Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas |
| A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per a formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència |
| A4 |
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en àmbits nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d’estudi
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
| | A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics. Saber informar-se en l’àmbit de la neurociència
| | A4 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
| | CT2 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
| | CT7 |
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Concretar els objectius a llarg termini en objectius operatius
| | CT4 |
Incorporar els aprenentatges proposats pels experts i mostrar una actitud activa per assimilar-los
Fomentar que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l’equip
| | CT6 |
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Características principales de un trabajo de investigación |
1.1. Introducción a la investigación: formulación de una pregunta de interès científico, hipótesis, objetivos.
1.2 Estrategia de búsqueda de información científica. Antecedentes y estado actual del tema
1.3 Metodología. Diseño del estudio. Población, muestreo. Variables del estudio. Tipos de variables y métodos del proyecto. Recogida de datos.
1.4. Medidas de frecuencia, de asociación y de efecto
1.5. Análisis estadísticos.
|
2. Análisis estadístico de datos |
2.1. Pocediments en investigació
2.2. Importación de datos des de fuentes externas. Fundir archivos
2.3. Definición de variables. Generación de variables. Cálculo de variables
2.4. Selección y ordenación de individuos y variables. Filtrar casos
2.5. Herramientas descriptivas.
2.6. Análisis de datos categóricos. Pruebas estadísticas
2.7. Análisis de datos cuantitativos: Pruebas de normalidad. T-Student. ANOVA con datos independientes. Correlaciones
2.8. Procedimientos avanzados para la gestión de archivos de datos. Regresiones Multivariantes
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
0 |
35 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
40 |
40 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
40 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
18 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicación del contenido y del seguimiento de la asignatura
Clase magistral donde se explicaran los conocimientos teórico prácticos iniciales
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Se expondrá en Moodle material docente específico para que el alumno vaya adquiriendo los conocimientos del temario de forma estructurada y distribuida en el tiempo
Estos conocimientos serán evaluados
|
Resolució de problemes, exercicis |
Se realizaran ejercicios y trabajos y resolución de casos prácticos para la adquisición de habilidades relacionadas con los conocimiento.
Estos pruebas serán evaluadas
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Se plantearán problemas que deberán resiolverse utilizando un programa estadístico |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Se realizarán el aprendizaje de un programa estadístico |
Atenció personalitzada |
Via plataforma Moodle, Skype o e-mail responder a las dudas particulares de cada alumno tanto de la dinamica de la signatura como de sus contenidos. |
Descripció |
Via el forum de la Plataforma Moodle y por e-mail los alumnos pueden resolver sus dudas y/o consultar sobre cuestiones de la resolución de los ejercicios o del proyecto de investigación final.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Se realizaran ejercicios y trabajos y resolución de casos prácticos para la adquisición de habilidades relacionadas con los conocimientos del temario. |
20 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Se plantearán problemas que deberán resolverse utilizando un programa estadístico |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Se realizarán el aprendizaje de un programa estadístico en el aula de informática de forma presencial o con videoconferencia
Con pruebas de evaluación
|
30 |
Proves objectives de tipus test |
|
Conocimientos teóricos mediante preguntas tipo test o preguntas cortas
Acabando cada bloque temàtico se relizara una pueba tipo test evaluativa de los conocimientos adquiridos. Se realizará on-line a tiempo real. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
- Martínez MA, Faulin FJ, Sánchez A, Bioestadística amigable, 2, Díaz de Santos, 2006.
Ahlbom, A.; Norell, S, Fundamentos de epidemiología, 4, Siglo XXI, 1995.
Argimón JA, Jiménez J, Métodos de Investigación clínica y epidemiológica , 4, Harcourt, 2013.
Armitage, P.; Berry, G. , Estadística para la investigación biomédica. , , Harcourt Brace, 1997.
|
|
Complementària |
Cobo, E; Muñoz, P; Gónzalez, J.A. , Bioestadíatica para no estadísticos. Bases para interpretar artículos científicos. , , Elsevier Doyma, SL; 2007
Daniel, W.W. , Bioestadística. Base para el análisis de las ciencias de la salud. , , Limusa Wiley, 2002.
Norman, G. R.; Streiner, D. L. , Bioestadística, , Mosby/Doyma Libros, 1996.
Rial Boubeta, Antonio. , Estadística práctica para la investigación en ciencias de la salud. , , Netbiblo, cop. 2008
ftp://public.dhe.ibm.com/software/analytics/spss/documentation/statistics/20.0/es/client/Manuals/IBM, Manual del usuario de SPSS Statistics Base, , Chicago, IL 60606-6412, EE.UU.
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|