Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
1.- Conèixer els anàlisis estadístics bàsics
2.- Demostrar la capacitat per generar un treball d’investigació, generar hipòtesis i objectius, mètodes, treball de camp, estudi estadístic, resultats i conclusions*
3.- Demostrar la capacitat en la realització de la lectura crítica de treballs científics
4.- Conèixer el maneig de fonts bibliogràfiques i bases de dades |
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
CC1 CC4
|
Tema |
Subtema |
1.- Bases de l'estadística bàsica i aplicada
2.- Parts d'un treball d’investigació: hipòtesis, objectius, mètodes, treball de camp, anàlisis estadístics, resultats i conclusions
3.- Lectura crítica de treballs científics
4.- Maneig de fonts bibliogràfiques i bases de dades |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Estudis previs |
|
3 |
32 |
35 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
6 |
6 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
15 |
15 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
2 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió magistral: introducció de l'assignatura |
Estudis previs |
S'exposarà un material docent específic per adquirir els coneixements d'estadística bàsica i aplicada
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Per generar un treball d’investigació, l'alumne realitzarà un Check list model CONSORT o STROBE, identificant les parts de l’article i els seus punts forts i dèbils
Material exposat .doc, .pdf i .ppt
• Introducció i resum del tema
• Guies CONSORT
• Guies STROBE
• 2 articles per revisar
• Bibliografia recomanada
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Per realitzar la lectura crítica d'un treball científic, l'alumne identificarà les errades en l’article (A) i farà les propostes de millores
Material exposat .doc, .pdf i .ppt
• Introducció i resum del tema
• 1 article per revisar
• Bibliografia recomanada
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Per manejar les fonts bibliogràfiques i bases de dades, l'alumne revisarà l'article de l'apartat anterior (article A)
Realitzarà una cerca bibliogràfica sobre el tema i seleccionarà 3 articles que actualitzin o millorin les cites de l'article A, especificant el motiu i l’apartat on citaria la nova bibliografia
L'alumne deurà informar sobre la qualitat dels articles inclosos (índex d’impacte, quartil, cites i àrea de coneixement)
|
Atenció personalitzada |
|
|
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'alumne podrà contactar amb el professor de l'assignatura via telemàtica |
|
|
Descripció |
Pes |
Estudis previs |
L'alumne respondrà durant el curs preguntes test i resoldrà problemes d'estadística |
50% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es valorarà el Check list del model CONSORT o STROBE triat |
10% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es valorarà la lectura crítica realitzada |
20% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es valoraren els motius dels 3 articles seleccionat
Es valorara la informació sobre la qualitat dels articles inclosos |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Bibliografia
Llibre de consulta recomanat:
- Martínez MA, Faulin FJ, Sánchez A. Bioestadística amigable, 2ª ED. Madrid: Díaz de Santos, 2006.
Altres llibres de consulta:
- Ahlbom, A.; Norell, S . Fundamentos de epidemiología . 4a ed. Madrid: Siglo XXI, 1995.
- Argimón Pallás, J. M . Métodos de investigación clínica y epidemiológica . 2a ed. Madrid: Harcourt DL, 2000.
- Armitage, P.; Berry, G. Estadística para la investigación biomédica. Madrid: Harcourt Brace, 1997.
- Norman, G. R.; Streiner, D. L. Bioestadística. Madrid: Mosby/Doyma Libros, 1996.
- Rial Boubeta, Antonio. Estadística práctica para la investigación en ciencias de la salud. La Coruña : Netbiblo, cop. 2008 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|