Objectius |
Competències |
1. Conèixer en profunditat la funció de recursos humans, els seus agents, la seva situació actual i les seves perspectives de futur. |
|
|
|
2. Entendre com la funció de recursos humans s'alinea amb l'estratègia general de l'empresa i com, alhora, pot plantejar estratègies per al seu funcionament òptim. |
|
|
|
3. Aportar un seguit d'eines que permetin obtenir indicadors dels sistemes de gestió de recursos humans de l'empresa, i de la qualitat dels recursos humans a la que aquests sistemes donen lloc.
|
|
|
|
4. Aportar els coneixements necessaris per conèixer i realitzar una Auditoria de recursos humans. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
BLOC I: ELS CONTINGUTS I LA PROFESSIO DE RECURSOS HUMANS |
1. Definicions i marcs de la funció de recursos humans
2. Processos d’entrada, interns i de sortida
3. Agents de la funció recursos humans
4. Els especialistes en recursos humans
5. Passat, present i futur de la funció de recursos humans
|
BLOC II: DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE RECURSOS HUMANS
|
6. La direcció estratègica de l’empresa
7. El procés de direcció estratègica
8. La direcció estratègica dels recursos humans
9. Anàlisi
10. Formulació i implantació
|
BLOC III: LA MESURA I AUDITORIA DE LA FUNCIÓ DE RRHH
|
11. Per què mesurar la gestió de recursos humans?
12. Sistemes d’informació
13. Mesura de la gestió de recursos humans.
14. Mesura de les relacions empresa-treballadors.
15. Enquestes de clima.
16. Efectivitat organitzativa: els resultats.
17. Models actuals de medició: el capital intel.lectual i el quadre de comandament integral.
18. Concepte d'auditoria. Objectius.
19. L'auditoria sociolaboral i l'auditoria de recursos humans.
20. L'auditoria estratègica de la funció de recursos humans. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
12 |
42 |
Debats |
|
12 |
4 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
11 |
1 |
12 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición de parte del contenido por el profesor |
Debats |
Participación intensiva en aula con aportaciones teóricas, prácticas y críticas |
Presentacions / exposicions |
Consiste en un gran trabajo de aportación teórica, práctica, crítica y de seguimiento |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La asignatura utiliza como metodología básica el estudio de caso, de esa manera, el alumno(a) será invitado constantemente a resolver mini-casos |
|
Presentacions / exposicions |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
Seguimiento y orientación individual del alumno (presencial i virtual). Tutorías. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Participación crítica |
10 % |
Presentacions / exposicions |
Presentación de trabajo referente a todo el contenido de la asignatura. |
40 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula |
10 % |
Proves de Desenvolupament |
Pruebas con contenido teórico y práctico (resolución de problemas y casos del sector). |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria no considerará las notas anteriores de los alumnos |
Bàsica |
Castillo, M. A. S. y Pastor, E. M. A., Dirección de Recursos Humanos, McGraw-Hill, 2003 Madrid
Bohlander, G., Sherman, A. y Snell, S., Administración de Recursos Humanos, Thomson, 2003 Madrid 12ª edición
Giddens, A., La Tercera Vía, Editorial Taurus, 1998 Madrid
|
|
Complementària |
Adizes, I., Ciclos de vida de la organización cómo y por qué crecen y mueren las organizaciones, Díaz de Santos, 1994 Madrid
Valverde, M., Introducció a la gestió de recursos humans, Ediuoc, 2001 Barcelona
Quijano, S. D.; Navarro, J., El ASH (Auditoria del sistema humano), los modelos de calidad y la evaluación organizativa, Revista de Psicología General y Aplicada. Vol. 52, Num. 2-3, pp. 301-328, 1999
Bocatto, E., Can Human Resources Management promote democratic actions?, Conference proceedings of VI International Workshop on Human Resources Management, 2007
|
|
|