Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement |
| B10 |
Reconèixer i acceptar que el coneixement científic és canviant. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B9 |
Entendre la relació entre el treball de recerca i la progressió del coneixement científic
Reconèixer el valor o qualitat de la informació obtinguda.
Comprendre la metodologia d'expressió científica.
Comprendre i analitzar les parts d'una publicació científica.
Conèixer les fonts d'informació científica.
Utilitzar adequadament la recerca d'informació científica a internet que faciliti la recerca bibliogràfica i l'emmagatzematge.
| | B10 |
Entendre la relació entre el treball de recerca i la progressió del coneixement científic
Identificar els serveis d'informació que ofereix el Servei de Biblioteca de la URV i de la FMCS.
Conèixer, considerar i interessar-se per les diferents vies d'accés als documents informatius en l'àrea de les ciències de la nutrició i la dietètica.
Interessar-se per les diferents tècniques i fonts per fer una cerca d'informació.
Localitzar al web les diferents bases biomèdiques (Medline, Current contents, FSTA, CINAHL, Índex Mèdic Espanyol, JCR, SCI).
Provar el funcionament de les bases de dades biomèdiques, aplicant en el coneixement de la dietètica i la nutrició.
Comprendre, considerar i valorar els altres recursos electrònics disponibles per obtenir informació biomèdica dietètica-nutricional.
Localitzar altres recursos disponibles a la web per obtenir informació a l'àrea de la dietètica i la nutrició (societats científiques internacionals, mundials, europees i espanyoles).
Aplicar, avaluar, demostrar i valorar les tècniques i fonts d'informació en nutrició i dietètica, aplicades a un tema concret.
Aplicar el sistema Vancouver per a la presentació del treball
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Documentació |
1.-Publicació del treballs d’investigació. Tipus de publicacions
2.-Introducció a les bases de dades científiques
3.-Estil Vancouver per la citació de publicacions científiques
4.-Què és el factor d’impacte d’una publicació i com s’interpreta? |
Bases de dades a internet |
1.-Bases de dades científiques a internet (Pubmed, Current Contents, FSTA, CINAHL, IME, Teseo Servei de biblioteca digital de la URV…)
2.-Com avaluar la qualitat de la informació d’una pàgina web?
3.-Revisió de pàgines web d’organismes oficials i societats científiques nacionals i internacinals (SEEDO, ASPEN, SENC, NAASO, SENPE, OMS, FAO, UNICEF, Insalud, Servei català de la salut, FDA, ADA, ...) |
Edició avançada d’un document científic |
1.- Format dels documents científics. Adaptació a les normes de redacció dels articles científics. Marques i caràcters especials. Alineació. Sangria. Espaiat. Estils. Plantilles Numeració de línees i pàgines. Comptar caràcters, paraules. Notes de peu de pàgina.
2.- Crear i editar una taula. Crear un document amb columnes
3.- Inserció de capçaleres i peus de pàgina. Inserció d’elements: Taules, Fórmules matemàtiques, marcs. Importació de gràfics.
4.- Correcció de documents amb el control de canvis.
|
Creació i disseny d’una presentació científica. |
1.- Característiques principal d’una presentació. Mètodes de visualització. Menús. Quadres de diàleg. Treball amb barres d’eines. Transició i animació de diapositives. Impressió de diapositives i documents. Edició e importació de gràfics.
2.- Mètodes de creació d’una presentació científica. Organització d’una presentació científica tipus pòster i oral.
|
Introducció a l'article científic |
1- Format, parts i contingut d'un artice científic. |
Introducció Podcasts. |
Utilitat i complementarietat amb l'article científic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
11 |
16.5 |
27.5 |
Seminaris |
|
6 |
6 |
12 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
60 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
0.1 |
8 |
8.1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l'aula |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col•laborativa. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L'atenció amb l'alumne es durà a terme principalment via moodle.
Núria Aranda , nuria.aranda@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Es valoraran les eines d'informàtica útils per presentar un treball científic |
35% |
Proves mixtes |
|
En aquesta prova es valoraran els continguts teòrics del temari de documentació. |
20% |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un article científic amb les eines treballades a l'assignatura. |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|