà de suspès. L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat i faltes d'assistència no justificades a les pràctiques repercutirà negativament en un 10% en la qualificació final de l'assignatura i en el cas de tres o més faltes injustificades es perdrà el dret a examen tan a la primera com a la segona convocatòria El dia de l'examen a l'estudiant no se li permetrà entrar a realitzar la prova amb cap aparell de tecnologia avançada tipus: computador, Iphone o tel mobils o dispositiu de comunicació |
Bàsica |
Rebecca G. Stephenson, Linda J. O'Connor, Fisioterapia en Obstetricia y Gine, 2ª ed., Madrid [etc.] : McGraw-Hill, cop. 2003
Carolina Walker , Fisioterapia en obstetricia y uroginecología, 1ª ed, Barcelona [etc.] : Masson, cop. 2006
Calais - Germain, Blandine, Vives,N., Parir en movimiento, Ed Liebre , Marzo 2009
Sobotta, Atlas de Anatomia Humana , ,
, Http://go.microsoft.com/fwlink/?, ,
, Link Id=69157, ,
, WWW.nucleusinc.com, ,
|
Nelson, Tratado de Pediatría, Eds.: Behrman,
Kliegman, Jenson. Edición 17ª, 2004.
Saunders ELSEVIER, 2004.
Nelson, Compendio de Pediatría, Eds.: Behrman, Kliegman. Edición 3ª, 1999 Mc
Graw-Hill Interamericana., 1999
Lissauer T, Clayden G, Texto Ilustrado de Pediatría, 3ª ed. Elsevier, 2008
M. Cruz. Tratado de Pediatría. Edición 10º.2011. Ergon 2011. Http://go.microsoft.com/fwlink/? Link Id=69157 WWW.nucleusinc.com Atlas de Anatomia Humana Sobotta Calais-Germain, Blandine, Vives ,N.Parir en movimiento, Marzo del 2009 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que els estudiants portin a les classes pràctiques roba còmode per poder treballar amb comoditat i fonendoscopi |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|