Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Identificar els aspectes generals de la patologia relacionada amb la fisioteràpia de tots els aparells i sistemes amb els seus tractaments mèdics, quirúrgics, fisioterapèutics i ortopèdics. |
| A13 |
Definir les bases teòriques de la fisioteràpia com a ciència i professió. Enumerar els models d'actuació en fisioteràpia. Explicar les bases teòriques de les valoracions, test i comprovacions funcionals: coneixement de les seves modalitats i tècniques així com de l'avaluació científica de la utilitat i efectivitat. Aplicar el diagnòstic de fisioteràpia. Utilitzar la metodologia de la investigació aplicada a la fisioteràpia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Diferenciar entre els diferents tipus de patologia esportiva
Enumerar i raonar el tractament de fisioteràpia en la patologia esportiva
| | A13 |
Realitzar la valoració en funció del tipus de pràctica esportiva
Conèixer les diferents tècniques en fisioteràpia esportiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Posa en practica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B6 |
Participar de forma activa i compartir informació, coneixements i experiències
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Generalitats de la fisioteràpia esportiva
|
|
Tema 2.- Conceptes bàsics de entrenament esportiu, fisiologia i nutrició en l'esport |
|
Tema 3.- Patologia esportiva |
|
Tema 4.- Tècniques de fisioteràpia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
8 |
24 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
8 |
16 |
24 |
Seminaris |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar i integrar, a nivell pràctic, els coneixements i habilitats de l'alumne en el tractament i prevenció de lesions esportives |
Seminaris |
Integrar els coneixements teòrics de l'alumne referents a les lesions en diferents esports, el seu tractament i la prevenció |
Atenció personalitzada |
Atenció i resolució de dubtes |
Descripció |
Demanar cita via email per poder realitzar una tutoria.
- Olga del Rio: olga.delrio@urv.cat
- Laura Pérez: laura.perez@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen de preguntes tipus test i preguntes de resposta curta |
40% |
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada de coneixements teòrics i pràctics |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es farà un sistema d'avaluació integrat. L'avaluació constarà de: EXAMEN TEÒRIC: - 40 preguntes tipus test i 10 preguntes de resposta curta, tindrà el valor d'un 40% de la nota final. - L'examen teòric serà avaluat sempre que l'alumne hagi contestat 30 preguntes tipus test i 7 preguntes de resposta curta AVALUACIÓ CONTINUADA - Avaluació dels coneixements teòrics i pràctics de l'alumne en els diferents seminaris i pràctiques. Tindrà un valor del 60% de la nota final. - La nota de l'avaluació continuarà serà una mitja de totes les notes de l'avaluació realitzades en els seminaris i pràctiques. Per sumar aquestes notes caldrà tenir un mínim de 5 en cada avaluació. Per sumar les notes de l'examen teòric i de l'avaluació continuada caldrà tenir una nota mínima de 5 de cada avaluació. En cas de no tenir el mínim exigit de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar-les, de forma independent, a la segona convocatòria. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en algun bloc, la qualificació global de la assignatura serà de suspès. L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat i faltes d'assitència no justificades a les pràctiques repercutirà negativament en un 10% en la qualificació final del'assignatura. Cal tenir en compte que l'assistència als seminaris i pràctiques és obligatòria donat que en cada una d'elles es realitzarà una avaluació de cada alumne. |
Bàsica |
Kolt S, Fisioterapia del deporte y el ejercicio, 1a, Elsevier
Flegel MJ, Procedimiento de urgencia en la práctica deportiva, 1a, Paidotribo
Balius R, Patologia muscular en el deporte, 1a, Masson
Ballesteros R, Traumatologia y medicina deportiva, 1a, Paraninfo
Arnheim D, Fisioterapia y entrenamiento atlético, 2a, Mosby/Doyma
Pastrana R, Lesiones deportivas. Macanismo, clínica y rehabilitación, 1a, Servicios de publicaciones Spicum
Bahr R, Lesiones deportivas. Diagnóstico, tratamiento y rehabilitación, 1a, Medica Panamericana
Ahonen J, Kinesiologia y anatomina aplicada a la actividad física, 1a, Paidotribo
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|