DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura ANÀLISI INTERNA DE RECURSOS Codi 15042003
Ensenyament
Ciències del Treball (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BARTOLOMÉ JUNCOSA, SANTIAGO
Adreça electrònica xavier.arnavat@urv.cat
santiago.bartolome@urv.cat
Professors/es
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
BARTOLOMÉ JUNCOSA, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant Visió general de les arees financera i comercial.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Per la part de l'àrea financera a l'empresa: conèixer les eines necessàries per poder prendre decisions d'inversió a l'empresa, veient en profunditat els criteris anomenats clàssics de valoració i selecció d'inversions (VAN, TIR). Conèixer les principals fonts de finançament i la seva repercusió en el cost de capital de l'empresa.
Respecte a la part de Marketing: conèixer el raonament que presideix la disciplina del Marketing, el seus fonaments, els seus métodes i les seves aplicacions.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció: l'activitat financera de l'empresa 1.1. Introducció.
1.2. L'objectiu de la gestió financera.
1.3. La decisió d'inversió.
1.4. La decisió de finançament
Tema 2. La inversió a l'empresa 2.1. Concepte d'inversió.
2.2. Diferents enfocaments del capital i la inversió.
2.3. La dimensió financera de la inversió productiva o econòmica.
2.4. Classificació de les inversions.

Tema 3. Criteris de valoració i selecció d'inversions 3.1. Introducció
3.2. Mètodes estàtics de selecció d'inversions.
3.3. El valor del diner en el temps
3.4. Mètodes dinàmics de selecció d'inversions (I): El valor actual net (VAN).
3.5. Mètodes dinàmics de selecció d'inversions (II): La taxa de rendiment intern (TIR).

Tema 4 . El concepte i el contingut del màrqueting 4.1. El concepte de màrqueting
4.2. El contingut del màrqueting
4.3. La gestió del màrqueting a l'empresa
4.4. Les diferents òptiques en la gestió del màrqueting
4.5. Camps d'actuació del màrqueting
4.6. Crítiques al màrqueting
Tema 5 . L'entorn de màrqueting

5.1. L'entorn de màrqueting
5.2. El microentorn de màrqueting
5.3. El macroentorn de màrqueting
5.4. La vigilància o monitorització de l'entorn
5.5. Identificació de les forces competidores

Tema 6 . La segmentació del mercat i el posicionament 6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
6.5. El posicionament en el mercat
Tema 7 . El producte 7.1. El concepte de producte
7.2. La classificació dels productes
7.3. Les característiques del producte
7.4. La cartera de productes
7.5. El cicle de vida del producte
7.6. El desenvolupament de nous productes
Tema 8 . Decisions sobre el preu de venda 8.1. Concepte i importància del preu de venda
8.2. Els objectius dels preus
8.3. Factors determinants del preu
8.4. Mètodes de fixació de preus de venda
8.5. Les estratègies de preus
Tema 9 . La distribució 9.1. El canal de distribució
9.2. La política de distribució de l'empresa productora
9.3. La distribució i el sistema comercial
9.4. Les relacions en el canal: cooperació i conflicte
Tema 10 . La comunicació comercial 10.1. Naturalesa i funció de la comunicació en el màrqueting
10.2. El procés de comunicació
10.3. La publicitat
10.4. La promoció de vendes
10.5. Relacions públiques i patrocini
10.6 La força de vendes com a variable comercial
10.7 L'organització de les vendes en l'estructura comercial de l'empresa
10.8 Perfil del venedor
10.9 Direcció i motivació de venedors

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 12 18
 
Sessió Magistral
30 60 90
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
1 1 2
Proves pràctiques
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a cada una de les parts de l'assignatura
Sessió Magistral A la classe

Atenció personalitzada
 
Activitats Introductòries
Descripció
Atencio al despatx 44 dels dubtes de classe

Avaluació
  Descripció Pes
Proves objectives de tipus test Examen test de la part de marketing 5
Proves pràctiques Examen pràctic de finances 5
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació es realitzarà mitjançant un examen final de cada part. Per a superar l'assignatura s'ha d'obtenir una nota mitja superior a 5 punts (en una escala de 10) i un mínim de 4 punts (en una escala de 10) en cadascun d'ells. El mateix es vàlid per la segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Brealey, R. Y Myers, S, Fundamentos de financiación empresarial, , Mc-Graw Hill
Martin Armario, E, Marketing, , Ariel
Suárez Suárez, .S, Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa, , Pirámide

Complementària

Recomanacions