Objectius |
Competències |
Conèixer l'esquema i continguts bàsics dels diferents apartats d'un Pla d'empresa |
|
|
|
Comprendre les interrelacions entre els diferents apartats del Pla d'empresa |
|
|
|
Analitzar la funció de les empreses en la societat actual |
|
|
|
Aplicar els coneixements adquirits al disseny del Pla d'empresa per a la creació d'un servei |
|
|
|
Treballar de forma efectiva en equip per a l'elaboració del Pla d'empresal |
|
|
|
Contribuir en la dinàmica d'aprenentatge del grup fent aportacions en els debats de classe |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció
|
1.1.Concepte d'empresa
1.2. L'emprenedor - L'empresari- El propietari
1.3. El punt de partida: la idea
1.4. El pla d'empresa:
1.4.1. Esquema del Pla d'empresa
1.4.2. Contingut del Pla d'empresa
|
2. Presentació del Projecte |
2.1. Descripció de l'empresa
2.2. Descripció del producte
2.3. Estudi de mercat i competència
2.4. Elaboració de previsions: ingressos i despeses
2.5. Anàlisi de la viabilitat econòmica
2.6. Errors a evitar i factors d'èxit |
3. El pla d'operacions / Gestió de la qualitat |
3.1. Pla d'operacions
3.1.1. Processos i operacions
3.1.2. Localització de l'empresa
3.1.3. Infraestructura física
3.1.4. Planificació del sistema productiu
3.1.5. Dimensió de l'empresa
3.2. Gestió de la qualitat
3.2.1. Concepte de qualitat
3.2.2. Principis essencials de la qualitat
3.2.3. Implantació d'un sistema de qualitat total |
4. El pla de màrketing |
4.1. Anàlisi del comportament del consumidor
4.2. Segments de marcat
4.3. decissions sobre Producte
4.4. Decissions sobre el preu
4.5. Decissions sobre la comunicació
4.6. Decissions sobre la distribució
4.7. Especificitats del sector serveis |
5. El pla de personal: RRHH |
5.1. Previsió de RRHH i selecció
5.2. Factors d'integració a l'empresa
5.3. Legislació i contractes de treball
5.4. Sistemes salarials
5.5. Seguretat i higiene en el treball |
6. El pla organitzatiu |
6.1. Planificació
6.2. Organització
6.3. Direcció
6.4. Control |
7. El pla economico-financer |
7.1. Planficació dels recursos financers
7.2. Els recursos financers
7.3. Finançament propi extern
7.4. Finançament aliè |
8. La forma jurídica de l'empresa |
8.1. Formes jurídiques de l'empresa
8.2. Tràmits administratius per a la constitució i posada en marxa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
9 |
4.5 |
13.5 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5.5 |
2.75 |
8.25 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor explicarà el programa de l'assignatura, el sistema de treball que es requereix de l'alumne i el sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts amb presentacions assitides per ordinador: Powerpoint. Els alumnes podran disposar dels apunts per seguir millor les explicacions
Durant la classe els alumnes poden intervenir fent preguntes i/o aportacions.
Al començament de cada classe es dedicarà uns minuts a que els alumnes puguin presentar dubtes del que es va explicar la setmana anterior. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
A algunes de les sessions pràctiques assistiran professionals que han dut a terme projectes de creació d'empresa per tal de donar a conèixer als alumnes experiències concretes que generin expectatives i debat |
Treballs |
Amb la guia i assessorament del professor els alumnes faran un treball per a l'assignatura, que consistirà en l'elaboració d'un Pla d'empresa per a la creació d'un servei. El treball es farà en equip de tres o quatre persones |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis a classe: a partir de casos reals es debatran aspectes relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Es recomana l'atenció individualitzada tant per portar al dia els continguts explicats en les sessions magistrals com fer dur a terme el treball de l'assignatura, sobretot perquè habitualment es tracten de temes que els alumnes no han abordat en altres assignatures |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Es valorarà tant l'aspecte formal com els continguts.
S'entregarà una guia de treball en que s'especificarà més detelladament els aspectes a valorar.
Es tindrà en consideració, especialment, el procés d'elaboració i l'evolució. |
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El que es valorarà especialment és la solvència de l'alume/a en defensar el seu treball |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
L'examen de l'assignatura inclourà preguntes curtes sobre els continguts explicats a classe |
30% |
Proves objectives de tipus test |
L'examen de l'assignatura inclourà preguntes tipus test |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Caldrà aprovar el treball i l'examen per superar l'assignatura |
Bàsica |
OLLÉ, M., Cómo crear una empresa. De la idea a la empresa, 1996, PROA COLUMNA- BARCELONA
GIL ESTALLO, Mª. A., Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Casos prácticos, 1996, ESIC- MADRID
ABASCAL ROJAS, F., Cómo se hace un plan estratègico: modelo de desarrollo de una empresa, 2000, ESIC- MADRID
GONZÁLEZ DOMÍNGUEZ, F., Creación de empresas. Guía para el desarrollo de iniciativas empresariales, 2002, PIRÁMIDE- MADRID
OLLÉ, M., El plan de empresa: cómo planificar la creación de una empresa, 1997, MARCOMBO- BARCELONA
LÓPEZ-AMO, A., Guía para crear tu empresa, 2000, ESPASA- MADRID
OLLÈ, M., El pla de empresa: cómo planificar la creación de una empresa, 1997, MARCOMBO-BARCELONA
|
|
Complementària |
|
|
|