Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A17 |
Identificar els factors que influeixen en la nutrició. |
| A35 |
Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A17 |
Conèixer entendre la importància dels aspectes socials i psicològics que influeixen en la nutrició
| | A35 |
Aprendre els mètodes i les eines psicològiques més eficients per aconseguir el canvi de conducta favorable en l’ambit de la nutrició i la salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
UNITAT DIDÀCTICA 1: INTRODUCCIÓ AL COACHING
|
Tema 1. Contextualització del coaching nutricional
Tema 2. El procés del coaching
|
UNITAT DIDÀCTICA 2: HABILITATS I EINES DEL COACH |
Tema 3. Entrevista Motivacional
Tema 4. Tècniques de modificació de conducta
Tema 5. Eines i Habilitats del Coach Nutritional
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació general del funcionament de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació a classe dels continguts teorics de l'assignatura |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució de problemes pràctics/ casos clínics a l'aula relacionats amb els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Es podrà concertar cita prèvia via email amb les professores per tal de resoldre dubtes que sorgeixin durant les sessions magistrals i pràctiques. |
Descripció |
Els professors atendran als alumnes al finalitzar la classe i en el seu despatx a hores concertades |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen tipus test i/o preguntes curtes |
30% |
Proves pràctiques |
|
Exposició oral i treball escrit sobre un cas pràctic aplicant els continguts treballats a l'assignatura |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Qualificació Per poder fer mitjana entre les diferents proves d'avaluació, s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima tant en el bloc teòric com en el bloc pràctic. S'aprova amb el 50% de la puntuació màxima possible. Normativa En les proves d'avaluació i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L' incompliment d'aquesta norma invalida la prova d'avaluació. El incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà una avaluació negativa i o expedient de l'alumne. 2a Convocatòria Hi haurà segona convocatòria tant de la part pràctica com teòrica amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. Informació per als repetidors Els repetidors que l'any anterior haguessin aprovat la part pràctica, se'ls guardarà la nota per aquest curs sempre i quan signin un document en el despatx de Nutrició i Salut Pública abans de l'1 de Novembre. A tots els alumnes se'ls donarà còpia del document signat.
La nota de la part pràctica tindrà el pes establert en el curs actual. |
Bàsica |
Molins Roca, J. , Coaching y salud. , Barcelona: Editorial Plataforma., 2010
Molins Roca, J. , Coaching y peso ideal. , Barcelona: Editorial Amat. , 2012
Hernández Lira, N. A. y de la Cruz Sánchez Sanchez, J. , Manual de psicoterapia cognitivo-conductual para trastornos de la salud., Librosenred, 2007
Miller, W.R. y Rollnik, S. , La Entrevista motivacional: preparar para el cambio de conductas adictivas., Paidós, 1999
Caballo, V.E. , Manual de tècnicas de terapia y modificación de conducta. , Siglo XXI, 1998
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Nota important en el seguiment de les classes teòriques: Es recomanarà assistència a classe, prestar atenció i agafar apunts. S’indicarà la documentació pel seguiment de cada tema, però no es penjaran al moodle de forma sistemàtica les presentacions utilitzades a classe per l’explicació del tema. Encara que l’assistència no és obligatòria, tindrà una valoració positiva en les consideracions globals de seguiment i avaluació de l’assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|