DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PRÀCTICUM OPCIONAL Codi 14224401
Ensenyament
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Pràctiques Externes obligatòria Quart AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
Adreça electrònica victoria.arija@urv.cat
nancy.babio@urv.cat
rosa.sola@urv.cat
jordi.salas@urv.cat
fatima.sabench@urv.cat
jorge.joven@urv.cat
natalia.ferre@urv.cat
cristina.bedmar@urv.cat
rosamaria.valls@urv.cat
lucia.tarro@urv.cat
anna.pedret@urv.cat
elisabet.llaurado@urv.cat
cristina.jardi@urv.cat
montserrat.gomez@urv.cat
ursula.catalan@urv.cat
gemma.perello@urv.cat
sara.fernandez@urv.cat
Professors/es
ARIJA VAL, MARIA VICTORIA
BABIO SÁNCHEZ, NANCY ELVIRA
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
SALAS SALVADÓ, JORGE
SABENCH PEREFERRER, FÀTIMA
JOVEN MARIED, JORGE
FERRE PALLAS, NATALIA
BEDMAR CARRETERO, CRISTINA
VALLS ZAMORA, ROSA MARIA
TARRO SÁNCHEZ, LUCÍA
PEDRET FIGUEROLA, ANNA
LLAURADÓ RIBÉ, ELISABET
JARDÍ PIÑANA, CRISTINA
GÓMEZ RECASENS, MONTSERRAT
CATALÁN SANTOS, ÚRSULA
PERELLÓ BERENGUER, GEMMA
FERNÁNDEZ CASTILLEJO, SARA
Web
Descripció general i informació rellevant El desenvolupament de la professió en centres fora de l'àmbit clínic com a institucions de salut pública, recerca i indústries alimentàries per integrar tots els coneixements, habilitats, destreses, actituds i valors, adquirits en totes les matèries.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A23 Realitzar educació alimentària.
 A24 Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut.
 A26 Analitzar i avaluar els riscos alimentaris.
 A37 Assessorar legal, científica i tècnicament a la indústria alimentària i els consumidors.
 A38 Implementar sistemes de qualitat.
 A39 Realitzar tasques de formació de personal.
 A40 Assessorar en la comercialització dels productes alimentaris.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social
 B8 Sensibilització en política ambiental.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A23 Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A24 Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A26 Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A37 Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A38 Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A39 Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
 A40 Posar en funcionament, en un àmbit professional i d'una manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es puguin aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionales de l'àmbit
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
 B8 Coneix el concepte de desenvolupament sostenibilista
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
 C6 Identifica necessitats de formació

Procediments de selecció i assignació
Procediments

L'estudiant abans de finalitzar 3r de grau escollirà el periode de realització d'aquest pràcticum conjuntament amb la selecció que es farà dels altres rotatoris, l'ordre d'elecció és realitzarà per nota d'expedient acadèmic.

L'estudiant es posarà en cotacte amb els diferents tutors que ofertin la possibilitat de realitzar aquest practicum opcional.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
A23
A24
A26
A37
A38
A39
A40
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
1 0 1
Estada de pràctiques
0 60 60
Memòria
2 10 12
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Informació sobre les activitats a realitzar i criteris d'avaluació
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Sessions d'informació de les diferents possibilitats de pràctiques amb la informació de cada tutor de pràctiques
Estada de pràctiques Assistència obligatòria al lloc assignat de pràctiques
Memòria Elaboració d'una memòria de l'activitat realitzada

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
S'avaluarà mitjançant una fulla de seguiment de pràctiques. En cada centre on es realitzin pràctiques hi haurà una fulla de seguiment d'actituts (10%) i d'habilitats (30%) 40%
Memòria
Elaboració d'una memòria de l'activitat realitzada.
En aquesta memòria hi ha de constar:
1. Coneixment de l'entorn de treball: informació i funcionament del lloc on ha realitzat la pràctica. (10%)
2. Treball realitzat: objectius i planificació de les 60 hores realitzades al lloc de pràctiques.(20%)
3. Reflexió de l'aprenentatge realitzat: competències i habilitats desenvolupades. (10%)
4. Descripció de l'àmbit laboral i perpectiva de futur: Disseny de un projecte futur dins l'ambit d'actuació. (20%)
60%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent