Objectius |
Competències |
1.Adquirir coneixements teòrics per la formació jurídica en l'àmbit del Dret del Treball en l'Administració Pública.
|
|
|
|
2 Adquirir els coneixements necessaris per distingir i comparar l'status del personal estatutari i del personal laboral a l'Administració pública. |
|
|
|
3.Adquirir els coneixements necessaris per aprendre les particularitats del personal laboral respecte del funcionari. |
|
|
|
4.Aprendre els coneixements pràctics per assessorar i resoldre problemes de capacitació professional en l'àmbit del personal laboral de l'Administració pública, jutjant casos pràctics i argumentant les solucions. |
|
|
|
5.Valorar la diferència normativa entre els treballadors subjectes a estatut funcionarial i els subjectes a l'estatut laboral, prenent consciència dels avantatges i inconvenients |
|
|
|
6. Defensar i argumentar jurídicament postures contràries en la ressolució d'un cas pràctic. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
I.APLICACIÓN Y ÁMBITO SUBJETIVO DEL DERECHO DEL TRABAJO EN LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA
Lección 1. Identificación del personal de la Administración Pública
Lección 2. Identificación de la Administración Pública como empresario
II. LAS RELACIONES INDIVIDUALES DE TRABAJO EN LAS ADMINISTRACIONES PÚBLICAS
Lección 3. Procedimientos de selección y contratación laboral
Lección 4. Modificación del contrato de trabajo
Lección 5. Extinción del contrato de trabajo
III. LAS RELACIONES COLECTIVAS DE TRABAJO EN LAS ADMINISTRACIONES PÚBLICAS
Lección 6. Libertad sindical y representación colectiva
Lección 7. Huelga y negociación colectiva
IV. EL DERECHO PROCESAL DEL TRABAJO EN LAS ADMINISTRACIONES PÚBLICAS
Lección 8. Especialidades del proceso laboral en las Administraciones
Públicas
|
Lección 1
1.1 La dualidad de sistemas de empleo público en la Constitución: personal
laboral y personal estatutario.
1.2El Derecho del Trabajo en las Administraciones Públicas y los
principios constitucionales de aplicación.
1.3La dualidad de sistemas de empleo público en la legislación ordinaria.
Lección 2.
2.1 Las Administraciones territoriales.
2.2 Las Administraciones especializadas.
2.3 Los grupos de empresas en el sector público.
Lección 3
3.1 La selección del personal laboral.
3.2 La contratación laboral: modalidades contractuales y limitaciones a la
autonomía de la voluntad.
3.3 Contratación laboral y derechos fundamentales.
Lección 4
4.1 Relaciones de puestos de trabajo y poder directivo del empleador público.
4.2Relaciones de puestos de trabajo: movilidad funcional y modificaciones
sustanciales de las condiciones de trabajo.
4.3 Modificación subjetiva del empleador público.
Lección 5
5.1 La extinción durante el período de prueba.
5.2 El despido disciplinario.
5.3Otras causas extintivas.
Lección 6
6.1 El distinto alcance de la libertad sindical del personal de las
Administraciones Públicas.
6.2 Dualidad de regímenes de personal y representación sindical.
6.3 Dualidad de regímenes de personal y representación unitaria.
Lección 7
7.1 El derecho de huelga: particularidades.
7.2 El derecho de negociación colectiva: régimen jurídico.
7.3 La negociación colectiva unitaria.
Lección 8
8.1 Cuestiones de competencia
8.2 La reclamación administrativa previa como requisito preprocesal.
8.3 Especialidades en el proceso laboral.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
14 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
7 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Consisteix en una classe on el professor explica les matèries que s'hauran d'aprendre i els objectius a assolir, així com els materials informàtics i bibliogràfics necessaris per superar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals són impartides pel professor amb la finalitat que l'alumne adquireixi els coneixements imprescindibles del Dret del Treball en l'Administració Pública. La participació de l'alumne es necessària atès que el professor va relacionant els temes explicats amb les que ja han estat estudiats a la pròpia assignatura i a les assignatures de Dret en general i de Dret del Treball en particular.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Conforme avancin les explicacions teòriques, s'aniran fent exercicis pràctics que s'hauran de ressoldre individualment o en grup segons les indicacions del professor per a cada exercici i que, com a norma general, s'hauran d'entregar per la seva avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Juntament amb els exercicis pràctics que s'hauran de ressoldre fora de l'aula, també es desenvoluparan exercicis dins de l'aula, exercicis que,com a norma general, es solucionaran de manera conjunta entre tots els alumnes i el professor i que seran valorats per la participació de l'alumne en la seva ressolució. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Apart de les hores d'atenció a l'alumne, que s'indicaran oportunament, totes les activitats realitzades a classe, com són les activitats introductòries, les sessions magistrals, i la ressolució de problemes a classe estan dirigides pel professor, recabant en tot moment la participació dels alumnes, puntualment en les activitats introductòries i en les classes magistrals i de forma continua i reiterada a la ressolució del exercicis a classe, donat que aquests s'han de portar a terme conjuntament entre tots els alumnes i el professor, de cara a aconseguir l'aportació de totes les opinions possibles.
En quant a la ressolució dels problemes fora de l'aula, l'alumne els ha d' entregar al professor, que una vegada corregit, li indicarà personalment les errades comeses i les activitats complementàries que haurà de fer per poder superar l'exercici. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Aquests exercicis pràctics son facilitats pel professor a classe o en fotocopies, com a norma general.Per superar-los es requereix utilitzar tots els materials bibliogràfics, normatius i jurisprudencials que indiqui el professor i entregar-los tots, així com treure una puntuació mínima de 5 punts. Es necessita també participar en la ressolució a classe aportant raonaments jurídics. En cas de suspendre´ls es poden recuperar repetint el mateix o fent un altre, segons les indicacions del professor. |
Junt amb els exercicis a l'aula, si es superen tots, poden arribar a tenir una valoració de fins a 3 punts sobre els 10 totals de l'examen. El mínim, si es superen, és de 1,5 punts sobre 10.En cas de no superar-los, s'hauran de realitzar les proves pràctiques infra descrites. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aquests exercicis pràctics son facilitats pel professor a classe o en fotocopies, com a norma general.Per superar-los es requereix participar en la ressolució a classe, aportant raonaments jurídics. |
Junt amb els exercicis que es lliuren al professor anteriorment descrits, si es superen tots, poden arribar a tenir una valoració de fins a 3 punts sobre els 10 totals de l'examen. El mínim, si es superen, és de 1,5 punts sobre 10.En cas de no superar-los, s'hauran de realitzar les proves pràctiques infra descrites. |
Proves de Desenvolupament |
Consisteix a desenvolupar un examen on s'han de respondre tres preguntes teòriques de les lliçons del programa. La seva duració és de dues hores. |
Per superar-lo s'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 3,5 punts sobre 7. En tot cas, s'ha de tenir en compte que la prova de desenvolupament teòrica puntua només sobre 7, ja que la part pràctica, com hem dit anteriorment, puntua sobre 3.Es necessari superar les dues parts independentment per superar l'assignatura. |
Proves pràctiques |
Consisteix a realitzar un cas pràctic, únicament pels alumnes que no hagin superat els exercicis pràctics, essent la seva duració d' una hora. Per realitzar-lo, els alumnes podran utilitzar tots els materials bibliogràfics, normatius i jurisprudencials que considerin oportuns, excepte els materials amb suport informàtic. No es permetrà l' intercanvi entre els alumnes de la documentació. |
Per superar-lo s'haurà d'obtenir una puntuació mínima d'1,5 punts sobre 3. En tot cas, s'ha de tenir en compte que la prova pràctica puntua només sobre 3, ja que la part teòrica, com hem dit anteriorment, puntua sobre 7.Es necessari superar les dues parts independentment per superar l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE DERECHO DEL TRABAJO Y DE LA SEGURIDAD SOCIAL: Las relaciones laborales en las Administraciones Públicas. Dos volúmenes. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, 2001.
CANTERO MARTÍNEZ, J.: El empleo público: entre estatuto funcionarial y contrato laboral. Marcial Pons. 2001.
FONDEVILA ANTOLÍN, J.: Constitución y empleo público. (Estudio y propuestas en relación a un régimen jurídico común. Comares, 2000.
LÓPEZ GÓMEZ, J.M.: El régimen jurídico del personal laboral de las Administraciones Públicas. Civitas, 1995.
RUANO RODRÍGUEZ, J.M.: Constitución, función pública y empleo laboral. Aranzadi, 1998.
AA.VV.: Legislación social básica. Civitas. Madrid, 2007.
AA.VV.: Legislación laboral. Tecnos. Madrid, 2007. |
Complementària |
|
AA.VV.: Relaciones laborales con las Administraciones Públicas. Compendio de jurisprudencia y doctrina judiciales. MAP-BOE, 1999.
Repertorio de jurisprudencia Aranzadi Social. Ed. Aranzadi. Pamplona.
Repertorio de jurisprudencia de Información laboral. Lex Nova. Valladolid. |
|