DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) ANÀLISI INTERNA DE RECURSOS Codi 15042003
Ensenyament
Ciències del Treball (2001)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BARTOLOMÉ JUNCOSA, SANTIAGO
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica xavier.arnavat@urv.cat
santiago.bartolome@urv.cat
Professors/es
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
BARTOLOMÉ JUNCOSA, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant Visió general de les arees financera i comercial.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció: l'activitat financera de l'empresa 1.1. Introducció.
1.2. L'objectiu de la gestió financera.
1.3. La decisió d'inversió.
1.4. La decisió de finançament
Tema 2. La inversió a l'empresa 2.1. Concepte d'inversió.
2.2. Diferents enfocaments del capital i la inversió.
2.3. La dimensió financera de la inversió productiva o econòmica.
2.4. Classificació de les inversions.

Tema 3. Criteris de valoració i selecció d'inversions 3.1. Introducció
3.2. Mètodes estàtics de selecció d'inversions.
3.3. El valor del diner en el temps
3.4. Mètodes dinàmics de selecció d'inversions (I): El valor actual net (VAN).
3.5. Mètodes dinàmics de selecció d'inversions (II): La taxa de rendiment intern (TIR).

Tema 4 . El concepte i el contingut del màrqueting 4.1. El concepte de màrqueting
4.2. El contingut del màrqueting
4.3. La gestió del màrqueting a l'empresa
4.4. Les diferents òptiques en la gestió del màrqueting
4.5. Camps d'actuació del màrqueting
4.6. Crítiques al màrqueting
Tema 5 . L'entorn de màrqueting

5.1. L'entorn de màrqueting
5.2. El microentorn de màrqueting
5.3. El macroentorn de màrqueting
5.4. La vigilància o monitorització de l'entorn
5.5. Identificació de les forces competidores

Tema 6 . La segmentació del mercat i el posicionament 6.1. El significat de la segmentació
6.2. Els criteris de segmentació
6.3. Estratègies de segmentació
6.4. El procés de segmentació i la identificació del mercat-objectiu
6.5. El posicionament en el mercat
Tema 7 . El producte 7.1. El concepte de producte
7.2. La classificació dels productes
7.3. Les característiques del producte
7.4. La cartera de productes
7.5. El cicle de vida del producte
7.6. El desenvolupament de nous productes
Tema 8 . Decisions sobre el preu de venda 8.1. Concepte i importància del preu de venda
8.2. Els objectius dels preus
8.3. Factors determinants del preu
8.4. Mètodes de fixació de preus de venda
8.5. Les estratègies de preus
Tema 9 . La distribució 9.1. El canal de distribució
9.2. La política de distribució de l'empresa productora
9.3. La distribució i el sistema comercial
9.4. Les relacions en el canal: cooperació i conflicte
Tema 10 . La comunicació comercial 10.1. Naturalesa i funció de la comunicació en el màrqueting
10.2. El procés de comunicació
10.3. La publicitat
10.4. La promoció de vendes
10.5. Relacions públiques i patrocini
10.6 La força de vendes com a variable comercial
10.7 L'organització de les vendes en l'estructura comercial de l'empresa
10.8 Perfil del venedor
10.9 Direcció i motivació de venedors

Atenció personalitzada
Descripció
Atencio al despatx 44 dels dubtes de classe

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació es realitzarà mitjançant un examen final de cada part. Per a superar l'assignatura s'ha d'obtenir una nota mitja superior a 5 punts (en una escala de 10) i un mínim de 4 punts (en una escala de 10) en cadascun d'ells. El mateix es vàlid per la segona convocatòria.


Fonts d'informació
Bàsica Brealey, R. Y Myers, S, Fundamentos de financiación empresarial, , Mc-Graw Hill
Martin Armario, E, Marketing, , Ariel
Suárez Suárez, .S, Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa, , Pirámide

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent