Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Identificar els factors psicològics i socials que influeixen en l'estat de salut / malaltia de l'individu, família i comunitat. |
| A8 |
Analitzar la teoria de la comunicació i de les habilitats interpersonals. |
| A21 |
Enumerar els factors que intervenen en els problemes de desigualtat social i en les necessitats de salut dels diferents grups socials. |
| A27 |
Dissenyar el Pla d'Intervenció de Fisioteràpia. Elaborar un Pla específic d'Intervenció de Fisioteràpia utilitzant habilitats de resolució de problemes i raonament clínic: d'acord amb els recursos disponibles; formulant els objectius d'intervenció amb l'usuari i, si escau, amb les persones significatives del seu entorn, recollint les seves expectatives respecte a l'atenció, seleccionant els protocols o procediments més adequats a l'atenció planificada i atenent els criteris d'adequació, validesa i eficiència. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Definir i identificar les necessitats de la població, en relació al procés d’adaptació a l'envelliment.
| | A8 |
Definir quines són les habilitats de comunicació necessàries per treballar amb grups de la 3a edat
| | A21 |
Identificar les necessitats de salut de la població que s’incorpora a la 3a edat
| | A27 |
Dissenyar un Pla d’intervenció per afavorir l’envelliment actiu
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Exposar en públic el disseny d’un programa per afavorir l’envelliment actiu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció general a l'assignatura |
1.1. Definició i objectius de l'assignatura. Metodologia. Avaluació.
1.2. L'adaptació a l'envelliment: definició, objectius.
1.3. Estratègies d'adaptació a l'envelliment.
1.4. El paper del fisioterapeuta
|
Tema 2. Identificació de les necessitats relacionades amb l'adaptació a l'envelliment |
2.1. Introducció. Necessitats generals i específiques.
2.2. Possibles intervencions de Fisioteràpia
|
Tema 3. Habilitats i eines de comunicació per treballar amb lles persones grans |
3.1. Introducció i objectius.
3.2. Comunicació aplicada a la 3ª edat
3.3. Actituds i habilitats bàsiques de comunicació adaptades a la 3a edat (treball individual i en grups). |
Tema 4. Disseny d'un Programa per afavorir l'envelliment saludable |
4.1. Com dissenyar un programa per afavorir l'envelliment actiu.
4.2. Avaluació del programa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
8 |
16 |
Sessió Magistral |
|
7 |
7 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
15 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor exposarà durant aquestes activitats els objectius de l'assignatura i els aspectes relacionats amb l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes exposaran de forma individual i/o en grupps reduïts les seves opinions en relació als temes que tindràn que preparar per participar en un debat presencial. |
Sessió Magistral |
El professor exposarà en cadascuna de les sessions magistrals els diferents temes i les activitats que es desprenen dels mateixos. |
Presentacions / exposicions |
Cada grup d'alumnes farà una presentació relacionada amb un tema escollit previament i consensuat amb el professor responsable de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes tindran que elaborar un treball individual relacinat amb l'elaboració d'un programa d'envelliment actiu aplicat a la 3a edat. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà de forma individual o en grup als alumnes per tal de resoldre els possibles dubtes que tinguin a veure amb l'assignatura. |
Descripció |
Contactar per e mail per demanar una tutoria:
Salvador Montull: salvador.montull@urv.cat
Antonio Aguilera: antonio.aguilera@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Atenció personalitzada |
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Cada grup d'alumnes presentara i exposarà un treball en format word (model infrome). |
35% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Cada alumne, a títol individual, presentarà un treball relacionat amb l'elaboració d'un programa d'envelliment actiu |
60% |
Altres |
|
La participació activa en els debats, atítol individual o en petits grups tindrà una repercusio en la nota final. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no hagin aprovat l'assignatura tindràn l'opció de presentar-se a la 1a o a la 2a convocatòria. En aquest cas tindràn que fer un examen escrit relacionat amb el temari impartit a les classes presencials i on tindràn que treure una nota de un 5 per aprovar. |
Bàsica |
Fernández-Ballesteros, R. , Gerontología Social, , Pirámide, Madrid: 2009
Rebelatto, J; Silva, JC. , Fisioterapia Geriàtrica, , McGraw-Hill Interamericana, Madrid: 2005
Bermejo García, L., Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con mayores. , , Médica Panamericana, Madrid: 2010
|
|
Complementària |
Guillén Llera, F; Pérez del Molino, Y. , Síndromes y cuidados en el paciente geriátrico., , Masson, Barcelona: 2001
Yuste, N; Rubio, R; Aleixandre, M., Introducción a la psicogerontología., , Pirámide, Madrid: 2004.
Vaillant, GE; Mukamal, K. , Successful ageing. , , Am J Pshychiatry 2001; 158: 839-847.
Bowling A, Rowe G, McKee M. , Patient's experiences of their healthcare in relation to their expectations and satisfaction:a population survey, , Journal of the Royal Society of Medicine 2013; 106
Fernández-Ballesteros R, Robine JM, Walker A, Kalache A., Active aging: a global goal., , Curr Gerontol Geriatr Res. 2013;2013:298012. Epub
|
D'ALTRES FONTS: Envejecimiento en red: http://www.imsersomayores.csic.es/ |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|