DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) EXERCICI TERAPÈUTIC: ISOCINÈSIA Codi 14214208
Ensenyament
Grau de Fisioteràpia (2010)
Envelliment i Salut (2010)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
BERNAL ALARCÓN, GLÒRIA
Adreça electrònica gloria.bernal@urv.cat
roser.gonzalez@urv.cat
Professors/es
BERNAL ALARCÓN, GLÒRIA
GONZÁLEZ PÀMIES, ROSER
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura l'alumne ha d'integrar coneixements de cinesiteràpia en el context de la isocinèsia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A12 Identificar els canvis estructurals, fisiològics, funcionals i de conducta que es produeixen com a conseqüència de la intervenció de la fisioteràpia.
 A13 Definir les bases teòriques de la fisioteràpia com a ciència i professió. Enumerar els models d'actuació en fisioteràpia. Explicar les bases teòriques de les valoracions, test i comprovacions funcionals: coneixement de les seves modalitats i tècniques així com de l'avaluació científica de la utilitat i efectivitat. Aplicar el diagnòstic de fisioteràpia. Utilitzar la metodologia de la investigació aplicada a la fisioteràpia.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A12 Comprendre els mecanismes fisiològics de la Isocinesia
 A13 Realitzar la valoració isocinetica
Conèixer la terminologia las bases científiques en la isocinesia
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Mantenir una actitud d'aprenentatge dins del desenvolupament de l'assignatura
Posa en practica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B6 Participar de forma activa i compartir informació, coneixements i experiències
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
I. Generalitats Tema 1: Bases de la isocinètica
Tema 2: Fonaments de la isocinètica
II. Metodologia isocinètica Tema 3: Components i paràmetres
Tema 4: Aplicacions
Tema 5: Protocols de valoració i tractament
III. Anàlisi dels resultats Tema 6: Terminologia de resultats
Tema 7: Interpretació de resultats
IV. Aplicació clínica de la isocinèsia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A12
A13
7 12 19
Pràctiques clíniques
A12
A13
10 16 26
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A12
A13
2 10 12
Treballs
A12
A13
B1
2 10 12
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A12
A13
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. Insistint en l'avaluació
Sessió Magistral Classe Magistral on es tractaran els diferents temes ja anomenats amb els continguts
Pràctiques clíniques Es faran pràctiques de treball clínic amb el dinamòmetre isocinètic
Supòsits pràctics/ estudi de casos Es realitzarà la presentació i discussió per grups de casos pràctics dels prinicipals conceptes exposats al Programa teòric.
Treballs Treball grupal sobre valoracions isocinetiques.
Atenció personalitzada Es podrà concertar cita amb el professor per a poder realitzar una tutoria i rebre atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Demanar cita via email per poder realitzar una tutoria. - Gloria Bernal: gloria.bernal@urv.cat

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques clíniques
A12
A13
Es farà avaluació continuada tenint en compte el treball dels alumnes en les pràctiques clíniques, la seva participació i les habilitats i coneixements demostrats 20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A12
A13
Es farà avaluació continuada tenint en compte la participació de l'alumne als seminaris i els coneixements demostrats 20%
Proves objectives de tipus test
A12
A13
Es farà un examen tipus test consisteix en 40 preguntes amb 4 respostes possibles cadascuna.


Serà necessàri contestar un mínim de 30 preguntes perquè l'examen sigui avaluat
30%
Altres  

Autoavaluacions dels diferents temes de l'assignatura. Treball grupal

10% 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- EXAMEN TEÒRIC: 40 preguntes tipus test, tindrà el valor d'un 30% de la nota final. L'examen teòric serà avaluat sempre que l'alumne hagi contestat 30 preguntes tipus test.

- AVALUACIÓ CONTINUADA: tindrà el valor d'un 70% de la nota final

1. CAS CLÍNIC: Tindrà un pes d'un 20% de la nota final.

2. TREBALL: Tindrà un pes d'un 20% de la nota final.

3. AUTOAVALUACIONS: Tindran un pes d'un 10% de la nota final.

4. PRÀCTIQUES: Tindran un pes d'un 20% de la nota final.

Per tal d'aprovar l'assignatura cal superar cada avaluació (teòric i avaluació continuada) amb una nota igual o superior a 5. En cas de no tenir el mínim exigit de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar la part suspesa de forma independent. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en alguna avaluació, la qualificació global de la assignatura serà de suspès.

L'assistència a les pràctiques és obligatòria. La falta d'assistència no justificada a les practiques suposarà el suspens de l'assignatura.

L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat repercutirà negativament en la qualificació final del'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Jornadas Nacionales de Fisioterapia (1988 : Madrid), Potenciación muscular : jornadas nacionales de fisioterapia Mapfre, Madrid, 21 y 22 de octubre de 1988, 1a ed, Madrid : Mapfre, DL. 1989

Duncan Macdougau J, Wenger Howard A, Green Howard J. Evaluación fisiológica del deporte. 3era edición Editorial Paidotribo. Badalona.2005.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent