DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) EXERCICI TERAPÈUTIC: ISOCINÈSIA Codi 14214208
Ensenyament
Grau de Fisioteràpia (2010)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
BERNAL ALARCÓN, GLÒRIA
Adreça electrònica gloria.bernal@urv.cat
ana.astilleros@urv.cat
jenny.faba@urv.cat
roser.gonzalez@urv.cat
Professors/es
BERNAL ALARCÓN, GLÒRIA
ASTILLEROS LÓPEZ, ANA ESTER
FABA MARTÍNEZ, JENNY
GONZÁLEZ PÀMIES, ROSER
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura l'alumne ha d'integrar coneixements de cinesiteràpia en el context de la isocinèsia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
I. Generalitats Tema 1: Bases de la isocinètica
Tema 2: Fonaments de la isocinètica
II. Metodologia isocinètica Tema 3: Components i paràmetres
Tema 4: Aplicacions
Tema 5: Protocols de valoració i tractament
III. Anàlisi dels resultats Tema 6: Terminologia de resultats
Tema 7: Interpretació de resultats
IV. Aplicació clínica de la isocinèsia

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A12
A13
7 10.5 17.5
Pràctiques clíniques
A12
A13
20 20 40
Seminaris
A12
A13
4 8 12
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A12
A13
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura i descripció de la mateixa. Insistint en l'avaluació
Sessió Magistral Classe Magistral on es tractaran els diferents temes ja anomenats amb els continguts
Pràctiques clíniques Es faran pràctiques de treball clínic amb el dinamòmetre isocinètic
Seminaris Es realitzarà la presentació i discussió per grups de casos pràctics dels prinicipals conceptes exposats al Programa teòric.
Atenció personalitzada Es podrà concertar cita amb el professor per a poder realitzar una tutoria i rebre atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes que requereixin atenció personalitzada hauran de concertar cita amb el responsable de l'àrea de l'assignatura sobre la qual tinguin dubtes

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques clíniques
A12
A13
Es farà avaluació continuada tenint en compte el treball dels alumnes en les pràctiques clíniques, la seva participació i les habilitats i coneixements demostrats 30%
Seminaris
A12
A13
Es farà avaluació continuada tenint en compte la participació de l'alumne als seminaris i els coneixements demostrats 30%
Proves objectives de tipus test
A12
A13
Es farà un examen tipus test consisteix en 40 preguntes amb 4 respostes possibles cadascuna.

Les respostes errònies restaràn 0,33.

Serà necessàri contestar un mínim de 30 preguntes perquè l'examen sigui avaluat
40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es farà un sistema d'avaluació integrat.

L'avaluació constarà de:

Examen teòric de 40 preguntes tipus test, tindrà el valor d'un 40% de la nota final.

L'avaluació continuada que tindrà un valor d'un 60% de la nota final, un 30% dels seminaris(15% cerca bibliogràfica i 15% cas clínic) i un 30% de les pràctiques clíniques.

Els exàmens tipus test seran avaluats sempre que l'alumne hagi contestat 30 preguntes. Per sumar les notes caldrà tenir una nota mínima de 5 de cada avaluació, sigui examen teòric o avaluació continuada. En cas de no tenir el mínim exigit 5 de cada avaluació, l'alumne tindrà una possibilitat més de superar-les, de forma independent, a la segona convocatòria. Si esgotada la possibilitat l'alumne té una qualificació de suspès en algun bloc, la qualificació global de la assignatura serà de suspès.

L'actitud negativa de l'alumne envers els seus companys, al professorat i faltes d'assitència no justificades a les pràctiques repercutirà negativament en un 10% en la qualificació final del'assignatura i en el cas de tres o més faltes injustificades es perdrà el dret a exàmen tan a la primera com a la segona convocatòria.

En cas de suspendre les pràctiques clíniques l'alumne tindrà la possibilitat de superar aquest bloc amb un examen pràctic a la segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Jornadas Nacionales de Fisioterapia (1988 : Madrid), Potenciación muscular : jornadas nacionales de fisioterapia Mapfre, Madrid, 21 y 22 de octubre de 1988, 1a ed, Madrid : Mapfre, DL. 1989

Duncan Macdougau J, Wenger Howard A, Green Howard J. Evaluación fisiológica del deporte. 3era edición Editorial Paidotribo. Badalona.2005.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent