DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura ANÀLISI DE LA GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DE RECURSOS HUMANS Codi 15042001
Ensenyament
Ciències del Treball (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SOLÉ ALTADILL, MARIA DE LA FONTCALDA
Adreça electrònica mariadelafontcalda.sole@urv.cat
Professors/es
SOLÉ ALTADILL, MARIA DE LA FONTCALDA
Web
Descripció general i informació rellevant Avaluar la gestió i organització dels recursos humans mitjançant eines de gestió

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer en profunditat la funció de recursos humans, els seus agents, la seva situació actual i les seves perspectives de futur.
2. Entendre com la funció de recursos humans s'alinea amb l'estratègia general de l'empresa i com, alhora, pot plantejar estratègies per al seu funcionament òptim.
3. Aportar un seguit d'eines que permetin obtenir indicadors dels sistemes de gestió de recursos humans de l'empresa, i de la qualitat dels recursos humans a la que aquests sistemes donen lloc.
4. Aportar els coneixements necessaris per conèixer i realitzar una Auditoria de recursos humans.

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: ELS CONTINGUTS I LA PROFESSIO DE RECURSOS HUMANS 1. Definicions i marcs de la funció de recursos humans
2. Processos d’entrada, interns i de sortida
3. Agents de la funció recursos humans
4. Els especialistes en recursos humans
5. Passat, present i futur de la funció de recursos humans
BLOC II: DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE RECURSOS HUMANS
6. La direcció estratègica de l’empresa
7. El procés de direcció estratègica
8. La direcció estratègica dels recursos humans
9. Anàlisi
10. Formulació i implantació
BLOC III: LA MESURA I AUDITORIA DE LA FUNCIÓ DE RRHH
11. Per què mesurar la gestió de recursos humans?
12. Sistemes d’informació
13. Mesura de la gestió de recursos humans.
14. Mesura de les relacions empresa-treballadors.
15. Enquestes de clima.
16. Efectivitat organitzativa: els resultats.
17. Models actuals de medició: el capital intel.lectual i el quadre de comandament integral.
18. Concepte d'auditoria. Objectius.
19. L'auditoria sociolaboral i l'auditoria de recursos humans.
20. L'auditoria estratègica de la funció de recursos humans.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Sessió Magistral
30 12 42
Debats
12 4 16
Presentacions / exposicions
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
24 24 48
 
Atenció personalitzada
11 1 12
 
Proves de Desenvolupament
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura
Sessió Magistral Exposición de parte del contenido por el profesor
Debats Participación intensiva en aula con aportaciones teóricas, prácticas y críticas
Presentacions / exposicions Consiste en un gran trabajo de aportación teórica, práctica, crítica y de seguimiento
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària La asignatura utiliza como metodología básica el estudio de caso, de esa manera, el alumno(a) será invitado constantemente a resolver mini-casos

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Proves de Desenvolupament
Descripció
Seguimiento y orientación individual del alumno (presencial i virtual). Tutorías.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats Participación crítica 10 %
Presentacions / exposicions Presentación de trabajo referente a todo el contenido de la asignatura. 40 %
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes, exercicis a l'aula 10 %
Proves de Desenvolupament Pruebas con contenido teórico y práctico (resolución de problemas y casos del sector). 40 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segunda convocatoria no considerará las notas anteriores de los alumnos


Fonts d'informació

Bàsica Castillo, M. A. S. y Pastor, E. M. A., Dirección de Recursos Humanos, McGraw-Hill, 2003 Madrid
Bohlander, G., Sherman, A. y Snell, S., Administración de Recursos Humanos, Thomson, 2003 Madrid 12ª edición
Giddens, A., La Tercera Vía, Editorial Taurus, 1998 Madrid

Complementària Adizes, I., Ciclos de vida de la organización cómo y por qué crecen y mueren las organizaciones, Díaz de Santos, 1994 Madrid
Valverde, M., Introducció a la gestió de recursos humans, Ediuoc, 2001 Barcelona
Quijano, S. D.; Navarro, J., El ASH (Auditoria del sistema humano), los modelos de calidad y la evaluación organizativa, Revista de Psicología General y Aplicada. Vol. 52, Num. 2-3, pp. 301-328, 1999
Bocatto, E., Can Human Resources Management promote democratic actions?, Conference proceedings of VI International Workshop on Human Resources Management, 2007

Recomanacions