Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Explicar els canvis fisiològics i estructurals que es poden produir com a conseqüència de l'aplicació de la fisioteràpia. |
| A3 |
Discutir els factors que influeixen sobre el creixement i desenvolupament humans al llarg de tota la vida. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Comprendre i verificar els mecanismes de la pressió arterial i l'activitat elèctrica del cor; contribuint així a l'aprenentatge del sistema circulatori com a element de distribució entre tots els sistemes i aparells del cos
Explicar i evidenciar com una correcta dinàmica ventilatòria i una bona relació entre la ventilació i el flux sanguini contribuiran a l'aportació d'oxigen als teixits
| | A3 |
Conèixer les característiques i funcions del sistema hormonal, així com la seva implicació en la termoregulació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
ENERGETIC AND MACRONUTRIENTS REQUIREMENTS IN PHYSICAL ACTIVITY |
1. Energy Requirements in sport
2. Carbohydrates
3. Protein and aminoacids requirements
4. Lipid intake
5. Vitamins and minerals
6. Hydration during sport
7. Timing |
PHYSIOLOGICAL MECHANISMS UNDERLYING NUTRITION AND PHYSICAL ACTIVITY OF SPECIFIC TARGETS |
8. Health and Fitness
9. Physiology in different sport practice contexts
10. Children, Youth and Adult Coaching Environment
11. Patients with chronic disease. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
18 |
30 |
Treballs |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.25 |
0.75 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduction of the Subject |
Sessió Magistral |
Lectures of the different issues |
Pràctiques a laboratoris |
Laboratory practicals, in groups of 20 people, where a report is required for every 2 students from each practical |
Treballs |
Students will do a previous research at home on the issue of each practical in order to expose and work during it. |
Atenció personalitzada |
Personal attention to the student |
Descripció |
Es concertarà cita mitjançant e-mail amb el professor que imparteix el bloc corresponent de teoria d’aquell capítol. La tutoria es pot realitzar de forma presencial o virtual mitjançant el Teams. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Oral presentation and attitude will be evaluated. Activity required. The lack of this activity unables to pass the subject. |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
There will be a questionaire where students will have to answer questions about the lessons learned (lectures 60%; practical sessions 40%) |
85% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
• "El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). • Si cap estudiant vol millorar la nota en la 2ª convocatòria, ha de saber que en el moment que es presenta a la 2ª convocatòria, perd la nota obtinguda en la 1ª convocatòria. En 2ª convocatòria es seguiran els mateixos criteris que en 1ª convocatòria. • Les sessions teòriques no són obligatòries però les sessions practiques si són d'assistència obligada. Es pot faltar a una sessió pràctica de forma justificada. Si es falta a més d'una, tot i que estigui justificada, suposarà la no avaluació de la matèria. • L'examen d'aquesta assignatura es realitzarà en la llengua vehicular d'aquesta assignatura, l'anglès. |
Bàsica |
Mc Ardle, W.; Katch F.I., Exercise physiology : nutrition, energy, and human performance., 7th Ed. Philadelphia, Pa. : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health, 2010
Berdanier, L.; Berdanier CD., Case studies in physiology and nutrition., 1st. Ed. CRC Press, 2010
Wilmore, JH., Costill, DL, Kenney, L., Physiology of sport and exercise., 4th ed. Champaign : Human Kinetics, 2008
Burke L., Nutrición en el deporte. Un enfoque práctico., ed. Panamericana, 2009
López Chicharro, J; López Mojares, L.M., Fisiologia clínica del ejercicio, ed. Panamericana, 2008
Mora R., García J., Ortega J.M., Fisiologia del deporte y el ejercicio, ed. Panamericana, 2021
González-Gross, M., Nutrición Deportiva desde la Fisiología a la Práctica, ed. Panamericana, 2020
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|