DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 14635301
Ensenyament
Ciències del Sistema Nerviós (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
20 Treball fi de màster Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Medicina i Cirurgia
Psicologia
Coordinador/a
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
Adreça electrònica mariateresa.colomina@urv.cat
francesc.sureda@urv.cat
rosamaria.sansegundo@urv.cat
manuel.santafe@urv.cat
sonia.monterde@urv.cat
maria.cabre@urv.cat
jordi.blanco@urv.cat
cristina.adillon@urv.cat
montserrat.fibla@urv.cat
marc.bosque@urv.cat
sandraibeth.salazar@urv.cat
joanramon.margalef@urv.cat
Professors/es
COLOMINA FOSCH, MARIA TERESA
SUREDA BATLLE, FRANCESC XAVIER
SAN SEGUNDO MOZO, ROSA MARÍA
SANTAFÉ MARTÍNEZ, MANUEL
MONTERDE PÉREZ, SONIA
CABRÉ BARGALLÓ, MARIA
BLANCO PÉREZ, JORDI
ADILLÓN CAMÓN, CRISTINA
FIBLA SIMÓ, MONTSERRAT
BOSQUE ALBERICH, MARC
SALAZAR ESTEBAN, SANDRA IBETH
MARGALEF PÉREZ, JOAN RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant <p> • Especialidad en investigacion: preparación y elaboración de un trabajo de investigación de acuerdo con la línea de investigación escogida por el alumno. Este trabajo de investigación finalmente se deberá entregar por escrito en formato artículo después lo defenderán en público. Este trabajo ha de servir como punto de partida para la realización de la tesis doctoral. • Especialidades profesionalizadoras: El trabajo de fin de máster podra responder a distintos formatos : a) dividido en dos partes: 1- Recogida de datos sobre casos complejos y su correspondiente resolución que permita discutir y analizar el grado consecución de las competencias implicadas. 2- Un proyecto asistencial que permita observar la visión holística e integradora, tanto de los factores determinantes de la salud como sobre la prestación de servicios de promoción de la salud y de atención sanitaria. b) La descripción, análisis y valoración detallada de un programa de intervención efectuado bajo la supervisión de un tutor c) La descripción, anàlisis y valoración detallada de un programa de detección y prevención bajo la supervisión de un tutor </p><div><br /></div><div><strong>En el cas que l’evolució de la situació sanitària ho requereixi, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació a les directrius que estableixin els organismes pertinents i s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.</strong></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós
 A2 Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
 A3 Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per a formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
 A4 Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics
 A5 Manejar la bibliografia científica i específicament en l’àmbit de la neurociència
 A6 Elaborar un projecte d’investigació o assaig clínic
 A7 Identificar i investigar, de forma autònoma o original, problemes susceptibles de ser resolts mitjançant estudis científics o assajos clínics dins de l’àmbit de la neurociència
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
 CT4 Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos.
 CT5 Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós
 A2 Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
 A3 Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
 A4 Planificar, executar i explicar experiments i assaigs clínics. Saber informar-se en l'àmbit de la neurociència
 A5 Manejar la bibliografia científica
 A6 Realitzar un projecte, memòria o estudi, en el qual apliqui i desenvolupi els coneixements adquirits en el si del Màster
Tenir la capacitat per utilitzar els coneixements, destreses i habilitats anteriors per elaborar un projecte d'investigació o assaig clínic
 A7 Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Identificar i investigar, de forma autònoma o original, problemes susceptibles de ser resolts mitjançant estudis científics o assaigs clínics dins l'àmbit de la neurociència
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
RA3. L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
 CT4 RA1. Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
RA2. Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
RA4. Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 RA1. Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

La comisión académica del master será la encargada de seleccionar tutores a los alumnos del master mediante el siguiente procedimiento:

1.- los profesores del master presentan una oferta de posibilidades de líneas formativas de TFM y número máximo de alumnos a tutorizar.

2.- los alumnos expresan sus intereses formativos y preferencia de áreas de conocimiento.

3- la comisión académica empareja los perfiles profesionales e intereses de los alumnos a las oferta de profesores del master.

4.- se comunica la resolución a alumnos y profesores. Caso que a profesores o alumnos no les convenga la elección, se repite el proceso acotándolo esta vez a la realidad concreta de alumnos y tutores disponibles.

 

En el caso de alumnos que necesiten imperiosamente realizar el TFM a distancia (extranjeros, residentes a distancias considerables de nuestras 2 universidades matriz, trabajadores a tiempo completo) la comisión académica procede de la siguiente manera

5.- los profesores-tutores del master contactan con su alumno para buscar un tutor local en (preferentemente en el sistema sanitario).

6.- tutor local envía su CV a la comisión académica que lo evalúa como apto dentro de los estándares del master y da su visto bueno.

7.- el profesor del master junto con el tutor local dirigen el TFM del alumno.

 

En todos los casos se respeta si alumnos y tutores han pactado realizar el TFM previamente a la resolución de la comisión académica.

El Trabajo Fin de Máster será dirigido por el tutor/a académico asignado para el “Trabajo de Investigación”, pudiendo ser codirigido por otro/a profesor o investigador no adscrito al Máster. 

El o los directores/as del Trabajo Fin de Máster tienen la obligación de orientar y supervisar el trabajo propuesto, tutorizando al alumno/a durante el proceso de desarrollo del Trabajo.

Finalmente, serán el o los directores/as del Trabajo Fin de Máster los que deberán dar su conformidad y comunicárselo a los coordinadores del master a la presentación del Trabajo para su evaluación. Este paso es limitante para su defensa.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Selecció/assignació del treball de fi de màster
0 0 0
Selecció/assignació del treball de fi de grau
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A2
A4
A7
6 6 12
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
0 480 480
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Selecció/assignació del treball de fi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de grau
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
Elaboració del treball de fi de grau/màster
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

El Trabajo Fin de Máster será dirigido por el tutor/a académico asignado para el “Trabajo de Investigación”, pudiendo ser codirigido por otro/a profesor o investigador no adscrito al Máster. 

 

El o los directores/as del Trabajo Fin de Máster tienen la obligación de orientar y supervisar el trabajo propuesto, tutorizando al alumno/a durante el proceso de desarrollo del Trabajo.

 

Finalmente, serán el o los directores/as del Trabajo Fin de Máster los que deberán dar su conformidad y comunicárselo a los coordinadores del master a la presentación del Trabajo para su evaluación. Este paso es limitante para su defensa.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
100
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Las fuentes de información dependen altamente de la línea del TFM concreta escogida por el alumno. Cada tutor debe ofrecer la fuentes de información a sus alumnos.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent