Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós |
| A5 |
Manejar la bibliografia científica i específicament en l’àmbit de la neurociència |
| A6 |
Elaborar un projecte d’investigació o assaig clínic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia del camp d’estudi, en un context d’investigació |
| B4 |
Treballar amb responsabilitat i iniciativa |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i d’investigació o innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures del sistema nerviós
| | A5 |
Gestionar la bibliografia científica i específicament en l'àmbit de la neurociència
| | A6 |
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures implicades en el control motor normal y patològic
| | B2 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
| | B3 |
Integrar diverses teories o models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les necessitats professionals pròpies
| | B4 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
| | B8 |
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
Valorar i jerarquitzar les necessitades i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Fòrums de debat |
|
0 |
25 |
25 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
86 |
86 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
5 |
5 |
Proves pràctiques |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Fòrums de debat |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
|
50 |
Proves pràctiques |
|
|
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
JG Nicholls, AR Martin, PA Fuchs, DA Brown, ME Diamond, DA Weisblat, From Neuron to Brain, 5, Sinauer Associates, Inc.2012
Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell, Steven A. Siegelbaum, A. J. Hudspeth. , Principles of Neuron Science. , 5, McGraw-Hill/Appleton & Lange; 2012
Virginia Pickel, Menahem Segal, The synapse: structure and function, 1, Academic Press; 2013
|
|
Complementària |
, http://escuela.med.puc.cl/paginas/Cursos/segundo/histologia/HistologiaWeb/IndiceNervioso.html , ,
, http://www.bms.ed.ac.uk/research/others/smaciver/Cyto-Topics/dendritic_spines.htm, ,
, http://www.med.nus.edu.sg/ant/histonet/txt/menu/nervmenu.html , ,
Southern Oregon Video Enterprises, Inc, http://www.soveinc.com/ , ,
, http://psych.hanover.edu/Krantz/neural/actionpotential.html, ,
, http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/S/Synapses.html, ,
, http://hsc.uwe.ac.uk/synapses_neuro, ,
George J Siegel, Bernard W Agranoff, R Wayne Albers, Stephen K Fisher, Michael D Uhler, Basic Neurochemistry, 6, Lippincott-Raven; 1999.
, http://themedicalbiochemistrypage.org/, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/agpcrPathway.asp, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|