Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Epidemiologia nutricional. Consum i hàbits alimentaris en la població. |
| A13 |
Sistemes de salut i polítiques alimentàries. |
| A24 |
Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut. |
| A36 |
Alimentació i cultura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Conèixer els conceptes de cooperació i ajuda humanitària i comprendre el context global, la realitat i els factors econòmics, socials i polítics que influeixen
| | A13 |
Comprendre els plantejaments d’estratègies per a una situació bàsica d’emergència
| | A24 |
Comprendre les fases en el desenvolupament de les estratègies nutricionals en cooperació
| | A36 |
Conèixer el desenvolupament d’estratègies nutricionals en nuclis marginals en un país desenvolupats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció a la cooperació: Breu història de la cooperació internacional. Cooperació al desenvolupament. Objectius de desenvolupament de les Nacions Unides. Fons i tipus de cooperació. Introducció a la cooperació.
Drets humans. Determinants socials de salut i iniquitats sanitàries: Drets humans. Dret a l'alimentació: Seguretat alimentària, sobirania alimentària. Dret a la salut i a l'assistència sanitària. Determinants socials de la salut. Iniquitats sanitàries.
|
Cooperació en situacions d’emergències |
Situacions d’emergència: crisi alimentàries, sequeres, desastres naturals, conflictes armats, refugiats
Diagnòstic en situació i tractament de la desnutrició en situacions d’emergència
Mesures higiènico-sanitàries
Plantejament i fases d’un pla d’emergència
|
Cooperació per al desenvolupament |
Nivell internacional
Malnutrició i malalties prevalents
Transició nutricional
Projecte de cooperació per al desenvolupament. Cicle d’un projecte. Estratègies i programes
|
Nuclis marginals en un país desenvolupat |
Crisi, pobresa, marginació i salut
Grups de riscs nutricional. Migracions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Sessió Magistral |
|
13 |
23.4 |
36.4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut i organització de l'assignatura
En cas de que el Deganat informi que s’ha d’aplicar el pla B per la pandèmia de COVID-19 i no es puguin portar a terme les classes presencials, s’optarà per les classes virtuals |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Treball sobre determinats continguts desenvolupats en les sessions magistrals
Resolució de casos pràctics
En cas de que el Deganat informi que s’ha d’aplicar el pla B per la pandèmia de COVID-19, les pràctiques en aules docents es realitzaran de forma presencial |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels temes per part del professor amb resolució de preguntes dels alumnes
En cas de que el Deganat informi que s’ha d’aplicar el pla B per la pandèmia de COVID-19 i no es puguin portar a terme les classes presencials, s’optarà per les classes virtuals. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran contactar amb els professors al finalitzar les classes teòriques per plantejar les seves qüestions i acordar una reunió si és necessari
També podran contactar via correu electrònic
En cas de que el Deganat informi que s’ha d’aplicar el pla B per la pandèmia de COVID-19, les tutories es faran en línia. |
Descripció |
Els professors atendran als alumnes al finalitzar la classe i en el seu despatx a hores concertades
En cas de no poder contactar presencialment s’optarà per tutories en línia o l’horari en què es pot contactar directament amb el docent |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Realització d’activitats, cerca d’informació, resolució de casos pràctics .
Els continguts teòrics de les pràctiques es valoraran en les proves objectives
Es valora l’aprenentatge autònom, i motivació, assistència i puntualitat.
Es valora el comportament i l’actitud vers als altres.
|
30% parte pràctica
70% examen teòric |
Altres |
|
En el pla B es realitzaran les proves teòriques a l'aula habitual amb les indicacions que indiqui la normativa. En cas que tinguin que realitzar-se de forma virtual, els percentatges de la nota seran diferents a la planificació habitual, i serà: 60% part pràctica amb avaluació continuada i 40% de l'examen teòric. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Bunjes R, Medicina,Salud Pública y Ayuda Humanitaria , Bilbao: Universidad de Deusto, 2000
Pérez de Armiño K, Abrisketa J, Diccionario de acción humanitaria y cooperación al desarrollo, 2ª ed. Barcelona: Icaria, 2002
Calabuig Tormo C, Ferrero de Loma-Osorio G, Identificació i formulació de projectes de cooperació per al desenvolupament :gestió del cicle del projecte i mètode del marc lògic, Valencia: Editorial UPV, 2009
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|