Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia. |
|
AC2 |
Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
AC5 |
Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AP2 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AP3 |
Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador. |
|
AP4 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AP5 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AR2 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
|
AR3 |
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals del àmbit. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
1 |
0 |
1 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
1 |
0 |
1 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
2 |
0 |
2 |
Treballs de pràctiques externes |
0 |
15 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
2 |
0 |
2 |
|
Estada de pràctiques |
180 |
0 |
180 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del tutor de pràctiques de l'itinerari investigador i de recerca. |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Depenent la qualificació de l'alumne s'assiganrà el lloc de pràctiques |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Full d'avaluació de pràctiques Externes,
Full d'Avaluació tutor de la Universitat, Full d'Autoavaluació |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Itinerari investigador: Execució de les pràctiques, relació amb el tutor de pràctiques i tutor de la universitat: integració en un grup de recerca bàsica o clínica realitzant un total de 180h presencials.
Itinerari pràctiques: Execució de les pràctiques, relació amb el tutor de pràctiques i tutor de la universitat: integració en l'àmbit professional en centres assistencials, residencials, o de salut pública realitzant un total de 180h presencials equivalents. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Pràctiques clíniques en l'itinerari professionalitzador i pràctiques relacionades amb el Treball de Fi de Master en el de Recerca |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada correu electrònic.
Tutoria presencial inicial o abans d'assignar tutors |
Treballs de pràctiques externes |
Treball escrit relacionat amb el Treball de fi de Màster |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
S'avaluaran dos cassos clínics complexes |
Estada de pràctiques |
180 hores de pràctica Assistencial relacionada amb l'àmbit de l'envelliment.
S'avaluarà el nivell de coneixements, la relació amb el pacient, la integració en l'equip assistencial i participació, i l'assistència i puntualitat |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció |
Per tal de resoldre dubtes cal contactar via moodle
adreça: mariapilar.monteso@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Altres |
Avaluació Tutor Universitat Avaluació Tutor Practiques Profess i/o Recerca AUTOAVALUACIÓ ITINERARI INVESTIGADOR I PROFESSIONALITZADOR Autoinforme realitzat per part de l'alumne en quant a les expectatives, aprenentatges adquirits, evaluació del desenvolupament personal |
40%
50%
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Degut a que el tutor del Treball de Fi de Master es el mateix que en de Pràctiques la nota del tutor de la Universitat serà la mateixa que el del TFM.
Les Pràctiques seran a centres assistencials els alumnes que les rezalitzen i les Pràctiques de Recerca es referiran a la pràctica relacionada també en el Treball de Fi de Master
|
Bàsica |
Watchtel Tom J. , Marsha D, Guia Práctica para la asistencia del paciente geriátrico, Ultima Edición, Esselvier
Rodríguez García R., Lazcano G., Práctica de la geriatría , Ultima Edición, McGraw-Hill Interamericana
Bermejo García, Lourdes, Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores : guía de buenas prácticas , Ultima Edición, Médica Panamericana
Abizanda Soler P. ; Romero Rizos L. , Medicina geriátrica : una aproximación basada en problemPedro Abizanda Soler ; [colaboradores:]as , Ultima Edición, Barcelona : Elsevier
Farley, Alistair, The physiological effects of ageing : implications for nursing practice, Ultima Edicion, Chichester, West Sussex, U.K. : John Wiley & S
|
|
Complementària |
, , ,
Hungler B.P, Polit Denise, Investigación científica en ciencias de la salud, Ultima Edición, McGraw-Hill/Interamericana de Mexico
Millán Calenti, José C., Gerontología y geriatría : valoración e intervención, Ultima Edición, Médica Panamericana
Polonio López, Begoña, Terapia ocupacional en geriatría : 15 casos prácticos, Ultima Edicion, Médica Panamericana
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|