DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) NUTRICIÓ EN LA GENT GRAN Codi 14625206
Ensenyament
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
ARIJA VAL, MARIA VICTORIA
Adreça electrònica victoria.arija@urv.cat
irene.elias@urv.cat
Professors/es
ARIJA VAL, MARIA VICTORIA
ELIAS ARIJA, IRENE
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Objectius. Conèixer les característiques fisiològiques i els factors patològics de l’envelliment i la seva repercussió en l’estat de salut Comprendre l’estat nutricional de la gent gran institucionalitzada i no institucionalitzada del nostre entorn. Conèixer i saber aconsellar sobre l’alimentació més saludable per la gent gran sana Conèixer els problemes de salut més freqüents en la gent gran que tenen indicacions dietètiques terapèutiques, per poder orientar-les al professional especialista en Nutrició i poder recolzar el seguiment dietètic terapèutic. BC1
BC3
CC3

Continguts
Tema Subtema
1.- Característiques fisiològiques de l’envelliment que repercuteixen en l’estat de salut

2.- Característiques fisiològiques de l’envelliment que repercuteixen en l’estat de salut

3.- Factors patològics de l’elevada prevalença en l’envelliment que repercuteixen en l’estat de salut.

4.- Estat nutricional de la gent gran institucionalitzada i no institucionalitzada del nostre entorn.
Consell alimentari per la gent gran sana

5.- Adaptació dietètica en la gent gran amb patologies freqüents.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Estudis previs
2 28 30
Resolució de problemes, exercicis
3 37 40
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Estudis previs S'exposarà la documentació necesaria per l'estudi del temari. Es realitzaran preguntes com guía d'aprenentage dels continguts més importants
Resolució de problemes, exercicis Es plantejarán exercicis i problemes com guia d'aprenentatge
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne podrà contatactar amb els professors de l'assignatura via telemàtica per resoldre dubtes

Avaluació
  Descripció Pes
Estudis previs Preguntes curtes i tipus test. 50%
Resolució de problemes, exercicis Valoracio dels exercicis i problemes plantejats 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent