Objectius |
Competències |
1. Donar una visió de la gestió empresarial des de la perspectiva de l'alta direcció en allò que afecta als recursos humans |
|
|
|
2. Aportar els conceptes i els mètodes per realitzar una correcta avaluació de l'acompliment dels recursos humans com a font d'avantatge competitiva |
|
|
|
3. Analitzar la gestió de la compensació com a eina estratègica per tal d'aconseguir els objectius empresarials |
|
|
|
4. Portar a la pràctica els coneixements adquirits mitjançat la resolució de casos, treballs de camp, debats, simulacions....
|
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE RECURSOS HUMANS |
• La direcció estratègica de l'empresa.
• La gestió estratègica dels recursos humans
• Pràctiques estratègiques i planificació en les activitats de recursos humans
• Desenvolupament de capacitats fonamentals
• Selecció de persones per a llocs de treball claus
|
2. CONCEPTE I OBJECTIUS DE L’AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT |
•El paper de la funció de recursos humans en l'estimació de l'acompliment
• Concepte i finalitats de l'avaluació de l'acompliment
• Avaladors de l'acompliment
• Quan i com estimar i comunicar l'estimació de l'acompliment
• L'avaluació de l'acompliment com instrument de gestió i com agent de formació i canvi
• Gestió per competències
|
3. SISTEMES I MÈTODES D’AVALUACIÓ |
• Aspectes metodològics de l'avaluació de l'acompliment
• Tècniques tradicionals per mesurar l'acompliment
• Nous mètodes d'avaluació de l'acompliment
|
4. L’ENTREVISTA D’AVALUACIÓ
|
• Que es una entrevista d'avaluació de l'acompliment?
• Etapes de l'entrevista d'avaluació
• Factors a avaluar
• Tipus d'entrevistes
|
5. FORMACIÓ I COMPETÈNCIES DELS AVALUADORS |
• Capacitació dels avaluadors de l'acompliment
• Instruments utilitzats per formar als avaluadors
• Les empreses que capaciten als avaluadors
• Recomanacions per avaluadors. |
6. DIFICULTATS EN EL PROCÉS D’AVALUACIÓ |
• Limitacions dels sistemes d'avaluació de l'acompliment
• Necessitat d'avaluar el sistema d'avaluació de l'acompliment
|
7. COMPENSACIÓ I RETRIBUCIÓ DELS RECURSOS HUMANS |
• Gestió de la remuneració.
• Principis de la política retributiva
• Que es la retribució? Principals elements de retribució
• El diferents criteris retributius.
• La descripció i valoració de lloc de treball. Avantatges i inconvenients.
|
8. LA RETRIBUCIÓ EN BASE A L'ACOMPLIMENT |
• Els sistemes de retribució basats en l'acompliment. Principis que els sustenten
• Conseqüències positives i negatives dels sistemes de retribució basats en l'acompliment
• Disseny dels plans de retribució: retribució individual, en grup o corporativa
• Tipologia de les compensacions indirectes o prestacions socials complementàries.
• Tendències actuals en matèria de compensació i retribució |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
8 |
32 |
Debats |
|
12 |
4 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
1 |
11 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición de parte del contenido por el profesor |
Debats |
Participación intensiva en aula con aportaciones teóricas, prácticas y críticas |
Presentacions / exposicions |
Consiste en un gran trabajo de aportación teórica, práctica, crítica y de seguimiento |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La asignatura utiliza como metodología básica el estudio de caso, de esa manera, el alumno(a) será invitado constantemente a resolver mini-casos |
|
Presentacions / exposicions |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
Seguimiento y orientación individual del alumno (presencial i virtual). Tutorías. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Participación crítica |
10 % |
Presentacions / exposicions |
Presentación de trabajo referente a todo el contenido de la asignatura. Análisis crítica de un caso real. En grupo. |
40 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de problemas y ejercicios en aula |
10 % |
Proves de Desenvolupament |
Pruebas con contenido teórico y práctico (resolución de problemas y casos del sector) |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria no considerará las notas anteriores de los alumnos. |
Bàsica |
Giddens, A., La Tercera Vía, Editorial Taurus, 1998 Madrid
Bohlander, G., Sherman, A. y Snell, S., Administración de Recursos Humanos, Thomson, 2003 Madrid
Castillo, M. A. S. y Pastor, E. M. A., Dirección de Recursos Humanos, McGraw-Hill, 2003 Madrid
Alfaro Bertrán, F., Alfaro Escolar, F. J. y Alfaro Escolar, S., Las mejores herramientas para la gestión de las remuneraciones, Deusto, 2001 Bilbao
|
|
Complementària |
Commarmond, G. Y Exiga, A., Cómo fijar objetivos y evaluar resultados, Deusto, 1999 Bilbao
Harvard, B., Métodos de evaluación del rendimiento, Nuevos Emprendedores, 2001 Barcelona
Bocatto, E. e Cascón-Pereira, R., Los Dilemas Éticos de la Evaluación de Desempeño: un estudio de caso, XIV Congreso Nacional de Ética, Economía y Dirección (EBEN), UPC, 2006 Valéncia
|
|
|