Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A12 |
Identificar els canvis estructurals, fisiològics, funcionals i de conducta que es produeixen com a conseqüència de la intervenció de la fisioteràpia. |
| A13 |
Definir les bases teòriques de la fisioteràpia com a ciència i professió. Enumerar els models d'actuació en fisioteràpia. Explicar les bases teòriques de les valoracions, test i comprovacions funcionals: coneixement de les seves modalitats i tècniques així com de l'avaluació científica de la utilitat i efectivitat. Aplicar el diagnòstic de fisioteràpia. Utilitzar la metodologia de la investigació aplicada a la fisioteràpia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A12 |
Comprendre els mecanismes fisiològics de la Isocinesia
| | A13 |
Realitzar la valoració isocinetica
Conèixer la terminologia las bases científiques en la isocinesia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mantenir una actitud d'aprenentatge dins del desenvolupament de l'assignatura
Posa en practica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B6 |
Participar de forma activa i compartir informació, coneixements i experiències
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
I. Generalitats |
Tema1. Bases de la isocinèsia.
Tema 2. Terminologia.
Tema 3. Tipus de dinamòmetres isocinètics. |
II. Metodologia isocinètica |
Tema 4. Components de l'equip.
Tema 5. Aplicacions del dinamometre.
Tema 6. Protocols de valoració i tractament. |
III. Anàlisi dels resultats |
Tema 7: Resultats quantitatius
Tema 8: Resultats qualitatius |
IV. Aplicació clínica de la isocinèsia |
Tema 9: Membre superior
Tema 10. Membre inferior |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
7 |
10.5 |
17.5 |
Pràctiques clíniques |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. Insistint en l'avaluació |
Sessió Magistral |
Classe Magistral on es tractaran els diferents temes ja anomenats amb els continguts |
Pràctiques clíniques |
Es faran pràctiques de treball clínic amb el dinamòmetre isocinètic |
Seminaris |
Es realitzarà la presentació i discussió per grups de casos pràctics dels prinicipals conceptes exposats al Programa teòric. |
Atenció personalitzada |
Es podrà concertar cita amb el professor per a poder realitzar una tutoria i rebre atenció personalitzada |
Descripció |
Els alumnes que requereixin atenció personalitzada hauran de concertar cita amb el responsable de l'àrea de l'assignatura sobre la qual tinguin dubtes |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Es farà avaluació continuada tenint en compte el treball dels alumnes en les pràctiques clíniques, la seva participació i les habilitats i coneixements demostrats |
30% |
Seminaris |
|
Es farà avaluació continuada tenint en compte la participació de l'alumne als seminaris i els coneixements demostrats |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es farà un examen tipus test consisten de 40 preguntes amb 4 respostes possibles cadascuna.
Les respostes errònies restaràn 0,25.
Serà necessàri contestar un mínim de 30 preguntes perquè l'examen sigui avaluat |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es farà un sistema d'avaluació integrat. L'avaluació constarà de: Examen teòric de 40 preguntes tipus test, tindrà el valor d'un 40% de la nota final. L'avaluació continuada que tindrà un valor d'un 60% de la nota final(30% dels seminàris i 30% pràctiques clíniques). Els exàmens tipus test seran avaluats sempre que l'alumne hagi contestat 30 preguntes. Per sumar les notes caldrà tenir una nota mínima de 5 de cada avaluació, sigui examen teòric o avaluació continuada. En cas de no tenir el mínim exigit 5 de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar-les, de forma independent, a la segona convocatòria. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en algun bloc, la qualificació global de la assignatura serà de suspès. L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat i faltes d'assitència no justificades a les pràctiques repercutirà negativament en un 10% en la qualificació final del'assignatura i en el cas de tres o més faltes injustificades es perdrà el dret a exàmen tan a la primera com a la segona convocatòria. |
Bàsica |
Jornadas Nacionales de Fisioterapia (1988 : Madrid), Potenciación muscular : jornadas nacionales de fisioterapia Mapfre, Madrid, 21 y 22 de octubre de 1988, 1a ed, Madrid : Mapfre, DL. 1989
|
Duncan Macdougau J, Wenger Howard A, Green Howard J.
Evaluación fisiológica del deporte. 3era edición Editorial Paidotribo.
Badalona.2005.
Danneskiold-Samsøe B., Bartels E. M., Bülow P. M, Lund H., Stockmarr A,
Holm C, Isokinetic and isometric muscle strength in a healthy population with
special reference to age and gender . 2009;197 (Suppl.
673), 1–68. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|