DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) BASES DE LA DOCUMENTACIÓ I RECERCA Codi 14224007
Ensenyament
Grau en Nutrició Humana i Dietètica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
DÍAZ LÓPEZ, ANDRES
Adreça electrònica rafaeljuan.balanza@urv.cat
nuria.aranda@urv.cat
mar.sorli@urv.cat
andres.diaz@urv.cat
Professors/es
BALANZA ROURE, RAFAEL JUAN
ARANDA PONS, NÚRIA
SORLÍ AGUILAR, MAR
DÍAZ LÓPEZ, ANDRES
Web
Descripció general i informació rellevant <div><br /></div><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Documentació 1.-Publicació del treballs d’investigació. Tipus de publicacions
2.-Introducció a les bases de dades científiques
3.-Estil Vancouver per la citació de publicacions científiques
4.-Què és el factor d’impacte d’una publicació i com s’interpreta?
Bases de dades a internet
(bloc Documentació)
1.-Bases de dades científiques a internet (Pubmed, Current Contents, FSTA, CINAHL, IME, Teseo Servei de biblioteca digital de la URV…)
2.-Com avaluar la qualitat de la informació d’una pàgina web?
3.-Revisió de pàgines web d’organismes oficials i societats científiques nacionals i internacinals (SEEDO, ASPEN, SENC, NAASO, SENPE, OMS, FAO, UNICEF, Insalud, Servei català de la salut, FDA, ADA, ...)
Edició avançada d’un document científic (bloc TIC) 1.- Format dels documents científics. Adaptació a les normes de redacció dels articles científics. Marques i caràcters especials. Alineació. Sangria. Espaiat. Estils. Plantilles Numeració de línees i pàgines. Comptar caràcters, paraules. Notes de peu de pàgina.
2.- Crear i editar una taula. Crear un document amb columnes
3.- Inserció de capçaleres i peus de pàgina. Inserció d’elements: Taules, Fórmules matemàtiques, marcs. Importació de gràfics.
4.- Correcció de documents amb el control de canvis.


Creació i disseny d’una presentació científica (bloc Recerca).
1.- Característiques principal d’una presentació. Mètodes de visualització. Menús. Quadres de diàleg. Treball amb barres d’eines. Transició i animació de diapositives. Impressió de diapositives i documents. Edició e importació de gràfics.
2.- Mètodes de creació d’una presentació científica. Organització d’una presentació científica tipus pòster i oral.
Introducció a l'article científic (bloc Recerca) 1- Format, parts i contingut d'un artice científic. 2- Comprensió i interpretació d'un article científic.
3-Disseny i elaboració d'una presentació amb format científic.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT1
1 0 1
Sessió Magistral
CT1
7 16.5 23.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CT1
14 21 35
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
36 54 90
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels blocs temàtics de Documentació
a l'aula
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col•laborativa. Inclou dues parts: Documentació i investigació.
Atenció personalitzada Els alumnses podran enviar els seus dubtes via email als professors de l'assignatura

Atenció personalitzada
Descripció

L'atenció amb l'alumne es durà a terme sota petició via email al professor responsable així com a través del moodle. 

DOCUMENTACIÓ: Responsable Dr. Rafael Balanza (rafaeljuan.balanza@urv.cat)

TIC - RECERCA: Responsable Dr. Andrés Díaz López (andres.diaz@urv.cat)


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CT1
- Bloc TIC (15%): Es valoraran les eines d'informàtica útils per presentar un treball científic a traves de la presentació de diferents exercicis i suposits pràctics. 15%
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
- Bloc Documentació (35%): Treball i presentació oral.

- Bloc Rescerca (50%): Treball i presentació oral d'un article científic amb les eines treballades a l'assignatura. Es valorarà els continguts treballats al PBL.
85%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assistència a les pràctiques/seminaris és obligatòria per aprovar l'assignatura.

El contingut de classes i pràctiques/seminaris se impartirà en català o castellà.

Qualificació

Per aprovar l'assignatura es tenen en compte les 3 Bloc d'avaluació (Bloc Documentació, TIC i Recerca). Per poder fer mitjana entre les 3 Bloc d'avaluació (Bloc Documentaciò, TIC i Rescerca), s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima en cada Bloc d'avaluació. S'aprova l'assignatura amb el 50% de la puntuació màxim possible.

Normativa

En les activitats avaluatives de les proves i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L'incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà una avaluació negativa i o expedient de l'alumne

2a Convocatòria

-Per recuperar la part de documentació (responsable Dr. Rafel Balanzà) : Realització d'un nou treball de documentació sobre el mateix tema assignat a la primera convocatòria.

-Per recuperar la part de TIC (responsable Dr. Andrés Díaz): Es realitzarà un examen pràctic a l'aula d'informàtica.

-Per recuperar la part de Recerca (responsable Dr. Andrés Díaz): Presentació i defensa d'un nou article científic de manera individual, assignat pel professor.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent