Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics. |
| A25 |
Valorar l'estat funcional del pacient / usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials, per a això haurà de: a) rebre el pacient, recollir i valorar les dades subjectives manifestades per l'usuari i / o les persones significatives del seu entorn; b) aplicar els procediments adequats de valoració en fisioteràpia, la qual cosa inclou executar les proves elèctriques i manuals destinades a determinar el grau d'afectació de la innervación i de la força muscular, les proves per determinar les capacitats funcionals, l'amplitud del moviment articular i les mesures de la capacitat vital; c) identificar les dades i descriure les alteracions, limitacions funcionals i discapacitats trobades reals i potencials, d) registrar de forma sistemàtica les dades significatives de la informació recollida i expressar-de forma correcta en la història clínica de fisioteràpia. |
| A37 |
Mantenir actualitzats els fonaments dels coneixements, les habilitats i les actituds de les competències professionals, mitjançant un procés de formació permanent (al llarg de tota la vida), analitzar críticament els mètodes, protocols i tractaments de l'atenció en fisioteràpia i vetllar perquè s'adeqüin a l'evolució del saber científic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica
Aprendre a interpretar les diferents tècniques d'imatge
| | A25 |
Conèixer les malalties neurològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer les malalties pneumològiques més freqüents seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
Conèixer les malalties reumatològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia
| | A37 |
Raonar les possibles dificultats en la relació amb el pacient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mantenir una actitud d'aprenentatge dintre del desenvolupament de l'assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
|
Tema |
Subtema |
Tema 1
Cintura escapular |
1.1.Anatomia funcional
1.2.Tècniques d'imatge
1.3.Principals sindromses
- 1.3.1.Subacromial
- 1.3.2.Trauma: fractures, inestabilitat
- 1.3.3.Artropatia
|
Tema 2
Colze
|
2.1 Anatomia funcional
2.2 Tècniques d'imatge
2.3 Principals sindroms:
- 2.3.1. Epicondiliti medial i lateral.
- 2.3.2. Trauma: fractures
- 2.3.3. Artropatia |
Tema 3
Canell i mà
|
3.1 Anatomia funcional
3.2. Tècniques d'imatge
3.3. Principals sindroms:
- 3.3.1. Tunel carpià, tenopaties
- 3.3.2. Trauma: fractures, luxacions, inestabilitat, impactacions
- 3.3.3. Artropatia: Reumatoidea, degenerativa, cristals, |
Tema 4
Cintura pelviana
|
4.1. Anatomia funcional
4.2. Tècniques d'imatge
4.3. Principals sindroms:
- 4.3.1. Coxopatia de l'adult
- 4.3.2. Patologia pediàtrica
- 4.3.3. Patologia esportiva: pubàlgia, sd adductors, isquiotibials.
- 4.3.4. Trauma: fractures, luxacions
- 4.3.5. Artropatia
|
Tema 5
Genoll
|
5.1. Anatomia funcional
5.2. Tècniques d'imatge
5.3. Principals sindroms:
- 5.3.1. Patologia capsulo-ligamentària, tenopaties i meniscopaties
- 5.3.2. Trauma: fractures, luxacions
- 5.3.3 Artropatia |
Tema 6
Patologia muscular
|
6.1. Anatomia funcional
6.2. Tècniques d'imatge
6.3. Principals sindroms:
- 6.3.1. Trencament fibrilar, contusió, hematoma
- 6.3.2. Sd compartimental, dolor muscular retardado |
Tema 7
Columna
|
7.1. Anatomia funcional
7.2. Tècniques d'imatge
7.3. Principals sindroms:
- 7.3.1. Escoliosi
- 7.3.2. Discopaties
- 7.3.3. Sd facetari
- 7.3.4. Columna traumàtica
|
Tema 8
Densitat òssia
|
8.1. Fonaments metabòlics
8.2. Tècniques d'imatge
8.3. Principal sindroms: osteopènia i opsteoporosi |
Tema 9
Sistema nerviós central
|
9.1. Anatomia
9.2. Tècniques d'imatge
9.3. Principal sindroms:
- 9.3.1. Ictus isquèmics i hemorràgics
- 9.3.2. Seqüel·les d'encefalopatia |
Tema 10
Aparell respiratori
|
10.1. Anatomia radiològica
10.2. Tècniques d'imatge
10.3. Principal sindroms: MPOC, bronquiectàsies. |
Tema 11
Aparell urinari
|
11.1. Anatomia radiològica
11.2. Anomalies de la micció: bufeta espàstica, neurògena,...
|
Tema 12
Sindromes miofasciales i miscelània |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
21 |
31.5 |
52.5 |
Seminaris |
|
9 |
9 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. |
Sessió Magistral |
Classe Magistral on es tractaran els diferents temes que s'especifiquen en l'apartat de continguts |
Seminaris |
Es realitzarà la presentació i discussió per grups de casos pràctics dels prinicipals conceptes exposats al Programa teòric. |
Atenció personalitzada |
Es podrà concertar cita amb els professors de l'assignatura per tal de poder realitzar tutories per resoldre dubtes |
Descripció |
Cal posar-se en contacte amb el responsable de l'assignatura via e-mail, per tal de concertar una cita per realitzar una tutoria de resolució de dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Es realitzarà una avaluació continuada tenint en compte la participació i feina realitzada en els diferents seminàris |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es farà una prova objectiva tipus test de 50 preguntes amb 4 respostes possibles a cadascuna.
Els errors restaràn 0,25 a la nota. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La presencialitat als seminàris és obligatòria, 3 faltes injustificades implicaràn no poder realitzar l'exàmen teòric tipus test tant en 1ª com 2ª convocatòria. |
Bàsica |
ANDREW SONIN ET AL, DIAGNOSTIC IMAGIN. MUSCULOSKELETAL:TRAUMA , 1ª, 2010, AMIRSYS.
, ARTHROGRAPHY .PRICIPLES AND PRACTICE IN RADIOLOGY, 1ª EDIDION 2009, AMIRSYS.
BIANCHI – MARTINOLI, US OF THE MUSCULOSKELETAL SYSTEM, 1ª EDICION 2007, SPRINGER.
DAVID STOLLER, DIAGNOSTIC IMAGING, 1ª EDICION .2004., ORTHOPAEDICS
AKBAR BANAKDARPOUR, DIAGNOSTIC IMAGING OF MUSCULOSKELETAL DISEASE, 1ª EDICION 2010, SPRINGER
BJ MANASTER, EXPERTDDX.MUSCULOSKELETAL, 1ª EDICION 2009, AMIRSYS
BARTLERTT, INTRODUCTION TO SPORTS BIOMECHANICS, 1ª EDICION 1997, SPON-PRESS
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|