Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós |
| A2 |
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas |
| A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d’investigació, els procediments per a formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència |
| A4 |
Planificar, executar i explicar experiments i assajos clínics |
| A5 |
Manejar la bibliografia científica i específicament en l’àmbit de la neurociència |
| A6 |
Elaborar un projecte d’investigació o assaig clínic |
| A7 |
Identificar i investigar, de forma autònoma o original, problemes susceptibles de ser resolts mitjançant estudis científics o assajos clínics dins de l’àmbit de la neurociència |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i l'ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de forma efectiva a tota mena d'audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per a gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós
| | A2 |
Formular hipòtesis, dissenyar experiments i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas
| | A3 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i la interpretació de resultats en els estudis de neurociència
| | A4 |
Planificar, executar i explicar experiments i assaigs clínics. Saber informar-se en l'àmbit de la neurociència
| | A5 |
Manejar la bibliografia científica
| | A6 |
Realitzar un projecte, memòria o estudi, en el qual apliqui i desenvolupi els coneixements adquirits en el si del Màster
Tenir la capacitat per utilitzar els coneixements, destreses i habilitats anteriors per elaborar un projecte d'investigació o assaig clínic
| | A7 |
Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar
Identificar i investigar, de forma autònoma o original, problemes susceptibles de ser resolts mitjançant estudis científics o assaigs clínics dins l'àmbit de la neurociència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
RA1. L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
RA2. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
RA3. L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
RA4. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
RA1. Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
RA5. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
RA2. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
RA3. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
| | CT4 |
RA1. Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
RA2. Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
RA4. Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
| | CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
RA2. Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
RA3. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La
comisión académica del master será la encargada de seleccionar tutores a los
alumnos del master mediante el siguiente procedimiento: 1.- los
profesores del master presentan una oferta de posibilidades de líneas
formativas de TFM y número máximo de alumnos a tutorizar. 2.- los
alumnos expresan sus intereses formativos y preferencia de áreas de
conocimiento. 3- la
comisión académica empareja los perfiles profesionales e intereses de los
alumnos a las oferta de profesores del master. 4.- se
comunica la resolución a alumnos y profesores. Caso que a profesores o alumnos
no les convenga la elección, se repite el proceso acotándolo esta vez a la
realidad concreta de alumnos y tutores disponibles. En el caso
de alumnos que necesiten imperiosamente realizar el TFM a distancia (extranjeros,
residentes a distancias considerables de nuestras 2 universidades matriz,
trabajadores a tiempo completo) la comisión académica procede de la siguiente
manera 5.- los
profesores-tutores del master contactan con su alumno para buscar un tutor local
en (preferentemente en el sistema sanitario). 6.- tutor
local envía su CV a la comisión académica que lo evalúa como apto dentro de los
estándares del master y da su visto bueno. 7.- el
profesor del master junto con el tutor local dirigen el TFM del alumno. En todos
los casos se respeta si alumnos y tutores han pactado realizar el TFM
previamente a la resolución de la comisión académica. El
Trabajo Fin de Máster será dirigido por el tutor/a académico asignado para el
“Trabajo de Investigación”, pudiendo ser codirigido por otro/a profesor o
investigador no adscrito al Máster. El
o los directores/as del Trabajo Fin de Máster tienen la obligación de orientar
y supervisar el trabajo propuesto, tutorizando al alumno/a durante el proceso
de desarrollo del Trabajo.
Finalmente, serán el o los directores/as del Trabajo
Fin de Máster los que deberán dar su conformidad y comunicárselo a los
coordinadores del master a la presentación del Trabajo para su evaluación. Este
paso es limitante para su defensa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
0 |
0 |
0 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
6 |
12 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
480 |
480 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El Trabajo Fin de Máster será dirigido por el
tutor/a académico asignado para el “Trabajo de Investigación”, pudiendo ser
codirigido por otro/a profesor o investigador no adscrito al Máster. El o los directores/as del Trabajo Fin de Máster
tienen la obligación de orientar y supervisar el trabajo propuesto, tutorizando
al alumno/a durante el proceso de desarrollo del Trabajo. Finalmente, serán el o los directores/as del Trabajo
Fin de Máster los que deberán dar su conformidad y comunicárselo a los
coordinadores del master a la presentación del Trabajo para su evaluación. Este
paso es limitante para su defensa. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
|
100 |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Las
fuentes de información dependen altamente de la línea del TFM concreta
escogida por el alumno. Cada tutor debe ofrecer la fuentes de información a
sus alumnos. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|