Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia. |
|
AC2 |
Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
AC5 |
Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AP2 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AP3 |
Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador. |
|
AP4 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AP5 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AR2 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AR1
|
BC1 BC2 BC3 BC6
|
CC2 CC3
|
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball. |
|
BC2
|
CC3 CC4
|
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. |
|
BC1 BC6
|
CC2 CC4
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Desenvolupar un projecte d'investigació en el àmbit de l'envelliment. |
AR1 AR2
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Aplicar les tècniques pròpies de l'anàlisi de l'envelliment en un projecte concret. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AR1 AR2
|
BC4 BC6
|
CC2 CC4
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Desenvolupar un projecte assistencial en l'àmbit l'envelliment. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Analitzar i discutir dues situacions clíniques o socials complexes del procés d'envellir |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Procediments |
La selecció del tutor del treball es realitza mitjançant la publicació del llistat de tutors i línies de recerca a la plana web de la URV, es recullen les preferències dels alumnes i s’accepten els acords entre tutor i alumne. Si un cop finalitzat el període de selecció, encara hi ha alumnes sense tutor, els coordinadors del Màster fan una assignació d’ofici tenint en compte les preferències dels alumnes i la Justificació del treball de fi de màster que han presentat prèviament.
ITINERARI INVESTIGADOR El treball de fi de màster és un projecte d'investigació en el camp de l'envelliment aplicant tècniques propies de l'anàlisis de l'envelliment i que ha de servir com a punt de partida per a la realització de la tesis doctoral. ITINERARI PROFESSIONALITZADOR El treball fi de màster està dividit en dues parts: 1-Recollida de dos casos complexes i la seva corresponent resolució que permeti analitzar i discutir el grau de consecució de les competències implicades. 2-Desenvolupar un projecte assistencial en l'àmbit de l'envelliment que permeti observar la visió holística i integradora, tant dels factors determinants de la salut a la vellesa, com sobre la prestació de serveis de promoció de la salut i d'atenció sanitaria. |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
2 |
4 |
6 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Pràctiques de camp/sortides |
0 |
225 |
225 |
Presentacions / exposicions |
4 |
30 |
34 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explicarà metodologia a seguir per a realitzar el projecte d'investigació i per al projecte assistencial depenent si l'alumnes fa un itinerari professionalitzador o de recerca
Es realitza una classe presèncial on s'explica el desenvolupament del treball de Fi de Màster. El sistema de selecció, la composició de la memòria, els terminis de presentació i sistemes d'avaluació. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
La selecció del tutor del treball es realitza mitjançant la publicació del llistat de tutors i línies de recerca a la plana web de la URV, es recullen les preferències dels alumnes i s’accepten els acords entre tutor i alumne. Si un cop finalitzat el període de selecció, encara hi ha alumnes sense tutor, els coordinadors del Màster fan una assignació d’ofici tenint en compte les preferències dels alumnes i la Justificació del treball de fi de màster que han presentat prèviament. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Funcions del Tútor.
Transmetre el mètode científic
Avaluar
La capacitat investigadora
La cerca bibliogràfica
És el tutor qui decideix si l’alumne està preparat per presentar el treball al tribunal.
|
Elaboració del treball de fi de màster |
ITINERARI DE RECERCA:
1.TÍTOL. Resum del treball, incloent totes les parts del treball (màxim 300 paraules).
2. INTRODUCCIÓ. Bases que permeten plantejar la hipòtesi. Definir la hipòtesi.
3. OBJECTIUS. Detallar els objectius específics. Diferenciar entre l’objectiu principal i els secundaris, sempre que sigui possible.
4. MATERIAL I MÈTODES. Definir i especificar la metodologia utilitzada i concretar, quan sigui possible, si és el mètode de referència.
5. MÈTODES ESTADÍSTICS. Les anàlisis utilitzades.
Detallar com s’expressen les variables descriptives.
Mètodes emprats per a la comparació de grups, si és el cas.
6. RESULTATS. Descriure’ls en funció dels objectius.
Els resultats presentats en taules o figures ha de poder-se llegir sense necessitar el text escrit i, en cada una d’elles es detallarà el mètode estadístic utilitzat.
7. DISCUSSIÓ. Interpretació dels resultats, en funció de la hipòtesi. Detallar les possibles limitacions de l’estudi.
8. CONCLUSIONS. Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions.
9. REFERÈNCIES. Buscar la bibliografia.
Utilitzar els noms abreviats oficials de les revistes (PubMed)
Exemples de presentació de bibliografia:
1. Article revista: Llistar els autors fins a 6. Si els autors són més de 6, llistar fins a 3 i afegir “et al”.
Morrow DA, Scirica BM, Karwatowska-Prokopczuk E, et al; for the MERLIN-TIMI 36 Trial Investigators. Effects of ranolazine on recurrent cardiovascular events in patients with non–ST-elevation acute coronary syndromes: the MERLIN-TIMI 36 randomized trial. JAMA. 2007;297(16):1775-1783.
2. Capítol de llibre: Lynfield R, Ogunmodede F, Guerina NG. Toxoplasmosis. In: McMillan JA, Feigin RD, DeAngelis CD, Jones MD Jr, eds. Oski’s Pediatrics: Principles and Practice. 4th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins; 2006:1351-1362.
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR:
1. TÍTOL I ABSTRACT Títol. Resum del treball, incloent totes les parts del treball (màxim 150 paraules).
2. INTRODUCCIÓ Bases que permeten plantejar el projecte. Definir el projecte.
3. OBJECTIUS Detallar els objectius específics. Diferenciar entre l’objectiu principal i els secundaris, sempre que sigui possible.
4.ORGANITZACIÓ FUNCIONAL Definir la població diana, el pla terapèutic i sistemàtica d’actuació.
5. METODOLOGIA Metodologia basada en treball en equip amb diferents professionals. Cronologia de treball , Circuit d’ingrés etc..
6. RELACIONS FUNCIONALS Descriure les relacions funcionals amb els diferents nivells assistencials.
7. INDICADORS FUNCIONALS DE L’ACTIVITAT Establir indicadors funcionals que permetin avaluar l’activitat quantitatius i qualitatius.
8. CONCLUSIONS Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions. Detallar les possibles limitacions del projecte.
CASOS CLÍNICS
1. ANTECEDENTS. Antecedents clínics del pacient.
2. VALORACIÓ GERIÀTRICA INTEGRAL. Valoració clínica, mental, funcional i socio-familiar
3. LLISTAT DE PROBLEMES. Enumerar els diferents problemes que té el pacient en relació a la seva situació de salut.
4. PLA TERAPÈUTIC. Definir i especificar els objectius a assolir i les accions a realitzar de forma global i integral.
5. EVOLUCIÓ. Evolució del pacient de forma objectiva i complicacions.
6. VALORACIÓ FINAL. Descriure’ls en funció dels objectius proposats.
7. DISCUSSIÓ. Interpretació dels resultats, en funció del pla terapèutic proposat. Detallar les possibles limitacions del cas.
8. CONCLUSIONS. Possibilitat de que els resultats puguin aplicar-se a d’altres situacions.
9. REFERÈNCIES. Buscar la bibliografia per la discussió basada en les guies de pràctica clínica i protocols.
Utilitzar els noms abreviats oficials de les revistes (PubMed)
Exemples de presentació de bibliografia:
1. Article revista: Llistar els autors fins a 6. Si els autors són més de 6, llistar fins a 3 i afegir “et al”.
Morrow DA, Scirica BM, Karwatowska-Prokopczuk E, et al; for the MERLIN-TIMI 36 Trial Investigators. Effects of ranolazine on recurrent cardiovascular events in patients with non–ST-elevation acute coronary syndromes: the MERLIN-TIMI 36 randomized trial. JAMA. 2007;297(16):1775-1783.
2. Capítol de llibre: Lynfield R, Ogunmodede F, Guerina NG. Toxoplasmosis. In: McMillan JA, Feigin RD, DeAngelis CD, Jones MD Jr, eds. Oski’s Pediatrics: Principles and Practice. 4th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins; 2006:1351-1362.
|
Pràctiques de camp/sortides |
Avalució dels Treball de Fi de Màster pel Tutor corresponent |
Presentacions / exposicions |
ITINERARI DE RECERCA
Presentació i defensa del treball de fi de màster .
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Defensa del projecte assistencial.
Pels dos Itineraris:
Temps exposició: 15 minuts
Discussió amb el tribunal: 5 minuts |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
ITINERARI DE RECERCA:
Defineix i redacta correctament la hipòtesi i objectius
Presenta uns resultats i conclusions adequats als objectius
Utilitza una metodologia estadística correcta
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Lletra correcta i tamany
Respostes
No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla"
Temps emprat 15'
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR:
Defineix i redacta correctament els objectius
Presenta un pla d’acció i conclusions adequats als objectius
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Lletra correcta i tamany
Respostes
No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla"
Temps emprat 15'
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura ho podeu fer mitjançant el correu electrònic:
gabrielde.febrer@urv.cat
ES realitzen turtories abans i en decurs del Treball de Fi de Màster.
|
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques de camp/sortides |
El tutor avalúa:
L'actitud de l'alumne/a, l'acompliment dels objectius, la iniciativa, la capacitat de resoldre problemes, la preparació de l'alumne/a,
ITINERARI DE RECERCA:Respecta la memòria del treball avalua l'estructura d’acord:
Ha presentat una estructura d’acord en el mètode científic
Defineix i redacta correctament la hipòtesi i objectius
Presenta uns resultats i conclusions adequats als objectius
Ha utilitzat correctament les cerques bibliogràfiques i las cita correctament
Es receptiu a les modificacions i canvis del tutor.
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR: Respecta la memòria del treball avalua l'estructura d’acord:
Ha presentat una estructura d’acord a un projecte assistencial
Defineix i redacta correctament els objectius
Presenta un pla d’acció i conclusions adequats als objectius
Ha utilitzat correctament les cerques bibliogràfiques i las cita correctament
|
40 % |
Presentacions / exposicions |
Avaluació del Tribunal: defensa deL Treball de fi de Màster:
Memòria del treball presentat: 30% Exposició del treball realitzat: 25%
ITINERARI DE RECERCA:
Memòria:
Desenvolupa un projecte de recerca en l'àmbit de l'envelliment.
Aplica les tècniques pròpies de l'anàlisi de l'envelliment en un projecte concret.
Defineix i redacta correctament la hipòtesi i objectius
Presenta uns resultats i conclusions adequats als objectius
Utilitza una metodologia estadística correcta
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Exposició:
Defineix i redacta correctament la hipòtesi i objectius
Presenta uns resultats i conclusions adequats als objectius
Utilitza una metodologia estadística correcta
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Lletra correcta i tamany
Respostes
No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla"
Temps emprat 15'
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Mèmoria:
Desenvolupa un projecte assistencial en l'àmbit de l'envelliment.
Analitza i discuteix dues situacions clíniques o socials complexes del procés d'envellir
Defineix i redacta correctament els objectius
Presenta un pla d’acció i conclusions adequats als objectius
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Exposició:
Defineix i redacta correctament els objectius
Presenta un pla d’acció i conclusions adequats als objectius
Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
Lletra correcta i tamany
Respostes
No llegeix, contacte visual, mans i braços no falca o "muletilla"
Temps emprat 15'
|
55 %
|
Altres |
Participació activa a les sessions de presentació |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
El tutor assignat recomanarà la bibliografia adient |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|