Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR1 |
Compendre en profunditat el principis bàsics en que es fonamenta la neurotoxicologia i la psicofarmacologia. |
|
AR3 |
Comprendre i definir els sistemes neurals i estructures implicades en la conducta normal i patològica |
|
AR4 |
Identificar els factors biològics i ambientals que incrementen la vulnerabilitat dels subjectes als neurotòxicos |
|
AR5 |
Compendre les diferències biològiques i psicològiques al llarg del cicle vital |
|
AR6 |
Tenir habilitats per formular hipòtesis dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas |
|
AR7 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurotoxicología i/o Psicofarmacologia |
|
AR8 |
Ser capaç de jutjar els riscos derivats de l’exposició/us de neurotòxics i psicofàrmacs. |
|
AR9 |
Ser capaços d'identificar els factors ambientals susceptibles d'alterar la conducta de l'organisme, i valorar els riscos derivats de la exposició a substàncies neuroactives (neurotòxics i psicofàrmacs) |
|
AR10 |
Saber interpretar situacions relacionades amb la salut mental la genètica i l’ambient. |
|
AR11 |
Planificar, executar i explicar experiments i saber informar-se en l’ambit de la salut mental |
|
AR12 |
Saber emprar la bibliografia científica |
|
AR13 |
Tenir la capacitat per emprar els coneixements, destreses i habilitats anteriors per elaborar un projecte de recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BR2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BR6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BR7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BR8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BR14 |
Planificació i organització |
|
BR15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BR16 |
Sensibilitat pel medi ambient |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
Recerca |
|
CR1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del màster. |
|
CR2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CR3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el màster. |
|
CR5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Presentar y analizar el estado actual sobre la neurotoxicología del desarrollo incidiendo en el impacto social y económico de los efectos de los neurotóxicos durante este periodo. |
AR1 AR3 AR4 AR5 AR6 AR8 AR9 AR10 AR12
|
BR1 BR2 BR7 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR5
|
Plantear los problemas relacionados con el estudio de la neurotoxicología del desarrollo y capacitar al alumno para identificar las variables de confusión. |
AR1 AR3 AR4 AR5 AR6 AR7 AR8 AR9 AR12 AR13
|
BR1 BR2 BR6 BR7 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2
|
Dominar los protocolos actuales para el estudio de la neurotoxicología del desarrollo |
AR1 AR3 AR4 AR5 AR6 AR7 AR8 AR9 AR10 AR11 AR12 AR13
|
BR1 BR2 BR6 BR7 BR8 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR5
|
Capacitar a los alumnos para definir los objetivos de un estudio concreto, utilizar las baterías de estudio funcional de desarrollo, y proponer nuevas alternativas o valoraciones específicas en función de la sustancia evaluada. |
AR1 AR3 AR4 AR5 AR6 AR7 AR8 AR9 AR10 AR11 AR12 AR13
|
BR1 BR2 BR6 BR7 BR8 BR14 BR15 BR16
|
CR1 CR2 CR3 CR5
|
Favorecer en los alumnos las habilidades necesarias para la utilización de las técnicas disponibles de búsqueda de información, elaboración de presentaciones y proyectos de investigación. |
AR6 AR7 AR11 AR12 AR13
|
BR1 BR2 BR6 BR7 BR8 BR14 BR15 BR16
|
|
Tema |
Subtema |
1- Perspectiva histórica. |
Justificación de los estudios sobre neurotoxicidad del desarrollo. |
2- Experimentación en toxicología del desarrollo |
Estudios de fase I, II y III. |
3- Desarrollo del sistema nervioso central. |
Periodos críticos de susceptibilidad a neurotóxicos. |
4- Influencia materna en el desarrollo fetal. |
Fisiología del embarazo. Cambios metabólicos. Otros condicionantes maternos (alimentación, estrés, tóxicos...). Toxicidad materna y toxicidad del desarrollo. Diseños experimentales para la identificación de la toxicidad materna y la toxicidad del desarrollo. |
5- Mecanismos moleculares de la neurotoxicidad del desarrollo. |
Bases moleculares de la dismorfogénesis. |
6- Estudio de alteraciones morfofuncionales en la neurotoxicidad del desarrollo. |
Cambios morfológicos. Déficits funcionales. Baterías funcionales de estudio. Efectos a largo plazo. |
7- Neurotóxicos que afectan el desarrollo. |
Estado actual del tema. |