Objectius |
Competències |
Reflexionar sobre els diversos elements que intervenen en el procés de comunicació i aprendre a tenir-los en compte |
|
|
|
Aprendre els mecanismes i sistemes de comunicació a les organitzacions i reflexionar i sensibilitzar-se de la importància que té la comunicació interna en tota organització |
|
|
|
Posar en pràctica els mecanismes i accions necessàries per dur a terme una comunicació eficaç, practicant l'escolta activa |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema I.- El procés de comunicació. |
La comunicació humana.
Models de comunicació. |
Tema II.- Comunicació interpersonal. |
Proces de comuicació i persuassió |
Tema III.- La comunicació efectiva. |
Eines de millora de la comunicació entre persones. |
Tema IV. La comunicació a les organitzacions. |
Estructures de comunicació.
Comunicació formal i informal.
Circuits de comunicació.
|
Tema V.- Laboratori d'habilitats. |
Comunicació egresiva, passiva i persuasiva.
Avaluació i millora de la comunicació a una organització. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
44 |
66 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
24 |
36 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes generals al grup classe, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple. |
Sessió Magistral |
Es l’exposició oral, per part del professor, dels continguts teòrics bàsics de l’assignatura. Aquesta exposició anirà comunment recolzada per presentacions en PWP o d’altres mitjans més tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en l’anàlisi, discussió i resolució d’un cas pràctic o problema que presenta el professor a classe. Normalment aquest exercici es realitzarà en grups de tres persones amb l’orientació del professor. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit al professor. |
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La part pràctica tindrà un valor de 3 punts sobre la nota global de l'assignatura (10).Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 1,5 punts. |
Fins a 3 punts |
Proves objectives de tipus test |
El programa teòric s'avaluarà mitjançant una prova escrita que tindrà un valor de 7 punts sobre la nota global de l'assignatura (10). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima de 3,5 punts. |
Fins a 7 punts |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'asignatura s'exigeix una nota minima a la part de teoria de 2,5 punts i a la part de practiques de 2,5 punts Les diferents practiques s'hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació sera de No Apte. Aquestes es podran entregar per superar la part pràctica en la convocatoria de Setembre. |
Bàsica |
|
- COOPERS& LYBRAND (1996) El capital humano y la empresa Capítol 7: La comunicación - DEL CERRO, A. (1991) El psicólogo y la organización. Barcelona: P.P.U - HARPER, L. y colaboradores (1979) La comunicación en la organización. Bilbao: Deusto. - HUSE E.F. y BOWDITCH, J.L. (1979) El comportamiento humano en la organización Bilbao: Deusto. - KATZ, D. y KAHN, R.L. (1989) Psicología Social de las Organizaciones. México: Trillas. - LOPEZ-MENA, L. (1989) La intervención psicológica en la empresa.Barcelona: Martinez Roca. - MINTZBERG, HENRY (1995) La estructuración de las Organizaciones. Ed. Ariel Economia - MORALES, J.F. y colaboradores (1994) Psicología Social. Madrid: McGraw-Hill - N. STANTON Las técnicas de comunicación en la empresa De. Deusto - PEIRO J.M. (1986) Psicología de las Organizaciones. Madrid: U.N.E.D. - PEIRO J.M. i altres (1997) Psicología del Trabajo. Madrid: Síntesis - PEÑA, M. (1985) La psicología y la empresa. Madrid: Hispano Europea. - PRIETO, J.M. ZORNOZA, A. Y PEIRO J.M. (1997) Nuevas tecnologías de la información en la empresa. Madrid: Pirámide. - PEIRO J.M. (1986) Psicología de las Organizaciones. Madrid: U.N.E.D. - QUIJANO, S.DE (1999) Auditoría del sistema humano en la empresa (el modelo ASH). Barcelona: PPU - TOUS, J. ESCUER, J. FERRÉ, F, i ORELLANA, A. (2000) Psicologia del Treball per a Relacions Laborals. Tarragona: Servei Lingüstic. |
Complementària |
|
|
|