Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
| B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Inculcar els avantatges de la creativitat, l’enginy i la iniciativa en l’àmbit de la nutrició
| | B5 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues
Actuar constructivament per afrontar els conflictes de treballar en grup
| | B7 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...)
Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...)
Conèixer les fórmules de la comunicació escrita
| | B9 |
Conèixer la metodologia científica
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
Ser capaç d’obtenir, utilitzar i interpretar la informaicó científica a partir de les fonts bibliogràfiques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Classe introductòria |
Explicació de la dinàmica de l’assignatura i de les característiques de les sessions pràctiques:
L'assignatura consisteix en plantejar questions relacionades amb les malalties cardiovasculars sobre les quals es treballaran els següents aspectes:
Identificació d’un problema rellevant
Formulació d’una hipòtesi
Objectius
Mètodes
Mida de la mostra
Exploració de bases de dades
Anàlisi estadística
Interpretació dels resultats
Consideracions ètiques
Conclusions
Exposició i defensa dels resultats
Aplicabilitat clínica |
Seminaris pràctics |
A l'assignatura es plantejaran 6 problemes sobre els quals caldrà formular una hipòtesi i analitzar seguint el mètode científic en base a la informació que es proporcionarà.
Es treballarà en grup.
Cada problema es treballarà durant dues classes a l'aula d'informàtica.
Al final de cada classe, hi haurà una presentació i defensa de l'anàlisi que hagi fet cada grup.
L'avaluació serà continuada de la feina feta amb cadascún dels 6 problemes.
ANGLÈS: Les explicacions per part dels professors seran en anglès. La utilització de l'anglès per part dels estudiants és voluntària.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
22 |
22 |
44 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
17 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una introducció a l'assignatura durant la primera classe magistral |
Seminaris |
Durant els seminaris, en blocs de dos i treballant en grups, els equips de recerca treballaran en les diferents fases de cadascun dels 6 problemes clínics plantejats. Tindran el suport permanent dels professors i podran comptar amb l'opinió crítica i els suggeriments dels altres equips de recerca. |
Presentacions / exposicions |
Cada dos seminaris, els equips de recerca presentaran les conclusions del problema clínic plantejat davant la resta de la classe i els professors. Aquestes sessions han de servir per recollir crítiques i millorar els projectes. |
Atenció personalitzada |
Els professors assistiran als alumnes durant tots els seminaris i pràctiques.
Donada la naturalesa de l'assignatura, els alumnes poden comptar amb el suport permanent dels professors, fora de les hores de classe, mentre duri l'assignatura. |
Descripció |
Els professors oferiran suport permanent durant totes les hores lectives.
Donada la naturalesa de l'assignatura, aquest suport serà permanent també fora de les hores de classe (en funció de la disponibilitat dels professors i previ contacte per email).
josep.ribalta@urv.cat
montse.guardiola@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Durant els seminaris s'valuarà l'actitud i la participació de cada estudiant en l'anàlisi dels problemes plantejats. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Les presentacions inclouen l'exposició periòdica dels avenços fets en els problemes clínics plantejats. |
40% |
Altres |
|
L'assistència és essencial i no podrà ser mai inferior al 80%. Les absències hauran d'estar justificades. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura està també pensada per orientar aquells alumnes que tinguin interès en fer el Treball de Fi de Grau en la modalitat de treball de recerca. SEGONA CONVOCATÒRIA: Donada la naturalesa pràctica de l'assignatura i l'avaluació continuada és poc probable que calgui arribar a una segona convocatòria. Si fos el cas, ja sigui per un rendiment o una assistència insuficients, l'alumne haurà de PRESENTAR i DEFENSAR els 6 problemes plantejats durant l'assignatura davant d'un tribunal format pels professors. |
Bàsica |
PB Menawar, Consejos a un joven científico, 2011, Ed. Crítica
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BASES DE LA DOCUMENTACIÓ I RECERCA/14224007 | LECTURA CRÍTICA DE LA LITERATURA MÈDICA/14224221 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|