DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) METODOLOGIA DE LA RECERCA II Codi 14625111
Ensenyament
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
Adreça electrònica rosa.sola@urv.cat
rosamaria.valls@urv.cat
ursula.catalan@urv.cat
Professors/es
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
VALLS ZAMORA, ROSA MARIA
CATALÁN SANTOS, ÚRSULA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas.
  AR2 Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Plantejar un projecte científic. AC5
AR1
AR2
BC4
BC5
CC1
CC3
CC4
CC5
Incorporar la metodologia quantitativa i qualitativa en l'àmbit de la investigació. AR1
Conèixer les tècniques d'avaluació d'un projecte AR2
CC1
Desenvolupar l'anàlisi empírica en el camp de la salut a partir de plantejaments teòrics i conceptuals propis de la investigació qualitativa. AR1
BC2
BC6
CC2
CC3
CC5

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Plantejament i objectius d'un projecte



- Del problema a la hipòtesi
- Definició del problema d’investigació
- Revisió de la literatura científica
- Definició d'objectius
- Disseny metodològic de l’estudi
(tipus d’estudi, univers i mostra, variables, tècniques i instruments,
anàlisi de dades i logístic
Tema 2. Material, resultats i conclusions d’un projecte -Estudi: selecció de la mostra, recollida de dades i anàlisi de dades)
- Avaluació dels resultats
- Discussió dels resultats
- Conclusions de l’estudi
Tema 3. Avaluació i impacte sobre la salut o social d’un projecte - Generació de noves hipòtesis
- Mètodes d’investigació
- Elaboració de dades primàries i secundaries
- Avaluació del projecte
-Avaluació dels resultats
- Anàlisi de l’impacte
Tema 4. Visió global del procés d’un projecte científic - Valoració del procés des de la detecció d’un problema fins a conèixer el seu impacte positiu o negatiu sobre l’envelliment i salut

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 30 40
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves mixtes
0 0 0
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Proves mixtes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

http://www.elsevier.es/libros/ctl_servlet?_f=1008&pident=9788445817827

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent