DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 14224301
Ensenyament
Grau en Nutrició Humana i Dietètica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
BABIO SÁNCHEZ, NANCY ELVIRA
Adreça electrònica francesc.sureda@urv.cat
nancy.babio@urv.cat
manuel.santafe@urv.cat
montserrat.belles@urv.cat
josepa.gene@urv.cat
monica.bullo@urv.cat
mvictoria.linares@urv.cat
isabel.megias@urv.cat
natalia.ferre@urv.cat
veronica.luque@urv.cat
nuria.taltavull@urv.cat
mariona.gispert@urv.cat
elisabet.llaurado@urv.cat
marta.sanchis@urv.cat
sonia.fernandez@urv.cat
cristina.jardi@urv.cat
marta.zaragoza@urv.cat
carmen.portillo@urv.cat
montserrat.marques@urv.cat
andres.diaz@urv.cat
roser.marti@urv.cat
joaquim.rovira@urv.cat
anna.gils@urv.cat
celia.rodriguez@urv.cat
indiradelsocorro.paz@urv.cat
jesusfrancisco.garcia@urv.cat
mangeles.martinez@urv.cat
Professors/es
SUREDA BATLLE, FRANCESC XAVIER
BABIO SÁNCHEZ, NANCY ELVIRA
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
BELLÉS MATEU, MONTSERRAT
GENÉ DÍAZ, JOSEPA
BULLÓ BONET, MÒNICA
LINARES VIDAL, M. VICTORIA
MEGÍAS RANGIL, ISABEL CLARA
FERRE PALLAS, NATALIA
LUQUE MORENO, VERÒNICA
TALTAVULL ANGLADA, NÚRIA
GISPERT LLAURADÓ, MARIONA
LLAURADÓ RIBÉ, ELISABET
SANCHIS TALÓN, MARTA
FERNANDEZ VELEDO, SONIA
JARDÍ PIÑANA, CRISTINA
ZARAGOZA JORDANA, MARTA
PORTILLO GUISADO, MARIA DEL CARMEN
MARQUÈS BUENO, MONTSERRAT
DÍAZ LÓPEZ, ANDRES
MARTI CID, ROSER
ROVIRA SOLANO, JOAQUIM
GILS CONTRERAS, ANNA
RODRÍGUEZ BORJABAD, CÈLIA
PAZ GRANIEL, INDIRA DEL SOCORRO
GARCÍA GAVILÁN, JESÚS FRANCISCO
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, MARÍA ÁNGELES
Web http://http://http://www.fmcs.urv.cat/docencia/index.html
Descripció general i informació rellevant <div><br&gt;<p><p><strong>En el cas que l’evolució de la situació sanitària ho requereixi, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació a les directrius que estableixin els organismes pertinents i s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.</strong></p><br /></br&gt;<p> El TFG consta de tres blocs: una avaluació clínica objectiva estructurada (ACOE), una defensa del Portafoli electrònic i un treball tutelat sobre un cas clínic complex o de recerca (anomenat treball pràctic). </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Nutrició humana
 A2 Dietoteràpia i nutrició artificial.
 A3 Estructura i funció del cos humà.
 A4 Composició d'aliments i matèries primeres.
 A5 Fisiopatologia i patologia nutricional.
 A6 Bioquímica.
 A7 Bases de l'alimentació saludable.
 A8 Dietètica.
 A9 Mètodes de valoració de l'estat nutricional.
 A10 Dietètica. Bases de l'alimentació saludable.
 A11 Epidemiologia nutricional. Consum i hàbits alimentaris en la població.
 A12 Metodologia de l'educació alimentària.
 A13 Sistemes de salut i polítiques alimentàries.
 A14 Higiene personal, productes i processos.
 A15 Toxicologia alimentària.
 A16 Microbiologia i parasitologia dels aliments.
 A17 Identificar els factors que influeixen en la nutrició.
 A18 Avaluar l'estat nutricional individual i en col•lectivitats.
 A19 Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques
 A20 Elaborar i interpretar una història dietètica. Interpretar una història clínica.
 A21 Calcular i establir pautes alimentàries saludables.
 A22 Dissenyar i interpretar enquestes alimentàries.
 A23 Realitzar educació alimentària.
 A24 Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut.
 A25 Desenvolupar la planificació de menús per col•lectivitats.
 A26 Analitzar i avaluar els riscos alimentaris.
 A27 Gestionar la seguretat alimentària.
 A28 Avaluar, controlar i gestionar la qualitat alimentària.
 A29 Sistemes de qualitat.
 A30 Normalització i legislació alimentària.
 A31 Economia, tècniques de mercat i gestió.
 A32 Gestió mediambiental.
 A33 Deontologia.
 A34 Fonaments físics, químics i biològics en ciències dels aliments i la nutrició.
 A35 Psicologia.
 A36 Alimentació i cultura.
 A37 Assessorar legal, científica i tècnicament a la indústria alimentària i els consumidors.
 A38 Implementar sistemes de qualitat.
 A39 Realitzar tasques de formació de personal.
 A40 Assessorar en la comercialització dels productes alimentaris.
 A41 Comprendre les bases teòriques de la bioestadística.
 A42 Interpretar i aplicar proves estadístiques en estudis científics.
 A43 Comprendre l'evolució històrica de l'alimentació i la nutrició.
 A44 identificar els fets més destacats de l'avanç científic de l'alimentació i la nutrició.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A2 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A3 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A4 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A5 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A6 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A7 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A8 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A9 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A10 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A11 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A12 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A13 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A14 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A15 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A16 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A17 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A18 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A19 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A20 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A21 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A22 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A23 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A24 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A25 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A26 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A27 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A28 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A29 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A30 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A31 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A32 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A33 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A34 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A35 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A36 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A37 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A38 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A39 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A40 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A41 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A42 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A43 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
 A44 Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
 CT2 RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
 CT3 RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
 CT5 RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
RA2. Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El procediment per escollir el treball pràctic per part de l'estudiant es realitzarà en dues fases:

Primera fase

Acord entre el tutor del treball pràctic i l'alumne/s (veure document en la web de la FMCS) abans 30 de maig. https://www.fmcs.urv.cat/es/estudios/tfg/

El treball pràctic es pot fer de forma individual o en grup (4 estudiants màxim). El tribunal designarà qui/quins i que part defensarà cada integrant. Veure normativa en la web de la FMCS: https://www.fmcs.urv.cat/es/estudios/tfg/

Segona fase

Els alumnes que encara no tenen tutor busquen tutor i presenten la Sol·licitud de proposta de TFG/M  a Secretaria abans de matricular-se.

Finalment: 1 de setembre: assignació d’ofici dels alumnes matriculats al TFG que no tenen tutor


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
3 0 3
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
11 165 176
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
4 40 44
Sessió Magistral
2 0 2
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
2 0 2
 
Proves pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació de la normativa a les sessions informatives dels estudiants
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Durant el curs es realitzaran sessions informatives obertes a tots els estudiants de:
- seguiment del portafoli, lligat a l'avaluació de competències transversals i nuclears.
- informació sobre les diferents possibilitats de realitzar el treball pràctic del treball de fi de grau
- informació sobre la metodologia i format de presentació dels diferents tipus de treball pràctic (pels estudiants de 4rt)
Elaboració del treball de fi de grau/màster Veure normativa:
http://www.fmcs.urv.cat/media/upload/arxius/Treball%20Fi%20Grau/normativa_tfg.pdf
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge Veure informació:
http://www.fmcs.urv.cat/portafolis/portafoli.html
Sessió Magistral Es farà 3 sessions obligatòries corresponent al bloc d'ocupabilitat
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Els alumnes realitzaran una presentació oral i defensa del seu treball pràctic. També presentaran el portafoli davant d'un tribunal. Al finalitzar el rotatori es realitzarà una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE)

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

La part del portafoli serà seguida especificament pel professor tutor del pla d'acció tutorial assignat a partir de 2n de Grau.

La part del treball pràctic serà seguida pel professor tutor del treball de fi de grau assignat a l'inici de 4rt de Grau.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
El professor tutor del treball de fi de grau (part pràctica) avaluarà mitjançant un informe (document que facilitarà el coordinador de l'assignatura del TFG) el treball realitzat. El o l'estudiant haurà de penjar el treball i la fitxa signada pel tutor confirmant com APTE per fer la defensa pública.
En aquest informe hi constarà una nota global.
25%
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
El 10% correspon a totes les competències assolides durant el grau. Per obtenir la màxima puntuació l'estudiant haurà d'assistir a les 3 sessions obligatòries del bloc d'ocupabilitat.

El tutor del pla d'acció tutorial, al finalitzar el portafoli, en farà un informe amb la valoració global, i hi constarà sí l'alumne ha assolit el mínim de competències transversals i nuclears especificant una nota final. Un 5% serà la nota del tutor i un 5% la nota del tribunal de la defensa oral. Els alumnes hauran de penjar al moodle aquest document segon les dates proposades per la professora responsable
20%
Sessió Magistral
Correspondrà a les 3 sessions obligatòries del bloc d'ocupabilitat S'inclou al 10% de les competències assolides durant el grau corresponent al portafoli
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
El tribunal de fi de grau valorarà la presentació, defensa oral i el treball escrit mitjançant la rúbrica establerta. 25%
Proves pràctiques
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
Al finalitzar el rotatori és realitzara una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA
OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE) on l'estudiant tindrà una nota que indicarà si és APTE O NO APTE i una nota final
30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria
  • Per matricular-se cal tenir superats un mínim de 168 crèdits. Si algun estudiant no compleix aquest requisit a la matrícula del juliol, podrà matricular l'assignatura en el període extraordinari de febrer, un cop superats els crèdits del primer quadrimestre.
  • L'alumnat podrà sol·licitar avançar convocatòria al gener presentant la corresponent instància a la Secretaria. Consultar: Intranet>Gestió acadèmica>tràmits administratius, sempre i quan hi hagi fet les ACOES.
  • Les proves ACOES només es fan un cop per curs.
  • Abans del 28 de febrer, les els estudiant hauran de lliurar la fitxa de seguiment del TFG signat pel o per la tutor/a confirmant que es segueix adequadament el ritme de treball i està duent a terme les tasques necessàries per la consecució del mateix.

Fonts d'informació

Bàsica

Guyatt G, Rennie D , Guías para usuarios de literatura médica , 2004 ,

  • Requisitos de uniformidad para manuscritos presentados para publicación en revistas biomédicas (http://www.icmje.org).
  • Urrútia G,Bonfill X. Declaración PRISMA:unapropuestaparamejorarlapublicación de revisiones sistemáticas ymetaanálisis. Med Clin(Barc).2010;135(11):507–511.
  • Moheram D, Hopewellb S, Schulzc KF, Montorid V, Gøtzschee P, Devereauxf PJ, Elbourneg D, Eggerh M, Altman DG. CONSORT 2010 Explanation and Elaboration: updated guidelines for reporting parallel group randomised trials. J Clin Epid. 2010; 63: e1-ee37.
Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
QUÍMICA I FÍSICA APLICADA/14224005
BASES DE LA DOCUMENTACIÓ I RECERCA/14224007
HISTÒRIA I ANTROPOLOGIA/14224120
BASES D'EDUCACIÓ, ÈTICA I COMUNICACIÓ/14224003
BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/14224001
ANATOMIA I HISTOLOGIA/14224006
ALIMENTS/14224101
BIOLOGIA CEL·LULAR I FONAMENTS DE GENÈTICA/14224004
INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ I/14224113
NUTRICIÓ HUMANA I METABOLISME/14224105
FONAMENTS DE LA NUTRICIÓ HUMANA/14224112
SALUT PÚBLICA/14224125
DIETÈTICA/14224104
MICROBIOLOGIA GENERAL/14224121
PSICOLOGIA/14224009
CIÈNCIA I TECNOLOGIA DELS ALIMENTS/14224102
FISIOPATOLOGIA/14224114
BIOESTADÍSTICA/14224008
ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DEL SISTEMA SANITARI/14224111
FARMACOLOGIA/14224115
PLANIFICAR PROGRAMES D'EDUCACIÓ NUTRICIONAL/14224126
DIETOTERÀPIA I/14224106
SUPORT NUTRICIONAL I ÈTICA/14224110
INTEGRACIÓ DE LA NUTRICIÓ II/14224109
TECNOLOGIA CULINÀRIA/14224103
NUTRICIÓ EN DIFERENTS ETAPES DE LA VIDA/14224108
NUTRICIÓ COMUNITÀRIA/14224128
EPIDEMIOLOGIA NUTRICIONAL I METODOLOGIA DE LA RECERCA/14224127
SEGURETAT I HIGIENE DELS ALIMENTS/14224116
DIETOTERÀPIA II/14224107
RESTAURACIÓ COL·LECTIVA/14224119
QUALITAT I LEGISLACIÓ ALIMENTÀRIA/14224118
TOXICOLOGIA ALIMENTÀRIA/14224122
ECONOMIA I GESTIÓ ALIMENTÀRIA/14224117
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent