DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) APRENENTATGE DE LES ORGANITZACIONS Codi 15042202
Ensenyament
Ciències del Treball (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
LECHUGA QUIJADA, ANDRÉS
Adreça electrònica andres.lechuga@urv.cat
Professors/es
LECHUGA QUIJADA, ANDRÉS
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer els conceptes i teories de l’aprenentatge en les organitzacions i maneres de transformar empreses en organitzacions que aprenen
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: Introducció a l'aprenentatge a les organitzacions • Conceptes
• Evolució
• Actualitat
• Pràctica
BLOC II: Motivar! • Mètodes de motivació
• Mètodes de reconeixement i recompensa
• Pràctica
BLOC III: Aprenentatge planificat
• Punt de partida? Analitzar una situació
• I ara què? Planificar
• Elaboració d'un pla de formació
• Pràctica
BLOC IV: Execució del Pla de formació • Indicadors
• Quadre de comandament
• Avaluació de l'execució del Pla
• Avaluació de l'impacte de la formació
• Elaboració de la memòria
• Pràctica
BLOC TRANSVERSAL: Coneixements que adquiriran en llarg del temari. • Bones pràctiques
• Mètodes de formació
• Tecnologies de la informació i la comunicació
• Tècniques d'aprenentatge en col·laboració

Atenció personalitzada
Descripció
Seguimiento y orientación individual del alumno (presencial i virtual). Tutorías.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Debats a l'aula 20% (Només aplicable si es té com a mínim el 80% d'assistència)

Resolució de casos pràctics 40%

Treball 20% (Només l'han de fer els alumnes que no superin el 80% d'assistència)

Examen 40%

Fonts d'informació
Bàsica Dixon, N. M., El Ciclo del Aprendizaje Organizativo, AENOR, 2000 Madrid
Pedler, M., Burgoyne, J. & Boydell, T., The Learning Company, McGraw-Hill, 1991 London
Senge, P., La 5ª disciplina, en la práctica cómo construir una organización inteligente, Ed. Granica, 1995 Barcelona
Kolb, D. A., Aprendizaje y solución de problemas: Acerca de la administración de empresas y el proceso de aprendizaje, Ediciones del Castillo, 1977 Madrid

Complementària Guns, B., Aprendizaje organizacional: Cómo ganar y mantener la competitividad, Prentice-Hall Hispanoamericana, 1996 México
Argyris, C. and Schön, D. A., Organitational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison Wesley, 1978 Reading
Nonaka, I.; H. Takeuchi, H., The Knowledge Creating Company, Oxford University Press, 1995 Oxford
Brown and Duguid, in Michael D. Cohen and Paul Duguid (eds), Organizational learning, Sage Publications, 1996 New York
Bocatto, E. and Perez-de-Toledo, E., Learning from the practice: fostering critical education and local development through e-learning, In Soliman (ed.) Managing Information in the Digital Economy: Issues & Solutions, pp. 486-493, 2006 Bonn
Bocatto, E. and Perez-de-Toledo, E., An Existential-Humanistic Framework to Organizational Learning, Conference proceedings of 8th European Conference on Knowledge Management (ECKM), 2006 Barcelona
Bocatto & Perez-de-Toledo, in Djelic & Vranceanu (ed) Moral Foundations of Management Knowle, Reverse Engineering of Moral Discussion: from symptoms to moral foundations, Edward Elgar (Publisher), 2007
Bocatto & Perez-de-Toledo, in Torres & Arias (ed) The Encyclopaedia of Human Resources Infor, Impacts of Enterprise Systems on Organizational Transformation, Idea Group, 2007

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent