Objectius |
Competències |
1. Conéixer els conceptes i teories bàsics de l'aprenentatge en les organitzacions |
|
|
|
2. Conéixer tècniques i mètodes per a analitzar l'aprenentatge individual, de grup i en les organitzacions |
|
|
|
3. Facilitar el que aquests coneixements es puguin portar a la pràctica |
|
|
|
Tema |
Subtema |
BLOC I: INTRODUCCIÓ |
• Conceptes bàsics.
• L’aprenentatge i el coneixement segons les diferents escoles de pensament.
|
BLOC II: L’APRENENTATGE I LA GESTIÓ |
• Les motivacions
• Interpretació i socialització
• L’Aprenentatge en grup
• El cercle de Kolb i els estils d’aprenentatge
|
BLOC III: L’APRENENTATGE EN LES ORGANITZACIONS
|
• L’aprenentatge organitzacional i les estructures organitzatives
• La gestió del coneixement
• El capital intel•lectual
• Les organitzacions que aprenent i el pensament sistèmic.
• Aprenentatge i innovació
|
BLOC IV: LA FORMACIÓ EN LES ORGANITZACIONS |
• Pla de formació
• Mètodes de formació
• Desenvolupament i plans de carrera
|
BLOC V: LES NOVES TECNOLOGIES |
• Les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge.
• Els espais virtuals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
8 |
32 |
Debats |
|
12 |
4 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
1 |
11 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición de parte del contenido por el profesor |
Debats |
Participación intensiva en aula con aportaciones teóricas, prácticas y críticas |
Presentacions / exposicions |
Consiste en un gran trabajo de aportación teórica, práctica, crítica y de seguimiento |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La asignatura utiliza como metodología básica el estudio de caso, de esa manera, el alumno(a) será invitado constantemente a resolver mini-casos |
|
Presentacions / exposicions |
Proves de Desenvolupament |
|
Descripció |
Seguimiento y orientación individual del alumno (presencial i virtual). Tutorías. |
|
|
Descripció |
Pes |
Debats |
Participación creativa y crítica |
10 % |
Presentacions / exposicions |
Presentación de trabajo referente a todo el contenido de la asignatura. Análisis crítica de un caso real. En grupo |
40 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de problemas y ejercicios en aula |
10 % |
Proves de Desenvolupament |
Resolución de problemas, estudios de caso, ejercicios en aula |
40 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria no considerará las notas anteriores de los alumnos |
Bàsica |
Dixon, N. M., El Ciclo del Aprendizaje Organizativo, AENOR, 2000 Madrid
Pedler, M., Burgoyne, J. & Boydell, T., The Learning Company, McGraw-Hill, 1991 London
Senge, P., La 5ª disciplina, en la práctica cómo construir una organización inteligente, Ed. Granica, 1995 Barcelona
Kolb, D. A., Aprendizaje y solución de problemas: Acerca de la administración de empresas y el proceso de aprendizaje, Ediciones del Castillo, 1977 Madrid
|
|
Complementària |
Guns, B., Aprendizaje organizacional: Cómo ganar y mantener la competitividad, Prentice-Hall Hispanoamericana, 1996 México
Argyris, C. and Schön, D. A., Organitational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison Wesley, 1978 Reading
Nonaka, I.; H. Takeuchi, H., The Knowledge Creating Company, Oxford University Press, 1995 Oxford
Brown and Duguid, in Michael D. Cohen and Paul Duguid (eds), Organizational learning, Sage Publications, 1996 New York
Bocatto, E. and Perez-de-Toledo, E., Learning from the practice: fostering critical education and local development through e-learning, In Soliman (ed.) Managing Information in the Digital Economy: Issues & Solutions, pp. 486-493, 2006 Bonn
Bocatto, E. and Perez-de-Toledo, E., An Existential-Humanistic Framework to Organizational Learning, Conference proceedings of 8th European Conference on Knowledge Management (ECKM), 2006 Barcelona
Bocatto & Perez-de-Toledo, in Djelic & Vranceanu (ed) Moral Foundations of Management Knowle, Reverse Engineering of Moral Discussion: from symptoms to moral foundations, Edward Elgar (Publisher), 2007
Bocatto & Perez-de-Toledo, in Torres & Arias (ed) The Encyclopaedia of Human Resources Infor, Impacts of Enterprise Systems on Organizational Transformation, Idea Group, 2007
|
|
|