Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Classe 1: Mètode científic |
Aspectes a tenir en compte durant la redacció de documents científics. |
Classe 2: Estructura i components d’un article científic |
Guia dels continguts essencials de cada part de l’article. |
Classe 3: Procés de revisió d’un article científic. |
Procés de revisió i presa de decisió.
Paper dels revisors.
Papers dels editors.
|
Seminar 1: Títol, resum i introducció. |
Quin missatge ha de transmetre el títol?
Quina informació ha de contenir el resum?
Resums estructurats vs resums no estructurats.
Informació que ha de transmetre la introducció.
Exercici en equip: com crear i com relacionar els títols amb els documents.
Elaboració d'hipòtesis i dels objectius d'un document.
Exercici en equip: redactar un resum.
Informació que ha de contenir cada secció. |
Seminar 2: Mètodes, resultats i discussió. |
Exercici en equip:
1) elaboració dels mètodes i dels resultats d'un article.
2) identificació d'informació rellevant per a la introducció o la discussió d'un document.
|
Seminar 3: Revisió d’un article. |
Estructura de l’informe d’avaluació.
Punts forts i limitacions de l’article. |
Seminar 4: Debat entre 2 equips sobre un article assignat |
Exercici en equip:
Indicacions que cal seguir en l’avaluació d’un article.
Debat entre equips sobre un argument a favor o en contra de la conclusió principal de l'article assignat.
|
Seminar 5: Presentació de l’informe d’avaluació de l’article assignat |
Un membre de cada equip serà escollit a l’atzar per presentar (amb un powerpoint) l’informe elaborat per l’equip. |
Seminar 6: Informe editorial i decisió final. |
Els factors a considerar en la presa de la decisió.
Els equips de redacció utilitzen els informes del revisor per decidir com procedir amb un article presentat per a la seva publicació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
9 |
15 |
Seminaris |
|
12 |
6 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
29 |
31 |
Supervisió |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. |
Sessió Magistral |
En 3 classes teòriques es parlarà dels antecedents i dels punts essencials de l’assignatura. |
Seminaris |
S’adquiriran les habilitats necessàries per dur a terme l’avaluació crítica d'un article científic durant els seminaris en que es treballarà en equip. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran els dubtes que sorgeixin sobre l'article en equip a l'aula per tal d'avançar l'elaboració de l'informe i la presentació crític. |
Supervisió |
Els tutors supervisaran el progrés de cada equip amb la redacció d'un informe crític a través de Moodle.
Cada equip tindrà com a mínim una sessió de tutoria per resoldre dubtes sobre el seu treball.
|
Atenció personalitzada |
Aquest concepte està inclòs en la supervisió. |
Descripció |
Els alumnes podran consultar als profesors a l'hora de les classes i seminaris.
Es pot demanar atenció personalitzada per email (des del compte de correu electrònic d'estudiants URV). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Les habilitats adquirides durant els seminaris seran avaluades com a part del treball en equip.
Els continguts dels seminaris seran també avaluats a la prova final.
|
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El treball pràctic (avaluació crítica d'un article científic assignat prèviament) serà avaluat en equips i, individualment. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alejandro M, Astete B, El artículo científico original. Estructura, estilo y lectura crítica., , Escuela Andaluza de Salud Pública
Gehlbach, SH, Interpreting the medical literature. Practical epidemiology for clinicians., , MacMillan, NY
Huth EJ, Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , Masson-Salvat, Medicina
Day RA, Cómo escribir y publicar trabajos científicos., , Organización Panamericana de la Salud, Publicación
David Clayton & Michael Hills, Statistical Models in Epidemiology, , Oxford university Press
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|